e60 kaukolukituksen kantavuus ongelma

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
aleksibmw
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Syys 2022, 22:32

Vikana siis avain ottaa noin 30cm päästä antennista uusi akku/patteri avaimeen vaihdettu, toinen avain ei toimi ollenkaan ja jos oven avaa olen oven lukosta varashälyttimet huutaa. Olen tietoinen antennivahvistin/johtosarja ongelmasta näissä, mietin että onko mitään muuta mikä voisi aiheuttaa tämän. Ja te jotka ootte ite vaihtanu noita antennivahvistimia niin onko miten iso homma ja pitääkö uusi ohjelmoida :mad:
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

aleksibmw kirjoitti: 15 Syys 2022, 22:42 Vikana siis avain ottaa noin 30cm päästä antennista uusi akku/patteri avaimeen vaihdettu, toinen avain ei toimi ollenkaan ja jos oven avaa olen oven lukosta varashälyttimet huutaa. Olen tietoinen antennivahvistin/johtosarja ongelmasta näissä, mietin että onko mitään muuta mikä voisi aiheuttaa tämän. Ja te jotka ootte ite vaihtanu noita antennivahvistimia niin onko miten iso homma ja pitääkö uusi ohjelmoida :mad:
Antennivahvistin saanut vettä niskaansa. Helppo vaihtaa eikä tarvitse (eikä voikaan) ohjelmoida.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
aleksibmw
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Syys 2022, 22:32

jaki kirjoitti: 16 Syys 2022, 14:43
aleksibmw kirjoitti: 15 Syys 2022, 22:42 Vikana siis avain ottaa noin 30cm päästä antennista uusi akku/patteri avaimeen vaihdettu, toinen avain ei toimi ollenkaan ja jos oven avaa olen oven lukosta varashälyttimet huutaa. Olen tietoinen antennivahvistin/johtosarja ongelmasta näissä, mietin että onko mitään muuta mikä voisi aiheuttaa tämän. Ja te jotka ootte ite vaihtanu noita antennivahvistimia niin onko miten iso homma ja pitääkö uusi ohjelmoida :mad:
Antennivahvistin saanut vettä niskaansa. Helppo vaihtaa eikä tarvitse (eikä voikaan) ohjelmoida.
mietin vaan sitä että avain kumminkin ottaa mutta huonosti voiko olla vaan hapettuneet liittimet tai avain vika tms
Avatar
eeroolli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Heinä 2017, 12:58
Auto: BMW 630i E63 Aut. (2005) Silber Grey A08
Paikkakunta: Uusikaupunki

Antennivahvistin joka vetelee viimeisiään, kuten Jaki totesikin, on suurin syy tuohon kaukokeskuslukon vajaaseen toimintaan.
Toki noita johtosarjoja voi tarkastella myös mielellään, koska niissäkin probleemaa ilmennyt (jokin johto poikki jne.)
Ota antennivahvistin käteen ja tarkista mahdolliset hapettumat liittimistä.
Toki jos kosteutta tai vettä on piirilevy saanut, niin joskus auttaa kun kuumailmapuhaltimella piirilevyn pintajuotoksia varovasti elvyttelee :)
Tai sitten vain suosiolla uutta tai toimivaa käytettyä etsiskelemään.
**********
BMW
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

eeroolli kirjoitti: 18 Syys 2022, 22:19 Toki noita johtosarjoja voi tarkastella myös mielellään, koska niissäkin probleemaa ilmennyt (jokin johto poikki jne.)
Ota antennivahvistin käteen ja tarkista mahdolliset hapettumat liittimistä.
Toki jos kosteutta tai vettä on piirilevy saanut, niin joskus auttaa kun kuumailmapuhaltimella piirilevyn pintajuotoksia varovasti elvyttelee :)
Tai sitten vain suosiolla uutta tai toimivaa käytettyä etsiskelemään.
Kaukoohjaukselle on kaksi johdinta, jotka molemmat on oltava ok, että kaukolukitus/avaus ylipäätään toimii (ja maa tietysti myös). En usko, että olisi johto-ongelmaa tässä.
Tuon vahvistimen piirilevy voi näyttää 100000% hyvältä, vaikka luupilla, silti se voi olla saanut kosteutta (kokemusta on useasta, kun näitä olen ammatikseni vaihtanut).
Käytettyä ei kannata ostaa, ellet saa TODELLA halvalla. Yleensä rikkinäinen laitetaan kiertoon, t:nimim kerran höynäytetty :blush:
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Vastaa Viestiin