Tämä on kyllä loistava saitti, keskustelu Lohjalaisen merkkihuoltamon kanssa jatkuu.
Kiitoksia kommenteista
Antti
B47 turbo vaihtoon, taas
Hah Lohjan pojilta tuli seuraava vastaus:
GW mahdollisuutta siinä ei ole. Että jotain menisi GW:n pikkiin pitäisi pari kriteeriä täyttyä: jotka ovat
-Auton alkuperiäsi maa Suomi=> auto on saksan tuonti
-Auton ensimmäinen omistaja.
-Huollot on tehty BMW liikkeessä.
-Auto on alle 100 000 km ajettu
-Auto on alle 5 vuotta vanha.
-Autossa ei ole muita takuita.
Mitenkähän noita lähtisi perustelemaan?
Antti
GW mahdollisuutta siinä ei ole. Että jotain menisi GW:n pikkiin pitäisi pari kriteeriä täyttyä: jotka ovat
-Auton alkuperiäsi maa Suomi=> auto on saksan tuonti
-Auton ensimmäinen omistaja.
-Huollot on tehty BMW liikkeessä.
-Auto on alle 100 000 km ajettu
-Auto on alle 5 vuotta vanha.
-Autossa ei ole muita takuita.
Mitenkähän noita lähtisi perustelemaan?
Antti
Ensimmäisenä vaihtaisin edustajaa jos lähestyminen on tuommoinen, koska lähtökohtaisesti tuo on potaskaa kun ei se liike noista asioista päätä.
Itselläni neljä viimeistä listattua ehtoa täyttyi. Kahden ensimmäisen osalta auto tuli Ruotsista ja olin toinen omistaja.
Itselläni neljä viimeistä listattua ehtoa täyttyi. Kahden ensimmäisen osalta auto tuli Ruotsista ja olin toinen omistaja.
Tynniksellä ei vaan noi hommat oo koskaan huvittaneet, saavat paremman katteen muista töistä pikku firmassa (gw-paperihommista ei saa rahaa katsos, mutta aikaa menee. Pikku firmassa näkyy heti, isossa hukkuu ja ei kiinnosta yksittäistä huoltoneuvojaa joka on vaan töissä). Mee Olarin Laakkoselta kyseleen...
Itelle just BMW Turvan piiriin turbo siellä pistettiin, siinäkin piti venata 2 viikkoa diagnoosin jälkeen vs. 2 vuotta sit vein klo 9 Laakkoselle, diagnoosi klo 11 ja turbo vaihdettu takuuseen klo 13.
Ps. Tynnis aina ollu tommonen, näin lohjalaisena tiedän, että MB ja BMW kans kantsii kiertää kaukaa.
Itelle just BMW Turvan piiriin turbo siellä pistettiin, siinäkin piti venata 2 viikkoa diagnoosin jälkeen vs. 2 vuotta sit vein klo 9 Laakkoselle, diagnoosi klo 11 ja turbo vaihdettu takuuseen klo 13.
Ps. Tynnis aina ollu tommonen, näin lohjalaisena tiedän, että MB ja BMW kans kantsii kiertää kaukaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 22 Marras 2020, 11:13
- Auto: BMW 530e M-sport -19
Kiitos, laittelin heti kyselyä. Enpäs tiennytkään moisesta.
Auto kun on mitä erinomaisin. Mistä löytäisikään 200hp takavetopainotteisen nelivedon 30ke hintaan, jossa vielä takuu + Bps, sekä ajettu alle 20tkm.
Auto kun on mitä erinomaisin. Mistä löytäisikään 200hp takavetopainotteisen nelivedon 30ke hintaan, jossa vielä takuu + Bps, sekä ajettu alle 20tkm.
Jep, Turva on sen sortin taikasana marmorilla, että kiltisti laittavat mitä vaan sen piiriin. Esim. ittellä ovitiiviste ja ikkunatiiviste oli kulahtanut/rispaantunut niin kiltisti Turvaan ilman mitään mutinoita, että normaalia kulumaa tjsp. Uusituttanut kuskin ikkunan yläkarmin karvalistan kahdesti niin pysyy narinat loitolla. Ja aina saanu neuvoteltua ilmaisen sijarinkin vaikkei kuulukaan Turvaan. Ja kyllähän tossa veivattiin syksyllä alustageometriaan tarkennusta, iskaritolppien kääntöä hieman ja eturungon pulttien kirimistä jne... 20 000 € tuli just uuden (toisen kerran paskoneen) turbon myötä Turvan piirissä täyteen kun sitä käyttänyt 2 vuodesta nyt 4,5 vuoteen kaikkeen maholliseen mitä nyt on keksinyt moitittavaa ja korjattavaa. Ja sen taikasanan ku sanoo, niin kaikki on helppoa vs. muuten ihan prkl vaikeeta BMW:n kanssa.
Olis varmaan menny joo ainaki 14000 € gw:nä heittämällä (parit turbot ja ohjausvaihteet ja egr:t), mutta aika monet selvitykset ja väännöt on reilulla tonnilla säästäny (mitä maksoi tingattuna uuteen autoon toi).
1240 € näkyy olevan hinta ny https://www.bmw.fi/content/dam/bmw/mark ... 408780.pdf
Ei minusta hirmu paha takuun jatkosta 5v/200tkm saakka.
Ei minusta hirmu paha takuun jatkosta 5v/200tkm saakka.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Premium auto tarvii premiun takuut, maksetut sellaiset, että niitä on varaa pitää. Ihan oikeesti, alle 5v autoon remontteja pienen henkilöauton hinnan verran... Jotain on pahasti pielessä laadussa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Olen ostanut eri merkkisiä autoja uutena tai muutaman tonnin ajettuna, vaihtoon mennessä kilsoja on ollut 90-200tkm ja vaihtoikä vaihdellut 2-6v. Ehkä mulla vaan on käynyt hyvä tuuri koska olen selvinnyt normi huolloilla ja kuluvilla osilla, takuun piiriin kuuluvat on menneet tekuuseen, myös takuuajan jälkeen niissä harvoissa tapauksissa missä on näin käynyt. Vajaan miljoonan kilsan ja muutaman auton jälkeen väitän suoralta kädeltä että kyllä, toisilla merkeillä ongelmia on huomattavasti vähemmän kun toisilla. Yhteenkään ei ole ollut tarvetta tehdä omistushistorian aikana tuhansien, tai kymppitoinnien verran remontteja edes takuun jälkeen vaikka olen melkoisen tarkka autonpitäjä enkä hyväksy edes pieniä vikoja autoissa. Siksi kuulostaa kovin hurjalta masan auton remonttikulut, tai yleensä että on jouduttu tekemään noin paljon korjauksia, jopa samoja uudestaan.
Ei silti, yhden BMW:n kokemuksella mulla ei jäänyt mitään hampaankoloon mutta kun kolme vuotta on muiden bemareiden ongelmia seurannut niin harkitsen hyvin tarkkaan tuleeko enään Bemaria ostettua. Mulla kun auton luotettavuus sekä huollon toimivuus, myös takuuasioissa, on oltava paremmalla tasolla mitä on saanut lukea BMW:n erilaisista tulkinnoista eri huoltopisteissä, sekä erilaisissa vika tapauksissa. Tästä syystä esim vag:n tuotteet kierretään hyvin kaukaa.
Mutta... kaikesta huolimatta 320e on aika kiinnostava vaihtoehto tulevaisuudessa. Ei nykyisellä kärryllä ikuisesti ajeta.
Ei silti, yhden BMW:n kokemuksella mulla ei jäänyt mitään hampaankoloon mutta kun kolme vuotta on muiden bemareiden ongelmia seurannut niin harkitsen hyvin tarkkaan tuleeko enään Bemaria ostettua. Mulla kun auton luotettavuus sekä huollon toimivuus, myös takuuasioissa, on oltava paremmalla tasolla mitä on saanut lukea BMW:n erilaisista tulkinnoista eri huoltopisteissä, sekä erilaisissa vika tapauksissa. Tästä syystä esim vag:n tuotteet kierretään hyvin kaukaa.
Mutta... kaikesta huolimatta 320e on aika kiinnostava vaihtoehto tulevaisuudessa. Ei nykyisellä kärryllä ikuisesti ajeta.
Mulla on ollu aiemmin vaan Mersuja ja Nissaneita. Yksi melkein yhtä paljon korjuuta vaatinut yksilö (Nissan Juke 4x4 Dig-T) on 18 vuoden aikana sattunut kohdalle, muuten ei oo kyllä juuri vikoja ollut. Ja Nissanilla kyllä ihan eri palveluasenne, esim. vaimon Pulsarista meni 3-vuotias akkukin takuuseen kiltisti pyytämättäkin, vaikka akkua ei mikään takuu koske tai max 6-12 kk riippuen merkistä. Ilmainen sijari pyytämättä jne. Aina pestynä auto huollosta, myös kuramatot pestynä. BMW ei oo ikinä tarjottu edes moista. Itse arvostan kans Palvelua ja sen sujuvuutta. Ykköstä ku viet marmorille niin nyrpistellään, samalla saa seurata ku 7-sarjan omistajaa palvellaan kuin kuningasta esim. viimeks ohjattiin viereiseltä tiskiltä 7:n tuonut katsomaan lähes kädestä pitäen uutta 7:aa ja sijaisautoksi uus 7 koeajoon vs. paskoneen ykkösen omistajaa=mua pahimmillaan käskivät soittaa BMW assistanceen huoltotiskiltä, että voisivat antaa sijarin. Nostin sen sortin kummastuneisuuden ihmetyksen, että joku tuli takahuoneesta ja käski sitten antaa mulle sijari ja sitten ne osoitti mulle hangesta Skoda Fabian ja ite sai kaapia 30 cm lunta ja raapata vartin. Muuten kyllä saanut ykkösiä ja kolmosia sijaiskärsijänä...
Kerran Nissania vein huoltoon Auto-Kehään niin autotalon tj totes (kello oli vasta vähä vaille 7 ja oli ainoa paikalla kahvilan lisäksi), että sijari on lumessa, venaas vähä ja ota hänen laskuun kahviosta pulla/leipä ja kahvit ja juo rauhassa niin hän käy putsaamaan lumet ja tuo auton lämpiimään oven eteen niin saat kahvin jälkeen pujahtaa lämpimään autoon. Puku päällä kävi myräkässä skrapaamassa...
Esim. E320 cdi Mersun myin 280 tkm ajettuna pois, eikä siihe mitään suurta tarvinu pistää noihin kilsoihin, lähinnä alustan pikkuosia ja jarrut. F20 olis jo 11. turbo tällä menolla :D Niinköhän vaihtuis niin monesti gw:nä... A-mersussa meni kytkin ja suutintiivisteitä, egr, ostin 90 tkm ja luovuin 300 tkm.
Kerran Nissania vein huoltoon Auto-Kehään niin autotalon tj totes (kello oli vasta vähä vaille 7 ja oli ainoa paikalla kahvilan lisäksi), että sijari on lumessa, venaas vähä ja ota hänen laskuun kahviosta pulla/leipä ja kahvit ja juo rauhassa niin hän käy putsaamaan lumet ja tuo auton lämpiimään oven eteen niin saat kahvin jälkeen pujahtaa lämpimään autoon. Puku päällä kävi myräkässä skrapaamassa...
Esim. E320 cdi Mersun myin 280 tkm ajettuna pois, eikä siihe mitään suurta tarvinu pistää noihin kilsoihin, lähinnä alustan pikkuosia ja jarrut. F20 olis jo 11. turbo tällä menolla :D Niinköhän vaihtuis niin monesti gw:nä... A-mersussa meni kytkin ja suutintiivisteitä, egr, ostin 90 tkm ja luovuin 300 tkm.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 16
- Liittynyt: 02 Heinä 2015, 19:48
- Auto: G31 520dA xDrive B. Sport
ex. F11 LCI 520dxA Excl.
Se on muuten just näin. Pääsin itsekin liittymään tähän iloiseen B47-ahdin -kerhoon, viheltely alkoi noiden n. kuukausi sitten olleiden kovien pakkasten jäljiltä. Autoa on lämmitettty tehdas-webastolla ahkerasti ja ajettu lyhyttä päiväkotirundia. Toinen pääasiallisista kuskeista ei tosiaan huomannut mitään hassua moottorin äänimaailmassa, ei vaikka asiasta huomautti.
Siispä GW-arpapeliä odotellessa... 170tkm ajettu yli 6v vanha F11 jo, saas nähdä. Normioloissa ei tekisi pahaa maksaa uusista osista, mutta nyt kun täältä lukee, että ongelmat voi toistua sattumanvaraisesti tosi nopeastikin, niin vähän syö kyllä uskoa.
Ei sillä oo mitään väliä ajaako lyhyttä vai pitkää, paska mikä paska, ei kestä kosteaa huurteista kovaa pakkasta. Mä en esim. tänä talvena pitäny tallissa (lämmin talli ja 2 tehokasta kuivuria laulaa ts. varmasti kuivuu) ollenkaan vs. aiemmin pidin ja molempina paskoi. Toissa talvena ei ollu kovia pakkasia niin siitä selvisi.
Onko tosiaan näin, että edes keneltäkään kolmannelta osapuoleta ei ole tullut päivitys settiä tähän imupuolelle?? Olen menossa Ensiviikolla katsomaan yhtä 17`mallista F31 kyseisellä moottorilla ja tässä mietin että lyökö käden syvälle paskaan?? Autolla mitä menossa katsomaan(ostamaan) ajettu 170tkm.