Ohjelmistopäivitys imusarjapaloihin?

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

i-Driveen tuli oikein viesti että pitäsi hakea uusi päivitys jolla tunnistettaisiin imusarjapalon riski. Onko kukaan analysoinut tuota päivitystä?
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

BRot kirjoitti: 16 Tammi 2023, 18:52 i-Driveen tuli oikein viesti että pitäsi hakea uusi päivitys jolla tunnistettaisiin imusarjapalon riski. Onko kukaan analysoinut tuota päivitystä?
Mikä on autosi malli ? Noita on viime vuosina ollut jo aika paljon joten ilman muuta kiinnostaa onko tämä uusi ongelma vai eikö autoasia ole kenties aiemmin tarkastettu aiemmissa kampanjoissa tms.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

Ainakin F25 LCI ja F30 LCI näitä pävitysilmkoituksia on tullut.
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Eilen tuli sitten tännekin v2011 mallisen N57 koneen EGR jäähdyttimen vaihtokampanjan kirje. Vaikka autoon on viime kampanjassa vaihdettu uusi korens:in EGR jäähdytin, niin ainakin BTCF:n keskustelujen mukaan nyt olisi ajan kanssa tulossa tilalle Borg-Warnerin valmistama malli. Osia ei vielä ilmeisesti (taaskaan) ole saatavilla, mutta onneksi tällä kertaa ei _pitäisi_ olla mitään vuotoja tuossa nykyisessä jäähdyttimessä, toisin kuin viimeksi ---> auto istui tallissa melkein 2kk odottelemassa uutta osaa.

Ainakaan näissä vanhemmissa malleissa ei siis pärjätä softapäivityksillä, vaan menee koko EGR jäähdytin fyysisesti vaihtoon.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Wäinö kirjoitti: 04 Helmi 2023, 11:05 Ainakaan näissä vanhemmissa malleissa ei siis pärjätä softapäivityksillä, vaan menee koko EGR jäähdytin fyysisesti vaihtoon.
Ei se softapäivitys voi mitenkään tuota itse vikaa (= heikkolaatuitsta EGR:ää) korjata.
Vaikka en ole lukenut mistään, mitä se softapäivitys tekee, ei tarvitse olla kuin insinööri, että keksii sen ihan itse :)
Tuo EGR jäähdytin tosiaan alkaa vuotamnaan sisältä. Sen aiheuttaa todennäköisesti liian kova "eegeeärrättäminen", eli pakokaasuja kierrätetään liikaa, ja näin ollen tuo jäähdytin kuumenee liikaa ja alkaa lopulta vuotamaan.
Softapäivityksellä muutetaan tuon EGR:n toimintaspeksejä niin, että kierrätystä tulee vähemmän ja näin jähdytin kestänee pidempään :thuup:
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Vastaa Viestiin