Hei arvoisat kanssabemaristit!
Otsikossa olevasta automallista kampiakselin hihnapyörä (vibration damper) vaihdettiin n 400 km sitten, alkoi ääntämään uudestaan ja vaihdettiin takuuseen uudestaan (samalla vesipumppu vaihdettiin). Nyt olen ajanut autolla vaihdon jälkeen n.100 km ja kiihdytyksessä ohjaustehostin lähti pois pelistä, laturin valo syttyi ja katsoin konepelllin alle, eikä kumpikaan moniurahihna pyörinyt, muilla kokemuksia, että mistä tälläinen voisi johtua? Molemmat hihnat kuitenkin paikoillaan.
Voiko tuo kampiakselin hihnapyörä olla esim asennettu väärin ja luistaa akselin päästä tms?
Nöyrimmät kiitokset jo etukäteen vastauksista!
Bmw E90 320D 2006 M47 apulaitehihnat ei pyöri
No pyöriikö se dampperi siellä hihnan sisällä? Jos ei pyöri,niin äkkisiltään tuntuisi,että se on rikki tai kiinnitysruuvi vedetty liian tiukalle/poikki? Tai jätetty löysälle/tippunut. Katso peilillä sinne dampperin sisään,jos se ei pyöri.
Viimeksi muokannut Heguli31, 25 Heinä 2021, 19:29. Yhteensä muokattu 3 kertaa.