E46 N42B18 automaatti -03 bensapumppu ja virrattomuus johtimissa

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Kekkeruusi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Syys 2021, 17:30

Oisko antaa mitään arvailuja, toki mieluummin tietoa seuraavaan mysteeriin. Töihin lähtö aamulla. Käynnistyminen kesti omituisen kauan ja pumppu piti oudon äänen. Laitoin D:n ja rullas pari metriä ja moottori sammui. Ei paineita polttoainejärjestelmässä eikä pumppu äännä. Pumpunliitin irti eikä siihen tule virtaa. Sulakkeet ok. Rele vaihdettu. Pumppu ei pyöri suorallakaan virralla. Pumppu uusittu ja laitoin sen suoralla virralla syöttämään keittoa motille. Lähti käyntiin. Käytin muutaman minuutin ja piti lähtee testiajolle. Pääsin taas sen pari metriä ja sammui. Nyt kun yrittää käyntiin, niin vähän niin kuin lupais käynnistyä mutta ei sittenkään. Outoa tässä on se, että pumppu sanoi sopimuksensa irti samalla kun ilmeni tuo virrattomuus virallisessa liittimessä. Ei palanut häiriövalo ja vikakoodeja Delphillä luettuna ei ole.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Lähtökohtaisesti näistä ei tule vikakoodeja bensapumpun häröistä. Ei itse pumpusta,eikä bensanpaineista. Eikä kärähtäneestä sulakkeesta. Ensioireiden tullessa saattaa tulla vikakoodeja sytytyshäiriöistä,kun/jos bensanpaineet hetkellisesti kyykkää. En enää muista onko tuossa autossasi kaksi sulaketta bensajärjestelmässä. Eli itse pumpulle oma isompi ja releen herätevirralle oma???

Tuleeko sinne releelle herätevirta ja toimiiko sen maadoitus? Maadoitus muistaakseni moottorinohjaus yksiköltä. Ja tämä saattaa oikutella silloin,jos ajonesto oikuttelee.

Kyseleppä tuolla: www.btcf.fi
Vastaa Viestiin