Kokemuksia 100-sarjalaisista?

E81, E82, E87, E88
lammikko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 13:41

Terve,

Harkinnassa on 100-sarjalaisen osto - millaisia kokemuksia omistajilla on? Mahdolliset viat ja huollot kiinnostavat etenkin yli 100'000 km ajetuissa...
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Oma auto on E81 118i vm.07. Ei pahaa sanottavaa, tyytyväinen olen ollut. Sarja on pärjännyt myös vika- ja katsastustilastoissa oikein hyvin. Bemarin dieselikoneissa on ollut ongelmia imusarjan läppien kanssa, mutta ehkä joku paremmin asiasta tietävä osaa kertoa onko niitä koneita 100-sarjassa.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Tekniikaltaan ykkösen pitäisi olla melko varma tapaus sillä melkeinpä kaikki osat ovat lainaa isommista sarjoista (lue: olleet markkinoilla jo vuosia).
lammikko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 13:41

Kiitoskiitos vastauksista. Täytyy käydä neuvottelemassa hieman kauppahinnasta!
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

lammikko kirjoitti:Kiitoskiitos vastauksista. Täytyy käydä neuvottelemassa hieman kauppahinnasta!
Onko joku tietty malli mielessä?
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Jossain alitajunnassa jyskyttää, että 116i mallissa olisi ollut jotain huolia moottoriin liittyen, vaan kun en kuollakseni muista mitä..??? Ongelma ei kuitenkaan koske tätä nykyistä 116i:n 2-litraista konetta, vaan nimenomaan 1,6 -litraista.
Reinweib
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 17:21

Makkis kirjoitti:Jossain alitajunnassa jyskyttää, että 116i mallissa olisi ollut jotain huolia moottoriin liittyen, vaan kun en kuollakseni muista mitä..??? Ongelma ei kuitenkaan koske tätä nykyistä 116i:n 2-litraista konetta, vaan nimenomaan 1,6 -litraista.
Jakopäässä jotain fibaa, löystyikö ketju ja ajoitus hyppäsi ja...? Osa on korjattu takuuseen, ei välttämättä kaikkia?
quicsilver
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Huhti 2010, 21:22

Meillä 2008 mallia 116i. En suositte, kone kuluttaa polttoainetta reilusti enemmän mitä luvataan. Koneessa ilmenee myös nykimistä ja tukkoisuutta. Autoa tarkastettu ja vikaa ei löydy. Ei mikään muu ajamani nyky-auto ole tekniikka puolelta näin onneton! Joten harkitse tarkkaan!!
menth0s
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 19:00
Paikkakunta: Tampere

En kyllä allekirjoittaisi quicsilverin kommenttia omien 116i kokemusteni perusteella. Mitään nykimistä ei esiinny, ajo on tasaista ja mukavaa. Polttoainetta menee talvella alle 7L rauhallisesti ajaen ja kesällä hieman enemmän leveiden renkaiden ansiosta.

Tekstistä päätellen quicsilverin autossa taitaa olla jotain vikaa, vaikka huolto ei sitä löydä...
quicsilver
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Huhti 2010, 21:22

Vikaa on yritetty selvittää useaan otteeseen myös maahantuojan edustajan toimesta mutta mitään ei ilmene. Mutta eihän nämä nykyajan "mekaanikot" osaa muuta kuin päivittää. Auton kuulemma kuuluu hieman nykäistä kun se vaihtaa seosta??? Ei BMW;n tasoisen auton kyllä ihan näin kuulu toimia. :curse:
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

quicsilver kirjoitti:Vikaa on yritetty selvittää useaan otteeseen myös maahantuojan edustajan toimesta mutta mitään ei ilmene. Mutta eihän nämä nykyajan "mekaanikot" osaa muuta kuin päivittää. Auton kuulemma kuuluu hieman nykäistä kun se vaihtaa seosta??? Ei BMW;n tasoisen auton kyllä ihan näin kuulu toimia. :curse:
Itselläni E81 116i(2008) nyki uutena sillointällöin.Sitten ajelin 98oktaanisella,nykiminen loppui.Nyt olen taas siirtynyt 95okt. ei ole nykinyt.Tiedä sitten mistä johtui.Kulutus on matka-ajossa 80kmh(navi) vakkari päällä kesällä tiestöstä riippuen 4,7-5,2litraa(mitattu).Kuten todettua,kulutukseen vaikuttaa AINOASTAAN ajotapa.Kyllähän toki BMW antaa juuri teknisesti siihen parhaat edellitykset,mutta kuski ratkaisee lopulta.Autossa ei ole ollut minkäänlaista vikaa.Suosittelen!
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Omat kokemukset edellisestä 1-sarjalaisestani olivat sen verran positiiviset että eilen ostin uudelleen. Nyt tuli reilun vuoden ikäinen E81 118d pihaan. Parin päivän ajojen jälkeen muistui taas mieleen miksi ykkösestä aikaisemminkin tykkäsin. Ajettavuus on kokoluokassaan loistava ja auto on muutenkin laadukkaan oloinen kuten isoveljensäkin. Ajettavuuttaa ja materiaaleja vertaan nyt viimeisen vuoden aika pihassa olleisiin A3:een ja Sciroccoon. Toivottavasti ei ole maanantai-kappale tämä yksilö.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Ei varsinaisesti liity 1-sarjaan, mutta sekä 1- että 3-sarjassa on nykyään saman (105kW) 2-litrainen moottori ja moottori on muuten ok, mutta sen verran on kyllä pakko sanoa että VAG:n TSI:n verrattuna alavääntö etenkin kierrosalueella 800-1500 on hieman hengettömämpää ja tuo momentinmuunnillinen tomaatti syö kiihtyvyyttä jonnii verran vs. DSG. Huomaa kiihdytyksissä ja tilanteissa joissa tarvittaisiin hieman nopeampaa menoa ja rivakkuutta (esim. pihasta tielle) ennen lähestyvää toista ajoneuvoa, että ruutia&alavääntöä ei ole niin paljon kuin Golfissa. Myös äänimaailma on tyhjäkäynnillä kovempi kuin TSI:n ja kiihdytyksissä tuo 2-litrainen myös ääntää karkeammin kuin TSI, koska vääntöä ei ole ihan samaan tapaan ja lootakin käyttää DSG:tä korkeampia kierroksia kun kiihdyttää joten pellin alta kuuluu murinaa kun mylly joutuu käyttämään enempi kierroksia kiihdyteltäessä ja rivakammin liikuttaessa.
Viimeksi muokannut J1978, 14 Touko 2010, 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Vaparikoneeksi alavääntöä on ihan kiitettävästi mutta kyllähän turbo on aina turbo. Joillain netin autosivustoilla on ollut juttua että seuraavan 1-sarjalaisen kaverina tulee olemaan "downsizing" bensaturbot ja kaksoiskytkinvaihteisto. Saas nähdä pitääkö paikkansa, ensi vuonnahan tuon pitäisi ilmestyä.
alppix
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 16:36

Eipä itselläkään mitään moitittavaa tuosta ykkösestä ole, käytössä 118d -08. Kulutus ja muut maksut ovat pienet. Vikoja ei liiemmin ole ilmaantunut. Mukava ajaa pidempiäkin matkoja.. Uutena ostin ja nyt kilsoja kertyny jo yli 80t. Yhden kerran palo joku sulake kesken matkan, mutta huollossa eivät tienneet mistä palaminen johtui.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

vm 08 118d e87 aj n. 45 tkm

Ajettavuudeltaan aivan loistava peli päällystetyillä teillä. Hyvin vetää alpeilla yli 2 000 metriin ja Saksan motarilla täysin vakaa ajella reilu 200 km/h lasissa. Huonommalla tiellä kojelauta ääntelee yhdestä saumasta ja olen takuukorjauttanut tätä rätinää kahteen kertaan mutta "vika" ei korjaantunut. Mekaanikot eivät kuulleet ääntä kun ajelivat korjaamon lähitiellä :) 1-vaihde on vähän kökkö kaupunki liikenteessä.

Käyttökuluissa vakuutusmaksu on aika kallis, edelliseen pikkuautooni verrattuna.
Kulutuksessa pääsee alas etenkin kun ajelee rauhallisesti (esim 4.5 l /100km).
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

116i:llä ja 116i:llä on paljon eroa.

Minulla oli ensimmäisiä facelift-yksilöitä vuodelta 2007, eli 115 hv:n versio. Kulutti paljon ja vääntö puuttui.

Ajoin kesällä myös tuhatkunta kilometriä nyt myynnissä olevalla 122 (?) heppaisella kaksilitraisella 116i:llä. Vääntö on kaksilitraisessa tietenkin aivan erilainen ja kulutus pysyi litraa pienempänä.

1-sarja on niin mainio auto, että vanhempi pikkukone ei oikein istunut siihen. Nykyinen 116i on todella hyvä auto edulliseen hintaansa nähden.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
jukka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 04 Syys 2010, 22:05
Auto: 2008 E91 330d M-sport

Ite hommasin vuoden alussa -08 E81 118i:n (Alpine White), jolla oli sillon ajettu 28k. Oon ollu pääosin erittäin tyytyväinen ja auton form factor on lähes täydellinen itelle. Tehotkin on tuntunu yleisesti ottaen ihan riittäviltä. Uutena tosin siinä oli ajonvakautusboksi paskana (yleinen vika kai), mutta koska autossa oli vielä tehdastakuu voimassa, niin boksi vaihdettiin sen piikkiin. Yksi ikävä homma on ollu narinat parista paikasta etukonsolista, joita eivät oo saanu kahella eri yrittämällä pois huollossa. Tosin se ei oo jatkuvaa, vaan riippuu myös siitä, miten tasainen tie on. Lisäksi huollossa jälkikäteen asennetussa Alpinen Hifi-setissä toisen puolet äänet pätki ja auto kävi kaks kertaa sen takia huollossa. Nyt se näyttäis kuitenkin alustavasti korjaantuneen. Muita päivityksiä on ollu kromattu pakoputken pää (amishenkeen), musta Performance jäähdyttimen säleikkö ja lyhyt stubby-antenni. Performance vaihdekepin nuppi, käsijarru ja polkimet on myös harkinnassa, mutta siihen päivitykset luultavasti sais jäädä. 123d/130i M Sport on alkanu houkuttelee ja itseasiassa 130i:tä tuli koeajettuakin. Äänet tossa oli mahtavat ja jo tyhjäkäynnilläkin huomas selvän eron omaan.
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Taitaa toi etukonsolin satunnainen narina/ritinä olla tyyppivika. Jos joku saa selvitettyä mistä se ääni tarkalleen tulee ja miten saa korjattua niin :thuup:
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

E81 kirjoitti:Taitaa toi etukonsolin satunnainen narina/ritinä olla tyyppivika. Jos joku saa selvitettyä mistä se ääni tarkalleen tulee ja miten saa korjattua niin :thuup:
Itse en ollut huomannutkaan moista ongelmaa, mutta vaimoni kuulemma korjasi vikaa kopauttamalla hansikaslokeron yläpuolelle avokämmenellä. Toimi tosin vain vähän aikaa kerrallaan. :rolle:

Ehkä tästä tiedosta on apua sen selvittämiseksi onko ongelmakohta sama kaikissa autoissa. Tämä siis 03/2007 116i:ssä.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Vastaa Viestiin