kiertokangen laakerit
v.2013 320i Xdrive , tuomio kiertokangen laakerit täytyisi vaihtaa. Olen tyrmistynyt , autolla ajettu vain 78000km. Onko tämä kuinka yleistä ? Näitä ei edes ilmeisesti kukaan suostu vaihtamaan ? Eli romuttamolle vaan koko auto. Onko mitää tehtävissä ?
Kyselelppä naapurifoorumilta. Sieltä (yleensä) löytyy asentajaa lähes kaikkiin hommiin. Eli www.btcf.fi Hommanahan tuo nyt ei osaavalle kummoinen,vaikka koneen joutuisi jopa irroittamaan. Millä se on varmistettu,että vika on varmasti kk-laakereissa?
Toki on huomioitavaa,että jos ne laakerit on oikeasti ihan finaalissa,niin myös kampiakseli on voinut ottaa jo kipeää. Joten se ei välttämättä kuitenkaan ole halpa keissi. No joka tapauksessa tuolta naapurifoorumilta aloittaisin kyselemään.
"Oli tutkittavana merkkiliikkeessä , hinta mahdolliselle vaihdolle oli törkeä. Toinen liike kieltäytyi vaihtotyöstä kokonaan. Sanoivat jos rupee vaihtamaan rikkoo vaan lisää."
Vastikään vaihdatin ennakoivasti E46 M3 kk laakerit. Ei se maltaita maksanut. Luulisi , ettei se tuossakaan koneessa mitenkään hirveän kallis operaatio voine olla ? Mikä tuo törkeä hinta oli ?
Vastikään vaihdatin ennakoivasti E46 M3 kk laakerit. Ei se maltaita maksanut. Luulisi , ettei se tuossakaan koneessa mitenkään hirveän kallis operaatio voine olla ? Mikä tuo törkeä hinta oli ?
Täytyy huomioida,että lopulliseen hintaan vaikuttaa paljon se,että tehdäänkö laakerien vaihto ennakoivana vaihtona. Vai vasta sitten,kun vika on päällä. Eli mottorissa voi olla jo muitakin vaurioita. Jos kampiakselissa on vikaa,niin minimissään se vaatii moottorin irroituksen ja purkamisen. Kampi joko koneistetaan alikokoon tai uusitaan. Ja merkkiliikkeessä tehtynä tämä maksaa molemmissa tapauksissa aina hunajaa.
Halvempi tapa on irrottaa öljypohja moottorin ollessa kiinni. Ja vaihtaa laakerit alakautta. Luulen,että merkkiliike ei tätä vaihtoehtoa edes käytä.
En ole kysyjän moottoriin perehtynyt,niin osaa sanoa minkälainen homma olisi öljypohjan irroitus. Eli onnistuuko välttämättä edes paikoillaan Siksi suosittelin kääntymään naapurifoorumin puoleen. Sieltä löytyy harrastepohjaista/puoliammattilaista tietotaitoa.
Halvempi tapa on irrottaa öljypohja moottorin ollessa kiinni. Ja vaihtaa laakerit alakautta. Luulen,että merkkiliike ei tätä vaihtoehtoa edes käytä.
En ole kysyjän moottoriin perehtynyt,niin osaa sanoa minkälainen homma olisi öljypohjan irroitus. Eli onnistuuko välttämättä edes paikoillaan Siksi suosittelin kääntymään naapurifoorumin puoleen. Sieltä löytyy harrastepohjaista/puoliammattilaista tietotaitoa.