420i A xDrv nykiminen

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Mikaelp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Touko 2022, 14:02

Hei,

Päätin nyt kysäistä täältäkin asiasta. Eli 2019 ostettu BMW F36 Gran Coupe 420i A xDrv BsnSport 2018 vuosimalli, silloin oli ajettu 7000 km. Nyt mittarissa 37 000 km. Tuossa joulukussa ihmeellisesti alkoi nykimään aina välillä kiihdytyksissä, harvoin kuitenkin. Niin kuin tehot häviäisivät hetkeksi. Mitä ilmeisemmin vika on paikannettu jakovaihteistoon. Jakovaihteiston öljyt on nyt kahteen kertaan vaihdettu (suosittelivat tätä jos nykiminen ei lopu ensimmäisen vaihdon jälkeen), mutta tänään juuri nyki uudestaan taas toisen vaihdon jälkeen. Jo ensimmäisellä vaihdolla alkuperäiset öljyt olivat hyvin tummat, ja nyt toisen vaihdon kohdalla olivat tummuneet uudestaan. Käyn huomenna nollaamassa jakovaihteiston, koska sitä ei vielä tehty, mutta jotenkin epäilen sen olevan ratkaisu?

Onko kelläkään kokemusta vastaavasta näillä kilometreillä? Mietin, että onko tuolla jakovaihteistolla mitään tulevaisuutta, vaan kannattaako vaihdattaa (uusi vai kunnostettu)? En vain itse käsitä, miten näillä kilometreillä tälläisiä ongelmia tulee. Itse en niin velho ole näiden kanssa, että hirveästi tietäisin. Itse autolla olen ihan siististi ajellut, joten ei pitäisi olla käyttäjästä kiinni..
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

Jos olet merkkarilla huollattanut, niin goodwill apua kannattaa kysyä.
Vastaa Viestiin