120-200km ajoa per päivä. Noin 20 kilometriä 60-80km/h alueita lähempänä kotoa eli pääsee ajelee noin 1500 rpm kierroksilla noi pätkät ja loput sitten 100 km/h alueita näin talvella.
Oon ottanut nyt muutaman videon aina kotiin saapuessani, voin koittaa laittaa ne jollain aikataululla tänne.
Perjantaina menossa näyttää autoa liikkeeseen.
B47 turbo vaihtoon, taas
Itse ajan max 26 km / suunta (eli suht lyhyttä ajoo vaan, ja välillä auto tallissa mutta enimmäkseen pihalla) ja 2019 tammikuussa vaihdettu turbo ja imupuoli. Ei oo vielä paskonu toista kertaa *kop kop*. Otin kuitenkin varuiksi 7 vuotta lisää takuuta tilaamalla uuden Kian. :DTucee kirjoitti: ↑19 Tammi 2021, 21:53 Minulla paljon myös lyhyempää n.10-20km ajoja. Välillä ulkoa, välillä lämpimästä tallista. Mutta kun nyt kaksi vuotta mennyt ilman hajoamista samanlaisella sekakäytöllä. Kiva olisi jos syyn ymmärtäisi ja voisi välttää ko. olosuhdetta mahdollisuuksien mukaan.
Nimim. "Jatkotakuu loppuu kesäkuussa"
Prkl ku menin sanomaan, nyt kohtalon ivaa, auto suuttui varmaan mun yo. *koputtelusta* eli melkein kehuista ja yllätys yllätys turbo VIHELTÄÄÄÄ VIUUUUu. Eli veti varmaan jääsilppurina toimiessan lapoja meni taas solmuun. Noh, katellaan lähipäivinä mitä se on syöny... Olikin vielä alle 2-vuotias tuo nykynen turbo kun muistin kuukauden väärin. Onneks BMW Turva ei kerkii loppuun ennen ku uus auto saapuu... Ja Pärnäsen korjaamollemollekaan ei oo ku pari km. On siellä nyt ainakin isompi kokonaisuus imupuolellakin ohjeistus vaihtaa, kunhan nyt eka pitää hoitaa tuomiokäynti alta pois.
Tänään oli tutkinnan aika ja solmussa oli siivet taas, ei tosin hirmu pahasti. Liekö 2/2019 uudistettu imuputkensäleikkö jo pienentänyt jääkikkarekokoa, ettei voi kovin iso mollukkaa lentää silppuriin.
2019 syksyllä laitoni huohottimen letkuun lämpösuoja sukan https://www.kkdmotorsport.com/Laempoesuojasukka
ja talvisin on maskisuojat, myös alhaalla (Alhaalla päistä 5 cm auki) Ei ole viheltänyt sen jälkeen.
ja talvisin on maskisuojat, myös alhaalla (Alhaalla päistä 5 cm auki) Ei ole viheltänyt sen jälkeen.
Mulla on ainaski huohottimella sähkövastus, kuten ainakin jossain vaiheessa pitäis kaikissa talvipaketilla tehdyillä olla. Mutta kai toi silti parantais... Mutta jaksa viritellä mitään maskisuojia, sais kestää ilmankin.
Näitä turboja kannattaa mahdollisimman paljon koittaa goodwillin piikkiin vaikka olisi paljonkin ajettu (175tkm, GW 100%), tietenkin huoltohistoria pitää olla kunnossa.
Viimeksi muokannut Kimbbel, 17 Helmi 2021, 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minulta vaihdettiin turbo viimeksi kaksi viikkoa sitten, tämän jälkeen laitoin maskisuojat ja ajelin pintakaasulla ongelman välttämiseksi tähän päivään saakka. Todellinen ajonautinto ajella pelko persiissä, kun on suht tehokas auto alla ja kaasua ei uskalla käyttää kuin kesällä (kertauksena, tätä edellinen turbo kesti samat kaksi viikkoa kun erehdyin kiihdyttämään autolla) Nyt on sitten minullakin alla jatkotakuuta 7 vuotta uuden Kian muodossa. Toivotaan että Masaf1:n turbo kestää vaihtoon asti.masaf1 kirjoitti: ↑28 Tammi 2021, 20:25 Prkl ku menin sanomaan, nyt kohtalon ivaa, auto suuttui varmaan mun yo. *koputtelusta* eli melkein kehuista ja yllätys yllätys turbo VIHELTÄÄÄÄ VIUUUUu. Eli veti varmaan jääsilppurina toimiessan lapoja meni taas solmuun. Noh, katellaan lähipäivinä mitä se on syöny... Olikin vielä alle 2-vuotias tuo nykynen turbo kun muistin kuukauden väärin. Onneks BMW Turva ei kerkii loppuun ennen ku uus auto saapuu... Ja Pärnäsen korjaamollemollekaan ei oo ku pari km. On siellä nyt ainakin isompi kokonaisuus imupuolellakin ohjeistus vaihtaa, kunhan nyt eka pitää hoitaa tuomiokäynti alta pois.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Olkaa sitten tarkkana sen Kian takuun kanssa ja lukekaa pienellä räntätyt tekstit, voi olla haasteita 3-4 vuoden kuluttua takuun kanssa. Ajoittakaa huolto niin ettei vie autoa liian aikaisin, eikä kilometriäkään yli, molempia on käytetty takuun hylky perusteina, ja monia muita asioita. Maahantuoja ei ole niitä innokkaimpia takuiden osalta. Kokemukset perhepiiristä ilman essonbaarin jorinoita, itellä ei ole ollut Kiaa.
Höpöhöpö, tutulla levis just laatikko 5-vuotiaasta Ceedistä, jota ei oo edes huollettu marmorilla vaan muualla valmistajan ohjelman mukaan about ajallaan niin mukisematta takuuseen uus loota 0 €. Kialla ei oo samanlaista pikkupränttiä ku Hyundailla.
Oma Kia jo Hangossa, joten jos ei uus turbo hajoo kk sisällä niin selvillä ollaan. Ja toki huoltoon on vaan 3 km jos hajoo :D
Oma Kia jo Hangossa, joten jos ei uus turbo hajoo kk sisällä niin selvillä ollaan. Ja toki huoltoon on vaan 3 km jos hajoo :D
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Ei ole mitään höpöhöpöjä, edellinen kirjoitus koskee useampaa kuin yhtä tapausta. Mutta ei niistä sen enempää, ehkä he ovat ottaneet opiksi ja parantaneet takuukäytäntöjä. Paljon on Kiat ja Hyundait parantuneet vuosien aikana ja ovat nykyään varsin kiinnostavia pelejä.
Itellä kolme vuotiaan 70tkm ajetun Ceedin katto alkoi kukkia kauttaaltaan. Ei mennyt maalitakuuseen kun oli kuulemma maahantuojan mielestä alkanut kiveniskemistä. Kyllä taivaalta sitten sataa kovaa tavaraa itse olisi pitänyt maksaa 100% maalauksesta,pistinpä siis vaihtoon.
Noh, kaikkihan ne on paskoja enempi ja vähempi nykyään ja eniten taitaa merkata valmistusviikonpäivä ja oliko vielä ilta- vai aamupäivä... Lienee vaan kyse, että löytyy kulloinkin sopiva auto ja sille hyvä diili/diileri/huolto mahdollisimman sopivasti.
Laatukin aaltoilee joka merkillä esim. Opel ja Mersu vuosien saatossa suurta liikettä...
Laatukin aaltoilee joka merkillä esim. Opel ja Mersu vuosien saatossa suurta liikettä...
Jaahans olen löytänyt omieni luo
Kesällä ostin F11 2016 520d (etelän hetelmä) Saksasta vuotta aiemmin tuotu. Pakkaset rapsahtivat päälle alkoi vihellys. Endoskoopilla, kun kurkattiin, niin yksi ahtimen siipi vääntynyt. Korjaamo naureskeli hinnaksi 3300 EUR. Jossa mukana joku imuilma muutos (tämä lienee niitä korjausyrityksiä, ettei toistuisi) ...tana.
Kysymys kuuluu löytyykö kokemusta "Turbotohtorista, joka kunnostaa eli vaihtaa tarvikeahtime 400 EUR kustannuksella ja sitten korjattu turbo kiinni. Olisi tuo aavistuksen kustannustehokkaampaa, jos joka talvi pitää ahtimen siivet vaihtaa.
Marmorilta epäilisin vähän hankalasti haettavaksi 50/50 jako kuluille, kun tuontiauto.
nimimerkki bemarillaajaminenmaksaamuttaeiniinpaljonkuinjeepillä
Kesällä ostin F11 2016 520d (etelän hetelmä) Saksasta vuotta aiemmin tuotu. Pakkaset rapsahtivat päälle alkoi vihellys. Endoskoopilla, kun kurkattiin, niin yksi ahtimen siipi vääntynyt. Korjaamo naureskeli hinnaksi 3300 EUR. Jossa mukana joku imuilma muutos (tämä lienee niitä korjausyrityksiä, ettei toistuisi) ...tana.
Kysymys kuuluu löytyykö kokemusta "Turbotohtorista, joka kunnostaa eli vaihtaa tarvikeahtime 400 EUR kustannuksella ja sitten korjattu turbo kiinni. Olisi tuo aavistuksen kustannustehokkaampaa, jos joka talvi pitää ahtimen siivet vaihtaa.
Marmorilta epäilisin vähän hankalasti haettavaksi 50/50 jako kuluille, kun tuontiauto.
nimimerkki bemarillaajaminenmaksaamuttaeiniinpaljonkuinjeepillä