Moi
Vaimo osti eilen 525 bemun. Laittelin aamulla tolppaan lohkolämmitykseen, mutta nappaakin heti tolpan sulakkeen pois päältä. Eli onko ongelma kärähtäneessä lohkossa vai mistä ongelmaan ratkaisu? Lämmitinjohto ehjä, eli tarkistettu. Vuosimalli 2008.
ongelmia lohkon kanssa
Nyppää johto irti vastuksesta ja mittaa yleismittarilla onko johdon piuhat oikkarissa keskenään tai maihin. Jos ei niin vastus sitten on itsessään sökö
Edit: Eihän siinä ole sisätilanlämppäriä? Jos 10A paukku niin ei välttämättä kestä sitä
Edit: Eihän siinä ole sisätilanlämppäriä? Jos 10A paukku niin ei välttämättä kestä sitä
Edellisessä pakussani oli ostaessa mukana tullut sis.lämppäri ja juuri se oli kärvähtänyt(?) jumiin jossain vaiheessa = poltti sulakkeen. Kysyjällä oletettavasti moottorin lämppäri oikaraisessa tai huolimattomasti asennettu panssarijohto jäänyt johonkin väliin. Tai jopa sulanut pakoputken kuumuuteen. Mittaamalla tosiaan selviää.
Jos vika paikallistuu lämmitys elementtiin,voi vaihtaminen olla helppoa mikäli se ns."pannu" eli säteilijä öljypohjan kupeessa. Vesitilan sisäiset lämmittimet (mm.letkulämmitin) tai erillinen kiertovesilämmitin vaatiikin sitten pientä puljaamista nesteiden kanssa. Ulkopuolinen kiertovesilämmitin on helpompi vaihtaa,kun vesiletkut saa puristettua luttuun. Eikä nesteitä tarvi sen enempää löträillä. Vain pieni nesteen lisäys uuden lämppärin asennuksen jälkeen.