Moottorin vikavalo

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Koivikko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Huhti 2020, 14:25

jaki kirjoitti: 04 Touko 2020, 15:01
Koivikko kirjoitti: 01 Touko 2020, 22:51Korkeapeinepumpun tilannetta en tiedä, enkä sitä mitä reviisiota se on. Mistä sen näkee?
Ei sitä näe kuin pumpun kyljestä jossa osanumero, perässä joku -01, -11 tms.
Ensi viikolla autoon vaihdetaan 1,2 ja 3 sylinterin katti, puolat ja tulpat.

Sitten autoon on vaihdettu:
Ecu
Suuttimet x 6
Puolat x6
Tulpat x 6
Nox
Lambdat x 4
Katalysaattori
Imusarjojen tiivisteet + soodapuhallettu kaikki imusarjat.

Mikäli vikavalo vielä syttyy, ei lienee mitään muuta mahdollisuutta, kuin tuo kpp? Jännä ettei auto ole kertaakaan vika diaknostiikassa tätä kuitenkaan näyttänyt.

En kutsuisi tätä onnistumiseksi korjaamon osalta, vai kuinka? Luojan kiitos ei omasta säämiskästä mene tämä hässäkkä, mutta laskekaa hiukan hintaa jo pelkästään osille. Siihen osien päälle sitten merkkihuollon työt.
Koivikko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Huhti 2020, 14:25

Jeba jee autohan tuli (tai sille nyt näyttää) kuntoon!

Vaihtoon meni vain:
Ecu
Nox anturi
Suuttimet
Toinen katti
Puolat
Lambdat (kaikki 4)
Tulpat
Imusarjan tiivisteet (samalla imusarjojen soodapesu)

Korkeapainepumppu näyttää siis toimivan hyvin! Oikeastaan tästä ei haluaisi nyt luopua, kun kaikelle on 2v takuu.. Eihän siellä voi olla enää suurempia vaihtoon meneviä asioita?
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 391
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

^ no nyt ajelet sen vajaat 2 vuotta ja sitten vaihtoon.
Maloko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 30 Loka 2024, 17:36

Onkohan auto vielä toiminut tämän osalta? Ja oliko ratkaiseva korjaus korkeapainepumppu? Minulla moottorinvaroitusvalo syttyy satunnaisesti ja tehot tippuu sekä vähän täristää. Kun pysäyttää ja käynnistää uudelleen niin toimii taas hyvin.

Korjaamolla kuitenkin setvittiin ja oli palamiskatkos yhdessä sylenterissä. Tähän mennessä vaihdettu tulpat, puolat ja nyt vielä kalliit suuttimet mutta edelleen tulee häiriötä. 3-sarjan Bemari E90 bansakoneella kyseessä. Oikein tiedä mitä kaikkea tuohon kannattaa vaihdattaa.. Suuttimiin saattoi jo mennä turhaan rahaa.
Vastaa Viestiin