e60 lasinpesuneste ongelma

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
aleksibmw
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Syys 2022, 22:32

e60 530d 2005 ilmottaa että washer fluid level low eikä tule ainetta, kun ainetta lisää säiliöön menee noin 3desiä jonka jälkeen täynnä. ainetta tulee 3 desin ajan jonka jälkeen ei enää tuu vaikka autossa pitäisi olla 6.5 litran säiliö? mistä vois johtua
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

aleksibmw kirjoitti: 06 Huhti 2023, 23:47 e60 530d 2005 ilmottaa että washer fluid level low eikä tule ainetta, kun ainetta lisää säiliöön menee noin 3desiä jonka jälkeen täynnä. ainetta tulee 3 desin ajan jonka jälkeen ei enää tuu vaikka autossa pitäisi olla 6.5 litran säiliö? mistä vois johtua
Tukos jossain , jäätä ?
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Pyöriikö se pumppu nappia painettaessa,kun nesteen tulo loppuu?
aleksibmw
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Syys 2022, 22:32

Heguli31 kirjoitti: 07 Huhti 2023, 10:25 Pyöriikö se pumppu nappia painettaessa,kun nesteen tulo loppuu?

molemmat pumput kuulostaa pyörivän tuulilasin ja ajovalojen mutta nestettä ei tule eilen vähän vaahtoa tuli konepellille kun vipua piti pitkään pohjassa ja ei ole jäässäkään kun auto ollut lämpimässä tallissa yön yli
Avatar
Tomm1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
Paikkakunta: Kaarina

aleksibmw kirjoitti: 06 Huhti 2023, 23:47 e60 530d 2005 ilmottaa että washer fluid level low eikä tule ainetta, kun ainetta lisää säiliöön menee noin 3desiä jonka jälkeen täynnä. ainetta tulee 3 desin ajan jonka jälkeen ei enää tuu vaikka autossa pitäisi olla 6.5 litran säiliö? mistä vois johtua
Olisko vaikka pesunestesäiliön anturi rikki?
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) :thup: , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Tomm1 kirjoitti: 16 Huhti 2023, 12:43Olisko vaikka pesunestesäiliön anturi rikki?
Mutta pumppu kuitenkin pyörii,niin eikö ainetta pitäisi tulla anturista huolimatta?
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Heguli31 kirjoitti: 18 Huhti 2023, 12:30
Tomm1 kirjoitti: 16 Huhti 2023, 12:43Olisko vaikka pesunestesäiliön anturi rikki?
Mutta pumppu kuitenkin pyörii,niin eikö ainetta pitäisi tulla anturista huolimatta?
Jos se on kytketty niin että tyhjän säiliön signaali pysäyttää pumpun.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Wonderi kirjoitti: 18 Huhti 2023, 20:17 Jos se on kytketty niin että tyhjän säiliön signaali pysäyttää pumpun.
Aloituspostaajahan kirjoitti kysymykseni jälkeen:
aleksibmw kirjoitti: 08 Huhti 2023, 17:25molemmat pumput kuulostaa pyörivän tuulilasin ja ajovalojen mutta nestettä ei tule eilen vähän vaahtoa tuli konepellille kun vipua piti pitkään pohjassa ja ei ole jäässäkään kun auto ollut lämpimässä tallissa yön yli
Sellainen tuli mieleen,että voisiko pumpusta olla "siivet" irti akselista ja akseli pyörisi huttaa,tms.? Esim aiemmasta jäätymisestä johtuen. Eli pumppu olisi kuitenkin rikki.

Itse tosin nyt ottaisin pumpulta lähtevän letkun irti jostain liitoksesta ennen takaiskua ja katsoisin tuleeko pumpulta täysi pöhinä. Ja työntääkö pumppu nestettä vastapaineella,vai pyöriikö ns huttaa. Vastapainetta saa helposti,jos esim. lyttää hieman letkua vaikka pihdeillä tai tukkeaa letkun pään sormella. Sitten olisi helppoa miettiä alkaako etsiä vikaa pumpusta vai siitä venttiilin ja suuttimien välistä.
Vastaa Viestiin