X3 3.0D automaatti ongelma.

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Jehi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 06:10

Potilaana X3 3.0d (M57-TUD30) vm04 moottoritiellä ajaessa heitti kierrokset hetkeksi todella ylös ja palasi normaaliin, pari kilometri ajettu kaupunki alueen valoristeykseen pysähtymisen jälkeen auto teki tenät. kone pyöri normaalisti mutta ei liiku eteen eikä taakse millään vaihteella. ei haise käry, ei öljyvuotoa ei mitään ääntä anna. Täysin tasasella jaksaa juuri ja juuri ryömi eteenpäin mutta ei mitään vastetta kaasulle yms. Testeri ei näytä mitään vikakoodi (pro tool, Bimmer tool). Auto ei Nykinyt tai muutakaan oiretta antanut aikaisemmin. Mistähän rupeaisi vikaa etsimään ja onko kellään vastaavaa tullut eteen?
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Näissä alkupään laitteissa on ilmeisesti vielä se "ongelmallinen" ja herkemmin vikaantuva GM:n laatikko? Vikakoodit kannattaisi lukea/luetuttaa oikealla Bmw-testerillä/ohjelmalla. INPA/ISTA pohjalla lähtisin liikenteeseen. Silloin jotain koodia voisi saada ulos lähtökohdaksi. Ajokilometreistä et maininnut mitään. Voisit vaikka soittaa esim. laatikko specialisti J.Siekkiselle ja kertoa oireet. Voisi tulla oikea tuomio ihan lonkalta. Netistä löytyy yhteystiedot.
Viimeksi muokannut Heguli31, 03 Helmi 2021, 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Olisiko öljyt karanneet?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Jehi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 06:10

Öljyt nyt stekattu ja koodit. Ei anna koodeja mutta öljyt mustat ja haisee palaneelta. Parin expertin kommentin jälkeen pitää tuumasta että luoja suojelkoon minua GM tuotteilta ja eihän se niin tehnyt. Jokainen paja josta kysyin haukkui tuon GM laatikon mitä Beni noihin laittanut. Kuulema harvinaista että kestävät yli 200tkm varsinkaan jos kärriä vetää, eli uusi koota. Korjaus maksaa noin 3t ja asennukset päälle.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

"Uuden" laatikon kunto onkin sitten ihan arpapeliä näissä GM-laatikoissa. Voi saada samanlaisen pommin tilalle,kun hankkii käytetyn. Kyseleppä tuolta rempan hintaa: https://recro.eu/fi/ Korjaavat irtolaatikoita tai "avaimet käteen" periaatteella kokonaisrempalla. Saattaa löytyä hyllystä jopa vaihto-osana.

Nuo alunperin punaiset atf öljyt menee ajan saatossa aika mustiksi ja haisee "palaneelle" ilman vikaakin. Etenkin jos niitä ei ole koskaan vaihdeltu. Eli väri ei välttämättä kerro koko totuutta tai ilmennä vikaa. Eli paljon ajetusta ehjästä aut.laatikosta löytynee vastaavaa haisevaa tummaa öljyä. Hyvällä tuurilla on mahdollista,että ainoastaan turbiini on antautunut.

Ongelmahan näissä vanhoissa autoissa on se rempan hinta automerkistä riippumatta. Eli jos neljän tonnin autoon pitää tehdä kolmen tonnin remppa,niin alkaa huimaamaan.
Jehi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 06:10

Recrolle laitoin kyselyä ja siekkiseltä kysyin kanssa. Kuulema vain yksi laatikko malli on tuohon X3 sopiva joten vaihtoehdot vähissä. Kyseinen laatikko a5s3904-yy. Vaihto koiralla varmaan edetään asiassa.
inkilainen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Elo 2014, 21:54

Minun E83:n vm 2004 laatikko poksahti 275.000 kilsan kohdalla. Tilalle laitettiin tehdaskunnostettu laatikko. Vaihdatin öljyt (550 euroa) kun olin ajanut seuraavat 100.000 km. Tänä keväänä kojelautaan on syttynyt pari kertaa vaihteiston varoitusvalo. Kun se palaa, ei auto lähde heti käyntiin. Virrat pois, 10 min ja käynnistyy ja pelaa kuin uusi, merkkivalo on sammunut. Mahtaako kyseessä olla anturivika? Onko kellään samaa ilmiötä ja jos niin miten olet sen ratkaissut? AimoJooseppi
Vastaa Viestiin