Ohjelmistopäivitys imusarjapaloihin?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
- Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20 - Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Mikä on autosi malli ? Noita on viime vuosina ollut jo aika paljon joten ilman muuta kiinnostaa onko tämä uusi ongelma vai eikö autoasia ole kenties aiemmin tarkastettu aiemmissa kampanjoissa tms.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
- Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20 - Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Eilen tuli sitten tännekin v2011 mallisen N57 koneen EGR jäähdyttimen vaihtokampanjan kirje. Vaikka autoon on viime kampanjassa vaihdettu uusi korens:in EGR jäähdytin, niin ainakin BTCF:n keskustelujen mukaan nyt olisi ajan kanssa tulossa tilalle Borg-Warnerin valmistama malli. Osia ei vielä ilmeisesti (taaskaan) ole saatavilla, mutta onneksi tällä kertaa ei _pitäisi_ olla mitään vuotoja tuossa nykyisessä jäähdyttimessä, toisin kuin viimeksi ---> auto istui tallissa melkein 2kk odottelemassa uutta osaa.
Ainakaan näissä vanhemmissa malleissa ei siis pärjätä softapäivityksillä, vaan menee koko EGR jäähdytin fyysisesti vaihtoon.
Ainakaan näissä vanhemmissa malleissa ei siis pärjätä softapäivityksillä, vaan menee koko EGR jäähdytin fyysisesti vaihtoon.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Ei se softapäivitys voi mitenkään tuota itse vikaa (= heikkolaatuitsta EGR:ää) korjata.
Vaikka en ole lukenut mistään, mitä se softapäivitys tekee, ei tarvitse olla kuin insinööri, että keksii sen ihan itse
Tuo EGR jäähdytin tosiaan alkaa vuotamnaan sisältä. Sen aiheuttaa todennäköisesti liian kova "eegeeärrättäminen", eli pakokaasuja kierrätetään liikaa, ja näin ollen tuo jäähdytin kuumenee liikaa ja alkaa lopulta vuotamaan.
Softapäivityksellä muutetaan tuon EGR:n toimintaspeksejä niin, että kierrätystä tulee vähemmän ja näin jähdytin kestänee pidempään
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset