Mittaritaulussa palaa jatkuvasti keltainen moottori emoji joka ohjekirjan mukaan tarkoittaa päästöissä ongelmia ja että pitäs marmoritiskiĺlä tarkastaa. Bemari oli pari viikkoa sitten katsastuksessa eikä siellä mitään ongelmia nähty.
Onko tietoa/kokemusta vastaavasta?
Päästöissä ongelmia? X1 xDrive 2d 2019 , 113tkm
Vikakoodithan sieltä on luettava Istalla tai jollain muulla kunnollisella testeillä. Tuon vikavalon voi sytyttää varmaan tuhat eri syytä, vika voi olla pieni tai iso (lue halpa tai kallis) Eli BMW erikoistuneelle korjaamolle.kseta kirjoitti: ↑30 Marras 2024, 18:52 Mittaritaulussa palaa jatkuvasti keltainen moottori emoji joka ohjekirjan mukaan tarkoittaa päästöissä ongelmia ja että pitäs marmoritiskiĺlä tarkastaa. Bemari oli pari viikkoa sitten katsastuksessa eikä siellä mitään ongelmia nähty.
Onko tietoa/kokemusta vastaavasta?
Kävin BMW marmoritiskiĺlä testauttassa ongelmaa.
Siellä tunnistivat syyksi hiukkasuodattimen anturin. Antaa kuulemma suodattimelle väärää tai puutteellista tietoa ja pitäis se vaihtaa.
Onko kokemuksia vastaavasta viasta.?
Olin lukevinani jostain että hiukkassuodattimen ikä olisi ylipäätään noin 120 tkm
Niin että kannattaako siihen enää 113 tkm ajon jälkeen osia asentaa?
Onko kokemuksia hiukkasuodattimen kestosta?
Maksaa alkuperäisosana n. 2000.- Löytysköhän jostain toimivaa "piraatti suodatinta" jonka uskaltas asentaa?
Tartteeko suodattimen kunnosta välittää kun katsastus oli marraskuussa 24?Seuraava siis vasta marraskuussa 26.
Siellä tunnistivat syyksi hiukkasuodattimen anturin. Antaa kuulemma suodattimelle väärää tai puutteellista tietoa ja pitäis se vaihtaa.
Onko kokemuksia vastaavasta viasta.?
Olin lukevinani jostain että hiukkassuodattimen ikä olisi ylipäätään noin 120 tkm
Niin että kannattaako siihen enää 113 tkm ajon jälkeen osia asentaa?
Onko kokemuksia hiukkasuodattimen kestosta?
Maksaa alkuperäisosana n. 2000.- Löytysköhän jostain toimivaa "piraatti suodatinta" jonka uskaltas asentaa?
Tartteeko suodattimen kunnosta välittää kun katsastus oli marraskuussa 24?Seuraava siis vasta marraskuussa 26.
Hiukkassuodatin on mulle vähän uusi asia vaikka käytetyillä diesel bemareilla ( 3 sarjalaisella ja x3 :lla) ajanut olenkin. Niissä kun ei tuo suodatin ole aiheuttanut ongelmia. Päästörajoitukset ovat toki näissä uudemmissa tiukentuneet. Antureita ja elektroniikkaa (vikaantuvaa) on ainakin lisätty.
Menin merkkihuoltoon siksi että heillä ainakin teorissa pitäs olla paras tieto/osaaminen ongelman hoitoon.
Menin merkkihuoltoon siksi että heillä ainakin teorissa pitäs olla paras tieto/osaaminen ongelman hoitoon.
Kyllä näin. Ja mikäli polton kaikki kriteerit täyttyy, niin testerillä suoritetun pakkopolton jälkeen saattaa dpf toimia taas normaalisti ilman pesuakin.
Siitä ne ongelmat yleensä alkaa kun kriteerit ei täyty. Ei tarvita kuin jumittava termostaatti niin mikään vikavalo ei syty ennen kuin suodatin on liian tukossa.
Menee mielenkiintoiseksi ( toivottavasti ei kalliiksi) kun nähdään toimiiko suodatin anturin vaihdon jälkeen. Vika emoji palo aluksi satunnaisesti mutta rupes sitten palamaan jatkuvasti. Ei kuitenkaan alkanu vilkkumaan minkä vasta pitäs olla varsinaisen vian merkki.
DPF voi siis olla jo osittain tukkeessa, jos polton kaikki kriteerit ei ole täyttyneet. Testerissä tuokin pitäisi näkyä. Ja mikäli auto on nyt kunnossa, niin testerillä pakkopoltolla varmaan puhdistuisi käyttökuntoon.