Kokemuksia 100-sarjalaisista?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Meillä ainakin liimasivat autokeskuksen huollossa sen perusharmaan koristemuovilistan kiinni niin loppu rätinä. Kuskin puolelta kojelaudan sauma rätisi ja sillä oli jotain ruuveja kuulema irti. Mutta se edelleen natisee satunnaisesti mm. mukulakivillä. hmm. joskus oon epäilly jotain hasikaslokeroon liittyvää rätinää ja sillon olen vähän tavaroita uudelleen järjetellyt lokerossa. Kannattaa kokeilla loppuuko rätinä painamalla sitä muovilistaa koska sen paikannus ja eliminointi on suht simppeliä.E81 kirjoitti:Mun mielestä se ritinä kuuluu jostain radion takaa. Äänen paikallistamista hankaloittaa se että ilmiö esiintyy satunnaisesti.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25 Huhti 2010, 21:22
En edelleenkään suosittele! Jos ajat vähän maantie ajoa niin varaudu tukkeutuvaan Nox-katalysaattoriin.(Tukkeutunut katalysaattori ei anna vikailmoitusta auton näyttöön) itselläni tukkeutunut 2-kertaa ja ajan pääasiassa maantie ajoa.TÄMÄ KUULEMMA IHAN NORMAALIA??! Auton kulutus on jotain ihan muuta mitä ilmoitetaan. Jos auton star/stop järjestelmä sammuttaa auton ja kone ei ole täysin lämmennyt niin käynnistyessään käy 3-pytyllä ja ravistaa.TÄMÄKIN IHAN NORMAALIA??!! Auto nykii tasakaasulla ja kiihdytyksissä. TÄMÄKIN ON NORMAALIA??!! Mitäköhän ongelmia e10 bensiini tulee aiheuttamaan!
Jos harkitset bmw:tä niin varaudu murheisiin mitä ei edes pystytä ratkomaan, ainakaan takuun aikana.
Jos harkitset bmw:tä niin varaudu murheisiin mitä ei edes pystytä ratkomaan, ainakaan takuun aikana.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Nykimiset ja 3 pytyllä käyminen vois viitata vikaantuneeseen sytytyspuolaan. Se on kuulemma yleistä näissä uusissa bensakoneissa. Eikä välttämättä anna vikakoodia kun puola ei ole kuitenkaan totaalisen rikki. Kannattaa myös kokeilla 98 tankkaamista, jos se auttaisi moottorin käyttäytymiseen ja kulutuslukuihin. Itse en aio edes koskea noihin E10 litkuihin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25 Huhti 2010, 21:22
Nyt pari viikkoa sitten kun auto oli viimeksi telakalla niin puolat piti vaihtaa ja ne jopa oli tilattu...mutta ei vaihdettu kun ei tullut vikakoodia! NÄIN TOIMII VALTUUTETTU BMW HUOLTO!! Minkäs teet, täytyy myydä paska pois niin pääsee näistäkin ongelmista.
Japanissa OSATAAN tehdä laatua, Saksassa vasta harjoitellaan...
Japanissa OSATAAN tehdä laatua, Saksassa vasta harjoitellaan...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 04 Syys 2010, 22:05
- Auto: 2008 E91 330d M-sport
Mitäs tommonen sytytyspuola maksaa, jos siihen joskus tulee ongelmia? Nii ja eiks ne BMW-huollossa vaihda minkä vaan osan, vaikka ei rikki oliskaan niiden mielestä, jos isket rahaa tiskiin? Vai oliko tuossa tehdastakuusta kyse?
Puola maksaa noin 30-40 egee, näin ainakin 6-koneiseen Bemariin.
Ja viallinen puola antaa kyllä vikakoodin. Sen voi myös todeta helposti itse, nyppimällä
vuorotellen puolan irti, ja se puola, jonka irroitus ei vaikuta käyntiin, on sökönä. Ja jos tuo ei itseltä
onnistu, niin pyytää sitten huoltoa tekemään sen, varsinkin kun autossa on takuu voimassa.
Ja viallinen puola antaa kyllä vikakoodin. Sen voi myös todeta helposti itse, nyppimällä
vuorotellen puolan irti, ja se puola, jonka irroitus ei vaikuta käyntiin, on sökönä. Ja jos tuo ei itseltä
onnistu, niin pyytää sitten huoltoa tekemään sen, varsinkin kun autossa on takuu voimassa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25 Huhti 2010, 21:22
Tehdastakuusta on kyse, eipä siellä huollossa vaihdeta mitään ilman vikakoodia.. Tää on tätä nykyajan vastuullista auton korjaamista. Takuu loppuu 1kk:n sisällä..Ehkä sitten alkaa vika löytymään...
Laatu, tehokkuus ja innovatiivisuus - BMW-huollon kompetenssin kolme peruspilaria, joihin asiakkaamme voivat luottaa nyt ja tulevaisuudessa. Niinpä BMW:llä ajatellaan jo uusien autojen suunnitteluvaiheessa tulevia huoltopalveluita ja -konsepteja ja valmistaudutaan tarjoamaan ensiluokkaista palvelua aina, kun BMW:n omistajalla on palvelulle tarvetta. Näin pyrimme varmistamaan rajattoman ajamisen ilon.
..Asiat eivät käytännössä kyllä ihan näin mene.
Laatu, tehokkuus ja innovatiivisuus - BMW-huollon kompetenssin kolme peruspilaria, joihin asiakkaamme voivat luottaa nyt ja tulevaisuudessa. Niinpä BMW:llä ajatellaan jo uusien autojen suunnitteluvaiheessa tulevia huoltopalveluita ja -konsepteja ja valmistaudutaan tarjoamaan ensiluokkaista palvelua aina, kun BMW:n omistajalla on palvelulle tarvetta. Näin pyrimme varmistamaan rajattoman ajamisen ilon.
..Asiat eivät käytännössä kyllä ihan näin mene.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Laittaisin tuossa tilanteessa tulikivenkatkuista myllykirjettä maahantuojan suuntaan. Bemarin huoltopalvelut eivät tyytyväisyystutkimuksienkaan mukaan ole premium-tasolla, eivät edes hyvällä. Toisin kuin esim lexuksella.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25 Huhti 2010, 21:22
Olen ollut maahantuojaan yhteydessä, mutta he vierittävät vastuun jälleenmyyjille. Joutuvathan sitten kuluttajansuojan kanssa tekemisiin.
Nyt auton tyhjäkäynti on ruvennut laskemaan normaalista ja start/stop toiminnon varoitusvalo on välähdellyt muutaman kerran??. Katsotaan miten kauan kestää.. Todellakin, autossahan ei ole mitään vikaa
Nyt auton tyhjäkäynti on ruvennut laskemaan normaalista ja start/stop toiminnon varoitusvalo on välähdellyt muutaman kerran??. Katsotaan miten kauan kestää.. Todellakin, autossahan ei ole mitään vikaa
Tehtaan lupaamiin kulutuksiin ei kyllä mitenkään pääse jos noudattaa nopeusrajoituksia eli 118d:lle luvataan maantie 4.0, kaupunki 5.4 ja mix siis 4.5 ....
Ja omalla 85% maantieajoja sisältävällä 24tkm/1vuoden ajoillani kokonaiskeskikulutus on 6.0 l/100km eli lisäystä vain 33%
Matalalimillaan pitemmällä maantieajolla olen päässyt 5,36 kulutukseen (siis itse laskien, ei luottaen ajotietokoneen vääriin lukemiin) eli kaukana ollaan luvatusta 4,0 litrasta. Siihen varmaan pitää ajaa 6-vaihteella 75km/h ja alamäkeen samalla kaikki lisälaitteet (valot, ilmanvaihto jne ilmastoinnista puhumattakaan) pois päältä
No onpahan pieni virallinen co2-lukema eli halvalla vuosimaksulla pääsee
Ja omalla 85% maantieajoja sisältävällä 24tkm/1vuoden ajoillani kokonaiskeskikulutus on 6.0 l/100km eli lisäystä vain 33%
Matalalimillaan pitemmällä maantieajolla olen päässyt 5,36 kulutukseen (siis itse laskien, ei luottaen ajotietokoneen vääriin lukemiin) eli kaukana ollaan luvatusta 4,0 litrasta. Siihen varmaan pitää ajaa 6-vaihteella 75km/h ja alamäkeen samalla kaikki lisälaitteet (valot, ilmanvaihto jne ilmastoinnista puhumattakaan) pois päältä
No onpahan pieni virallinen co2-lukema eli halvalla vuosimaksulla pääsee
KaiKU
Noihin lukemiin pääsi helposti bensiini 116i:llä(2/2008).Jopa nykyinen oma X1sDrive18dA alittaa nuo lukemat talvirenkain:viimeisin tankkaus 4,72l/100km,pääasiassa 80kmh alueella.Ettei vaan ajotapa taas ole se syy...KaiKU kirjoitti:Tehtaan lupaamiin kulutuksiin ei kyllä mitenkään pääse jos noudattaa nopeusrajoituksia eli 118d:lle luvataan maantie 4.0, kaupunki 5.4 ja mix siis 4.5 ....
Ja omalla 85% maantieajoja sisältävällä 24tkm/1vuoden ajoillani kokonaiskeskikulutus on 6.0 l/100km eli lisäystä vain 33%
Matalalimillaan pitemmällä maantieajolla olen päässyt 5,36 kulutukseen (siis itse laskien, ei luottaen ajotietokoneen vääriin lukemiin) eli kaukana ollaan luvatusta 4,0 litrasta. Siihen varmaan pitää ajaa 6-vaihteella 75km/h ja alamäkeen samalla kaikki lisälaitteet (valot, ilmanvaihto jne ilmastoinnista puhumattakaan) pois päältä
No onpahan pieni virallinen co2-lukema eli halvalla vuosimaksulla pääsee
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
"EU-maantiekulutus mitataan dynamometrissä ajettavalla maantieajosyklillä, joka ajetaan heti kaupunkisyklin perään. Myös maantiesyklissä nopeus muuttuu tarkoin määritellyn ajo-ohjelman mukaan. Ajoaika on 400 sekuntia, suurin nopeus on 120 kilometriä tunnissa. Ajomatka on 6,955 kilometriä."gestapo kirjoitti:Noihin lukemiin pääsi helposti bensiini 116i:llä(2/2008).Jopa nykyinen oma X1sDrive18dA alittaa nuo lukemat talvirenkain:viimeisin tankkaus 4,72l/100km,pääasiassa 80kmh alueella.Ettei vaan ajotapa taas ole se syy...KaiKU kirjoitti:Tehtaan lupaamiin kulutuksiin ei kyllä mitenkään pääse jos noudattaa nopeusrajoituksia eli 118d:lle luvataan maantie 4.0, kaupunki 5.4 ja mix siis 4.5 ....
Ja omalla 85% maantieajoja sisältävällä 24tkm/1vuoden ajoillani kokonaiskeskikulutus on 6.0 l/100km eli lisäystä vain 33%
Matalalimillaan pitemmällä maantieajolla olen päässyt 5,36 kulutukseen (siis itse laskien, ei luottaen ajotietokoneen vääriin lukemiin) eli kaukana ollaan luvatusta 4,0 litrasta. Siihen varmaan pitää ajaa 6-vaihteella 75km/h ja alamäkeen samalla kaikki lisälaitteet (valot, ilmanvaihto jne ilmastoinnista puhumattakaan) pois päältä
No onpahan pieni virallinen co2-lukema eli halvalla vuosimaksulla pääsee
(http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Miten+henkil" onclick="window.open(this.href);return false;öautojen+EU-normikulutukset+mitataan/HL20050416SI1AL03pta)
Tällä hetkellä oma ajotietokoneeni näyttää 5.2 litran keskikulutusta. Sisältää lähinnä ajoa pääkaupunkiseudulla. Olen päässyt 4.0 litran maantie kulutukseen n. 100 kilometrin taipaleella (mm viime kesää mittasin), mutta keskinopeus oli varmaan n. 70 tuolla matkalla. koska puolet oli suunnilleen tietyömaaaluetta. Itse en ole mitannut muutoin kulutusta mutta en luottaisi esim. yhden tankkausvälin mittauksiin. Talviolosuhteet on sitten erikseen. Talvella tuohon eu keskikulutukseen ei voi päästä edes teoriassa koska talvirenkaissa on isompi vierintävastus, start/stop kone ei toimi jne. (mittaus lämpötilahan on 20 celciusta.)
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25 Huhti 2010, 21:22
116i (e87) Keskikulutus maantieajossa: kesällä n.6.4 talvella n.8.4. Edellinen auto 2.0i skoda fabia kesällä n.6.1 talvella n.7.1. Eli aikas janoinen on 116i!!
Varmasti on osa syy ajotapani, mutta jos otetaan edellinen kulkupelini eli Subaru WRX, jossa suhattiin suhteessa enempi kaupunkiajoa, niin siinä keskikulutus lisäystä tuli 37 tkm/2v verrattuna tehtaan lupaamaan vain 7% (10,4 --> 11,0)gestapo kirjoitti:Noihin lukemiin pääsi helposti bensiini 116i:llä(2/2008).Jopa nykyinen oma X1sDrive18dA alittaa nuo lukemat talvirenkain:viimeisin tankkaus 4,72l/100km,pääasiassa 80kmh alueella.Ettei vaan ajotapa taas ole se syy...KaiKU kirjoitti:Tehtaan lupaamiin kulutuksiin ei kyllä mitenkään pääse jos noudattaa nopeusrajoituksia eli 118d:lle luvataan maantie 4.0, kaupunki 5.4 ja mix siis 4.5 ....
Ja omalla 85% maantieajoja sisältävällä 24tkm/1vuoden ajoillani kokonaiskeskikulutus on 6.0 l/100km eli lisäystä vain 33%
Tuossa loppukesästä ajeltiin Oulu-Hki ja lähtiessä tankkasin ja just ennen kehä-3 ajotietokone näytti keskikulutukseksi 4,9 eli todellinen varmaan se 5,0-5,1 (pari desiä on aina ollut heittoa) ja kun ajo oli aikavälillä 02:00-08:00, niin aikalailla yksin sai suhailla eli ei edes ohituksia tarvinnut tehdä eli tässäkin jäätiin "kaauuas" tehtaan lupaamasta
KaiKU
Ai köröttelemällä alinopeuksia vaitraveller kirjoitti:Yli 100 km/h:n keskinopeudella tuo kuulostaa aika normaalilta, mutta moottorin ominaisuudet paremmin hyödyntämällä varmasti pienemmälläkin pääsisi.
Mut sit itse aiheeseen, olen ihan tyytyväinen muuten ajokkiini eli ainoastaan tuo todellinen kulutus hieman kismittääkin
KaiKU
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Oma E81 118d on tänään ensimmäisessä määräaikaishuollossaan. Normihuollon lisäksi vaihdetaan jarrunesteet kun 2 vuotta vuodenvaihteessa kuitenkin tulee täyteen. Tämän lisäksi kojelaudan kuskin puoleisen pään ilmasuutin ei mielestäni nouse ihan yläasentoonsa joten sen pyysin tsekkaamaan.
Lisäksi pyysin katsomaan, saisiko ilmastoinnin koodausta muutettua siten, ettei default-asetuksena joka käynnistyksessä automaattinen sisäilmankierto menisi päälle. Muistaaksreni edellisessä ykkösessäni ei sellaista riesaa ollut eikä ole kolmosissanikaan ollut. Asian huomaa nyt kosteilla ja viileillä keleillä kun pihasta pitää aamulla peruuttaa pois. Pakin kytkennällä sisäilmankierto menee päälle ellei ennen vaihteen kytkemistä muista nappulasta poistaa automaattista sisäilmankiertoa. Tarkoittaa sitä että kaikki ikkunat pamahtaa huuruun ja kun keli on niin viileä ettei edes ilmastoinnin kompura käynnisty, saa lasien selkenemistä odotella kadun laidassa muutaman hetken... Ei siis järkevää. Toivottavasti osaavat muuttaa default-asetusta niin ettei joka käynnistyksessä automaattinen sisäilmankierto ole päällä.
Lisäksi pyysin katsomaan, saisiko ilmastoinnin koodausta muutettua siten, ettei default-asetuksena joka käynnistyksessä automaattinen sisäilmankierto menisi päälle. Muistaaksreni edellisessä ykkösessäni ei sellaista riesaa ollut eikä ole kolmosissanikaan ollut. Asian huomaa nyt kosteilla ja viileillä keleillä kun pihasta pitää aamulla peruuttaa pois. Pakin kytkennällä sisäilmankierto menee päälle ellei ennen vaihteen kytkemistä muista nappulasta poistaa automaattista sisäilmankiertoa. Tarkoittaa sitä että kaikki ikkunat pamahtaa huuruun ja kun keli on niin viileä ettei edes ilmastoinnin kompura käynnisty, saa lasien selkenemistä odotella kadun laidassa muutaman hetken... Ei siis järkevää. Toivottavasti osaavat muuttaa default-asetusta niin ettei joka käynnistyksessä automaattinen sisäilmankierto ole päällä.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Minun edeltävässä Bemussa(E81 116i 2/2008) ei moista "automaatti" toimintoa ollut.Ainoastaan joko automaattinen,käsikäyttöinen ja pois.Eikö se pysy pois päältä jos painaa napista niin,että vihreävalo ei pala? Mielestä tuo automaattitoiminto ei pelannut kunnolla,tuntui että sisäilmankierto oli jatkuvasti päällä.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.