B47 turbo vaihtoon, taas
Tohon on varmaan osunut jokin kappale, jos käsitin keskustelusta oikein kyseessä ahdin puoli, ei siis pakopuoli. Ainoa asia mikä itselle tulee mieleen on jää. Mutta usein olen väärässä. Niin ja voihan tuon väännön tehdä jokin muukin kuin jää, mutta ilmaa raskaampi, esim nestemäinen jää= vesi?
Jääkimpaleethan nuo vauriot ovat aiheuttaneet. Eli aiheuttajasta ei ole epäselvyyttä vaan, miksi sinne imupuolelle noin herkästi syntyy jäätä.315i kirjoitti: ↑10 Joulu 2020, 23:40 Tohon on varmaan osunut jokin kappale, jos käsitin keskustelusta oikein kyseessä ahdin puoli, ei siis pakopuoli. Ainoa asia mikä itselle tulee mieleen on jää. Mutta usein olen väärässä. Niin ja voihan tuon väännön tehdä jokin muukin kuin jää, mutta ilmaa raskaampi, esim nestemäinen jää= vesi?
Todennäköisesti olisi pääosin mennyt goodwilliin, mutta ostin autoni käytettynä ja siinä on autoliikkeen myymä takuu vielä voimassa. Näin helpoimmaksi korjauttaa sitä kautta.
Täytyy vain sanoa että uskomattomia laatumokia BMW:ltä, eikä asiaan taida olla korjausta vaikka merkkiliike niin väittää että uusi imuputki poistaisi ongelma. Ainakin minun tapaus todistaa toisin.
Täytyy vain sanoa että uskomattomia laatumokia BMW:ltä, eikä asiaan taida olla korjausta vaikka merkkiliike niin väittää että uusi imuputki poistaisi ongelma. Ainakin minun tapaus todistaa toisin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
niin, jokaisessa merkissä on niitä ongelmia joissain autoissa. Itsellä varmaan sitten poikkeuksellisen hyviä yksilöitä, 1 N47 ja nyt toinen B47 kone, eikä missään ollut vikaa koneessa. Kaikki olleet BPS takuisia autoja, normi huollot tehty.
n. 3 kk päästä tulee Autokeskukseen kiinnostava eli mun uutena hommattu120xda Msportti myyntiin. Siihe ois ainakin jo vaihdettu turbo, ohjausvaihde 2 kertaan, ovitiivisteet, EGR, EGR-cooleri ym. tyyppiominaisuudet Muutenki about sokeella mummolla saaressa ollut kunnoltaan.Tilasin eilen nimittäin uuden isomman auton ku kyllästyin köyttämään lapsia ykkösen takapenkille.
Turbo hajosi taas n. 2 viikkoa ja 1500km uuden turbon vaihdon jälkeen, lieneekö jo ennätys ja tämä tarina on tosi. Imuputken kotelosta tuli tarkistuksen yhteydessä mm. n. 5x20mm jääpala ja runsaasti vettä. BMW ei tämän päivän tilanteen mukaan ole edelleenkään keksinyt ongelmaan ratkaisua, toisin kuin aikoinaan Toyota keksi ratkaisuksi sihdin turbon eteen tiettyihin Hiluxin vuosimalleihin jotka kärsineet samasta ongelmasta.
On nämä halpoja kilometrejä, ps. ajan pitkää matkaa päivittäin. Lyhimmillään 60km kerrallaan, joten ongelma ei liity pätkäajoon.
On nämä halpoja kilometrejä, ps. ajan pitkää matkaa päivittäin. Lyhimmillään 60km kerrallaan, joten ongelma ei liity pätkäajoon.
- Liitteet
-
- 0F5EBDDB-4083-4759-88E1-FF26DD11736B.jpeg (477.38 KiB) Katsottu 13547 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
bemul13 kirjoitti: ↑05 Tammi 2021, 18:34Asutko missäpäin Suomea ? Säilytätkö autoa lämpimässä/kylmässä kuinka vaihtelevasti ?Kjl kirjoitti: ↑05 Tammi 2021, 17:51 Turbo hajosi taas n. 2 viikkoa ja 1500km uuden turbon vaihdon jälkeen, lieneekö jo ennätys ja tämä tarina on tosi. Imuputken kotelosta tuli tarkistuksen yhteydessä mm. n. 5x20mm jääpala ja runsaasti vettä. BMW ei tämän päivän tilanteen mukaan ole edelleenkään keksinyt ongelmaan ratkaisua, toisin kuin aikoinaan Toyota keksi ratkaisuksi sihdin turbon eteen tiettyihin Hiluxin vuosimalleihin jotka kärsineet samasta ongelmasta.
On nämä halpoja kilometrejä, ps. ajan pitkää matkaa päivittäin. Lyhimmillään 60km kerrallaan, joten ongelma ei liity pätkäajoon.
Katsotaan nyt mitä BMW sanoo, kävin merkkiliikkeellä ja ainut resepti heillä on uusia taas turbo, ohjeet muihin toimiin pitää tulla BMW:ltä. Todella hampaatonta toimintaa merkkiliikkeen puolelta, heitä ei oikeastaan kiinnosta asia sen kummemmin.
Korjaamopäällikön kanssa juttelin viimeviikolla ja hän myönsi että näitä on mennyt todella paljon, tänään huoltoneuvoja taas ei tuntunut tietävän asiasta oikein mitään (siis heittäytyi tietämättömäksi).
Lyön kyllä nyt tämän asian tiimoilta kaikki kortit pöytään BMW:lle, ainakaan merkkiliikkeen kanssa ei asiat tunnu sujuvan yhteisymmärryksessä, joten olen suoraan BMW:lle yhteydessä tästä.
Sääliksi kävisi sellaista autonomistajaa joka ei tekniikasta mitään ymmärrä, maksattaisivat jokaisen turbon asiakkaalla hyvin mieluusti. Katsotaan nyt miten asiat etenee.
Laakista alkoi 50km ajon jälkeen vinkumaan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Minulle sanottiin myös, että vaihdellaan turboja aina niin kauan kun menee rikki ja viheltää. Pahimmillaan n. 1000km pääsi yhdellä turbolla. Yhteensä 5 kertaa kävin vaihdattamassa turbon vajaan 35tkm aikana. Sitten en enää jaksanut, kun ei kerran muuta ratkaisua löytynyt ongelmaan. Vaihdoin merkkiä, vaikka olisivatkin vaihtaneet sen turbon aina ilmaiseksi. Nyt ei muuten turbo vihellä enää...Kjl kirjoitti: ↑05 Tammi 2021, 21:22 Katsotaan nyt mitä BMW sanoo, kävin merkkiliikkeellä ja ainut resepti heillä on uusia taas turbo, ohjeet muihin toimiin pitää tulla BMW:ltä. Todella hampaatonta toimintaa merkkiliikkeen puolelta, heitä ei oikeastaan kiinnosta asia sen kummemmin.
Korjaamopäällikön kanssa juttelin viimeviikolla ja hän myönsi että näitä on mennyt todella paljon, tänään huoltoneuvoja taas ei tuntunut tietävän asiasta oikein mitään (siis heittäytyi tietämättömäksi).
Lyön kyllä nyt tämän asian tiimoilta kaikki kortit pöytään BMW:lle, ainakaan merkkiliikkeen kanssa ei asiat tunnu sujuvan yhteisymmärryksessä, joten olen suoraan BMW:lle yhteydessä tästä.
Sääliksi kävisi sellaista autonomistajaa joka ei tekniikasta mitään ymmärrä, maksattaisivat jokaisen turbon asiakkaalla hyvin mieluusti. Katsotaan nyt miten asiat etenee.
Laakista alkoi 50km ajon jälkeen vinkumaan
Minulla vaihtoautotakuu vielä voimassa, jonka piikkiin vaihdettiin alkuperäiseen runkoon kunnostettu turbo. Merkkiliike oli nyt sitä mieltä että BMW ei tulisi tässä tapauksessa vastaan koska ei ole BMW:n uusi turbo kyseessä, vaikka eihän tämä asia liity mitenkään varsinaiseen juurisyyhyn miksi nämä turbot hajoaa. Eli siis siihen että jäätä lentää siipien läpi.MKV kirjoitti: ↑06 Tammi 2021, 14:36Minulle sanottiin myös, että vaihdellaan turboja aina niin kauan kun menee rikki ja viheltää. Pahimmillaan n. 1000km pääsi yhdellä turbolla. Yhteensä 5 kertaa kävin vaihdattamassa turbon vajaan 35tkm aikana. Sitten en enää jaksanut, kun ei kerran muuta ratkaisua löytynyt ongelmaan. Vaihdoin merkkiä, vaikka olisivatkin vaihtaneet sen turbon aina ilmaiseksi. Nyt ei muuten turbo vihellä enää...Kjl kirjoitti: ↑05 Tammi 2021, 21:22 Katsotaan nyt mitä BMW sanoo, kävin merkkiliikkeellä ja ainut resepti heillä on uusia taas turbo, ohjeet muihin toimiin pitää tulla BMW:ltä. Todella hampaatonta toimintaa merkkiliikkeen puolelta, heitä ei oikeastaan kiinnosta asia sen kummemmin.
Korjaamopäällikön kanssa juttelin viimeviikolla ja hän myönsi että näitä on mennyt todella paljon, tänään huoltoneuvoja taas ei tuntunut tietävän asiasta oikein mitään (siis heittäytyi tietämättömäksi).
Lyön kyllä nyt tämän asian tiimoilta kaikki kortit pöytään BMW:lle, ainakaan merkkiliikkeen kanssa ei asiat tunnu sujuvan yhteisymmärryksessä, joten olen suoraan BMW:lle yhteydessä tästä.
Sääliksi kävisi sellaista autonomistajaa joka ei tekniikasta mitään ymmärrä, maksattaisivat jokaisen turbon asiakkaalla hyvin mieluusti. Katsotaan nyt miten asiat etenee.
Laakista alkoi 50km ajon jälkeen vinkumaan
Mutta onhan tämä ihan ok kesäauto, talveksi pitää varmaan hommata toinen menopeli.
Millaisissa olosuhteissa autoa käytät? Tuolla aiemminkin jo kyseltiin tästä..Kjl kirjoitti: ↑06 Tammi 2021, 16:01Minulla vaihtoautotakuu vielä voimassa, jonka piikkiin vaihdettiin alkuperäiseen runkoon kunnostettu turbo. Merkkiliike oli nyt sitä mieltä että BMW ei tulisi tässä tapauksessa vastaan koska ei ole BMW:n uusi turbo kyseessä, vaikka eihän tämä asia liity mitenkään varsinaiseen juurisyyhyn miksi nämä turbot hajoaa. Eli siis siihen että jäätä lentää siipien läpi.MKV kirjoitti: ↑06 Tammi 2021, 14:36Minulle sanottiin myös, että vaihdellaan turboja aina niin kauan kun menee rikki ja viheltää. Pahimmillaan n. 1000km pääsi yhdellä turbolla. Yhteensä 5 kertaa kävin vaihdattamassa turbon vajaan 35tkm aikana. Sitten en enää jaksanut, kun ei kerran muuta ratkaisua löytynyt ongelmaan. Vaihdoin merkkiä, vaikka olisivatkin vaihtaneet sen turbon aina ilmaiseksi. Nyt ei muuten turbo vihellä enää...Kjl kirjoitti: ↑05 Tammi 2021, 21:22 Katsotaan nyt mitä BMW sanoo, kävin merkkiliikkeellä ja ainut resepti heillä on uusia taas turbo, ohjeet muihin toimiin pitää tulla BMW:ltä. Todella hampaatonta toimintaa merkkiliikkeen puolelta, heitä ei oikeastaan kiinnosta asia sen kummemmin.
Korjaamopäällikön kanssa juttelin viimeviikolla ja hän myönsi että näitä on mennyt todella paljon, tänään huoltoneuvoja taas ei tuntunut tietävän asiasta oikein mitään (siis heittäytyi tietämättömäksi).
Lyön kyllä nyt tämän asian tiimoilta kaikki kortit pöytään BMW:lle, ainakaan merkkiliikkeen kanssa ei asiat tunnu sujuvan yhteisymmärryksessä, joten olen suoraan BMW:lle yhteydessä tästä.
Sääliksi kävisi sellaista autonomistajaa joka ei tekniikasta mitään ymmärrä, maksattaisivat jokaisen turbon asiakkaalla hyvin mieluusti. Katsotaan nyt miten asiat etenee.
Laakista alkoi 50km ajon jälkeen vinkumaan
Mutta onhan tämä ihan ok kesäauto, talveksi pitää varmaan hommata toinen menopeli.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Minä käytin normaaleissa Suomalaisissa talvisissa olosuhteissa. Ei missään 2-litraisessa turbodieselissä tuota ennen ollut minkäänlaisia ongelmia turbojen kanssa. Kuitenkin useammalla eri 2-litraisella turbodieselillä ajellut ennen tätä tapausta ilman ongelmia jo 20 vuotta. Minusta selkeä suunnitteluvirhe.
Ei olosuhteilla ole paljoakaan tekemistä asian kanssa, pl. normaali talveen kuuluva pakkanen. Käytän myös vesitilaan asennettua moottorinlämmitintä pakkasilla. Yhdessäkään diesel autossani en ole vielä turbon kanssa tekemisiin joutunut, yleensä olen autoa vaihtanut viimeistään 250tkm ajettuna.
Edellinen autoni jonka ostin uutena 2016 ajoin viime syksyyn asti 150tkm ilman ainuttakaan takuun piiriin kuuluvaa vikaa, voin sanoa että nyt hieman ihmetyttää ja harmittaa..
Edellinen autoni jonka ostin uutena 2016 ajoin viime syksyyn asti 150tkm ilman ainuttakaan takuun piiriin kuuluvaa vikaa, voin sanoa että nyt hieman ihmetyttää ja harmittaa..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Olosuhteet eivät saa vaikuttaa kyseiseen ongelmaan, ratkaisu pitää löytyä tehtaan insinööreiltä eikä olosuhteita pohtimalla. Käsittämätöntä miksi tätä asiaa ei saada kuntoon, tässä yksi syy miksi merkki vaihtui viime keväällä. BMW on hieno auto mutta jos joutuu alkaa maksamaan useita kämmejä omaan piikkiin takuiden loputtua niin kalliiksi tulee, alkaa kohta muistuttamaan vaggien touhua. Viat muuttuu ominaisuuksiksi ja asiakkailla maksattaminen on uusinormaali...
Meillä hieman sama tilanne. Kun erinnäisiä vikoja alkoi ilmestymään,niin silloinen paikallinen merkkiliike hoiti asiat melko hyvin asiakkaan eduksi. Kun merkkiedustus vaihtui paikallisesti ensin DeltaBavarialle ja sen kautta Laakkoselle homma muuttui hieman happamaksi. Lopulta kyllästyin ja vaimon silloinen X3:n vaihtui eri merkkiseen saman kokoluokan ja vetokyvyn omaavaan nelikkoon. Nyt on 90tkm mittarissa. Ei ole ollut mitään vikoja ja yksi takaisinkutsukin hoidettiin vaivattomasti huollon yhteydessä.*Ari* kirjoitti: ↑07 Tammi 2021, 06:25 Olosuhteet eivät saa vaikuttaa kyseiseen ongelmaan, ratkaisu pitää löytyä tehtaan insinööreiltä eikä olosuhteita pohtimalla. Käsittämätöntä miksi tätä asiaa ei saada kuntoon, tässä yksi syy miksi merkki vaihtui viime keväällä. BMW on hieno auto mutta jos joutuu alkaa maksamaan useita kämmejä omaan piikkiin takuiden loputtua niin kalliiksi tulee, alkaa kohta muistuttamaan vaggien touhua. Viat muuttuu ominaisuuksiksi ja asiakkailla maksattaminen on uusinormaali...
Viimeksi muokannut Heguli31, 10 Tammi 2021, 12:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.