Kokemuksia 100-sarjalaisista?

E81, E82, E87, E88
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

On muuten lämmin auto tällainen vanha ykkössarjalainen: Ulkona -14c pakkasta, auto kulkee kantatien kuivalla pinnalla 90km/h, lämmitykseksi on säädetty 20c ja kuskilla päällään t-paita! :lol:
Avatar
Martin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 155
Liittynyt: 13 Maalis 2011, 17:39

Olen Raimon kanssa samaa mieltä - kylläpä on tosi lämmin (minulla E82) auto. Ei tätä lämpimyyden vuoksi uskoisi dieseliksi!
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

310 km, takakontti täynnä takkapuita. Kekikulutus 4,3 ltr/100km ajotietokoneen mukaan.
Tuntui ehkä hieman levottomuutena tuo kuorma tuolla takana.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Cyclic Stig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33

Heippa.

Yritin selailla foorumia aiheesta 123d. Aika vähän löysin kokemuksia/mielipiteitä kyseisestä mallista. Olisiko aika tehnyt tehtävänsä eli löytyykö nyt kokemuksia enemmän?

Asialla ei ole tulipalokiire mutta mielessä on ollut ajatus kyseisen auton hankinnasta seuraavaksi menopeliksi. Saisi olla vm.2008 tai uudempi, mieluiten korimallia coupe (mutta 3-ovinenkin käy) ja vieläpä automaatti. M Sport-palikat olisivat tietenkin vielä plussaa. Mitään loppuun luukutettua pommiakaan ei viitsisi laittaa joten kohtuullisilla kilometreillä kun vielä löytäisi. Käytetty on kuitenkin aina käytetty joten siksipä kysyn, jotta....

Onko tuon tupla-ahdetun moottorin suhteen kuulunut mitään "tyyppivikoja"? Jos on niin millaisia, pikkujuttuja vai kalliita remppoja? Ja jos on niin ovatko viat sellaisia jotka jättävät tielle? Vikaherkkyyttähän tulee tietenkin lisää kun tekniikka monimutkaistuu tupla-ahtamisen myötä. Eli 120d ei sekään ole ollenkaan poissuljettu vaihtoehto, tarjontaakin olisi selvästi enemmän.

Entäpä nuo automaatit, lienee kuusilovinen malli? Onko yleisesti ottaen kestävä? Millä kilometreillä uskaltaisitte vielä kyseisellä laatikolla olevan auton ostaa ilman isoa pelkoa laatikon hajoamisesta? Vaihtaako nopeasti? Millaisia asioita kannattaa laatikon käytöksessä koeajolla tarkkailla? Sekä Bemareista että automaateista on itselläni hyvin vähän aikaisempaa kokemusta.

Kiitos etukäteen vastauksista.
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

6 portaiset steptronicit ovat kestävässä maineessa. Tosin kaiken saa rikki jos on käyttänyt väärin mutta edellisen omistajan ajotyylistä ei yleensä pysty sanomaan kun käytettyä ostaa. Bemarin mukaan steptronicin öljyjä ei tarvitse koskaan vaihtaa. Uskoo ken haluaa. Oman automaattini öljyt tulee vaihtumaan jossain 80tkm tienoilla sanoi bemarin huoltoneuvoja mitä tahansa.

Steptronic on oppiva vaihteisto ja omalla kaasunkäytöllä pystyt vaikuttamaan aika paljon vaihtotapahtumaan. Normaalilla ajotavalla D-asennossa vaihtojen tulee olla pehmeitä. S-asennolla vaihdot ovat vähän nopeampia jolloin saattaa tuntua pieni nykäys. Ylimääräisiä ääniä ei vaihdon aikana kuulu.

Paperilla automaatti on hitaampi 0-100 kiihdytyksessä mutta väitän että todellisessa elämässä vain harva rattimies pystyy vaihtamaan nopeammin, ainakaan joka kerta.
Avatar
Kompakti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:47
Auto: E46 330Ci Cab M Sport -03
I01 i3s 120Ah *Voll* -19
Paikkakunta: Tuusula

Tiettyjen dieseleiden nokkaketjuissa on ongelmia 100tkm:n jälkeen. Vika korjataan irroittamalla moottori ja vaihtamalla ketju ym. kulutusosat. Hinta liikkuu tuhansissa euroissa.
Tarkempaa tietoa kirjoitettu BTCF.fi sivustolle.
Edelliset BMW:t

E87 120dA M Sport -08 Le Mans Blau
E90 318i -06 Arktis Metallic
E46 320i M Sport -02 Topasblau
E46 316i Compact -02 Topasblau
Cyclic Stig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33

Kiitos tähän mennessä tulleista vastauksista. :)

Eli siis vaihteiston osalta koeajolla ei saa kuulua ylimääräisiä ääniä ja laatikon pitää vaihtaa pehmeästi. Tämä selvä, osaa kiinnittää huomiota oikeisiin asioihin. Onko tuolla laatikolla taipumusta "arpoa" missään tilanteissa / olosuhteissa vai käyttäytyykö aina kuin ihmisen mieli? Jos arpoo, niin onko jotain selkeää tilannetta missä tuo tulee esille? Sillä kysyn, ettei sitten tule hylättyä autoa ihan vaan siksi, että luulee vialliseksi vaikka kyseessä olisi ominaisuus.

Nuo nokkaketjujen ongelmat kuullostavat kovin kalliilta. Täytyypä tutustua aiheeseen tarkemmin. Luin myös jostain ongelmallisista imusarjan läpistä, liekö legendaa vai totta? Onko tuollaisia ongelmaläppiä mallissa 123d?
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Käsittääkseni imusarjan läpät eivät ole ongelmana näissä uudemmissa 4 sylinterisissä dieseleissä.

Koska vaihteisto on oppiva niin sen toiminta saattaa tuntua arpomiselta jos edellisen omistajan ajotyyli on ollut päinvastainen sinun ajotyylisi kanssa. Omassa autossa D-asennolla laatikko pitää suurinta mahdollista vaihdetta kun pintakaasulla ajelee ja vaihtaa aika herkästi alaspäin kun poljinta painaa enemmän. Tuollaisessa tuplaturbodieselissä ei välttämättä vaihda niin herkästi pienemmälle kun vääntöä löytyy jo alakierroksilta.

Ja sitten vielä yksi asia mitä ei käytettyä turbokonetta ostaessa parane väheksyä: moottorin öljynvaihdot. Varmista, että öljynvaihtoja ei ole laiminlyöty. Turbot ottavat aika herkästi kipeää jos huonoilla öljyillä ajelee ja tuossa mallissa niitä on vieläpä kaksi.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Itsekin haaveilin pitkään yhdistelmästä: 123D, automaatti, coupe, m-sport ja kunnon varusteet. Eipä noita silti älyttömästi ollut Saksassakaan saatikka Suomessa. Onnea silti autonhankintaan ja hommaa ehdottomasti se m-sportina! ;)

edit: Mobilessa vain kymmenen autoa suunnilleen noilla kriteereillä! linkki
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Cyclic Stig kirjoitti:Kiitos tähän mennessä tulleista vastauksista. :)
Onko tuolla laatikolla taipumusta "arpoa" missään tilanteissa / olosuhteissa vai käyttäytyykö aina kuin ihmisen mieli? Jos arpoo, niin onko jotain selkeää tilannetta missä tuo tulee esille?
Ihmisen mieliä on niin monenlaisia. Vaihteiston D-asento toimii kävelyvauhdeissa rauhallisesti eli miettii, sport taas on aina valmiina hyökkäämään. Nämä kokemukset ovat 125i:stä ja sen perusteella voin suosittella lämpimästi noita bensakuutosia, jos vain kulutusten puolesta kelpaavat.
ex. E63 650i, E88 125i
Cyclic Stig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33

E81 kirjoitti:Käsittääkseni imusarjan läpät eivät ole ongelmana näissä uudemmissa 4 sylinterisissä dieseleissä.

Koska vaihteisto on oppiva niin sen toiminta saattaa tuntua arpomiselta jos edellisen omistajan ajotyyli on ollut päinvastainen sinun ajotyylisi kanssa.

Ja sitten vielä yksi asia mitä ei käytettyä turbokonetta ostaessa parane väheksyä: moottorin öljynvaihdot. Varmista, että öljynvaihtoja ei ole laiminlyöty. Turbot ottavat aika herkästi kipeää jos huonoilla öljyillä ajelee ja tuossa mallissa niitä on vieläpä kaksi.
Ok, kiitokset tiedosta noiden läppien suhteen.

No juu tietenkin jos edellinen omistaja on ollut kovin erilainen ajotyyliltään niin laatikko voi käyttäytyä "oudosti". Pitää tuo asia ottaa sitten koeajolla tosiaan huomioon. Oppiiko tuo laatikko helposti uuden omistajan tavoille vai voiko "muistin" jotenkin buutata esim. merkkikorjaamolla?

Jep, huoltokirjan kyllä tarkistan ennen ostoa. Ihanteellisinta olisi löytää auto BMW merkkiliikkeestä, voisi saada siihen jonkinlaisen takuunkin.
Raimo Miettinen kirjoitti:Eipä noita silti älyttömästi ollut Saksassakaan saatikka Suomessa. Onnea silti autonhankintaan ja hommaa ehdottomasti se m-sportina! ;)
Ei niitä näytä juu olevan kovin paljoa. Mutta kuten aiemmin totesin, minulle kyllä kelpaa 3-ovinenkin ellei coupea suosiolla löydy. Ja toisaalta 5-ovinenkin on ihan ok ulkonäöltään, en vain tarvitse niitä takaovia oikein mihinkään joten olisivat lähinnä turhana painona. Automaattilootasta pidän kyllä kiinni, haluan sellaista kokeilla kun aina on tähän mennessä ollut manuaali. Ja m-sport mielellään. 120d on myös vaihtoehto jos 123d:n löytäminen tuntuu turhan työläältä.

Tässä nyt on jokunen kk aikaa katsella ja pureskella, hankinta konkretisoitunee vasta loppukesästä.
termotor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 14:23

Nyt on noin kolmen viikon ja 2500km:n kokemus 118i:stä (E81), vm 2008 (116tkm). Auto on Saksasta tuotu. Yleisesti ottaen auto on toiminut ihan hyvin. Pari kertaa ovia avattaessa ikkunat ovat laskeutuneen puolen sentin asemesta puoleen väliin ikkunaa. Onko muilla tapahtunut vastaavaa?

Auto on ajettavuudeltaan hyvä jopa näillä run flat-renkailla, mutta ilmeisesti kyseisten renkaiden takia kaikki kuopat ym. välittyy tosi ikävinä jysähdyksinä. Lisäksi ovat aika meluisan tuntuiset. Kun nämä renkaat ovat kuluneet vaihtokuntoon, niin kokeilen tavallisia renkaita ja hankin paikkaussetin niille.

Oikeastaan ainoa pieni pettymys on kulkupuoli. Olisin odottanut vähän terhakampaa kulkua, mutta käytännössä suorituskyky on samaa luokkaa kuin kaverin 1.6l vapaasti hengittävällä 10v vanhalla Bensa-Golfilla. Aiempi autoni oli VW Golf TDI 74kw vm 2002 ja se kyllä kulki ihan eri tavalla tähän verrattuna, vaikka autolla oli ajettu yli 300tkm. Välillä tuntuu, että auto jopa hienoisesti nykisi, etenkin jos on ajellus pitempään tasaista vauhtia, esim. 80km/h ja painaa kaasua, niin auto nykäisee hieman (yhden kerran) ja alkaa sitten vasta kiihtyä. Välillä on muutenkin sellainen fiilis, että ajelisi vanhalla käsiryypyllisellä autolla kylmällä koneella ilman ryyppyä. Tämä tunne on lähinnä alle 100km/h matkavauhdissa, kovempaa ajettaessa auto tuntuisi vähän piristyvän. Liekkö suunniteltu autobaanoille? Koeajoin pari vuotta vanhemman 318i:n jokunen viikko sitten ja se kulki minusta paremmin ja reagoi pirteämmän kaasun käyttöön. Oisko nämä kokemani jutut nyt sitten laihaseosmoottorin ominaisuuksia?

Plussapuolena pitää mainita kulutus maantieajossa, jos ajotietokoneen näyttöön on luottamista. Tirutteluennätys muutaman kymmenen kilometrin matkalla 80km/h on 4,7l keskikulutus. Normaalimmalla ajolla kulutus on ollut 5,4-6,5l/100km vauhdista ja ohistusten määrästä riippuen. Kaupungissa tuo ei ole kyllä taloudellinen, menee helposti 8-10l/100km, hyvin lyhyellä matkalla vain taivas tuntuu olevan kulutuksen kattona. (jonka vuoksi suosinkin polkupyörää).

Tuo avaimeen tallentuva huoltotarve on kyllä kätevä systeemi. Auto menee ensi viikolla jarrunesteen vaihtoon (80eur) ja Avain Vaunussa selvisi samalla, että auto on saanut takaisinkutsun. Saan sitten samalla uudet sytytyspuolat valmistajan piikkiin.

Autossa on Professional radio, mutta peruskaiuttimet ilman diskantteja. Ostin Ground Zeron kaiutinpaketin ja olen nyt asennellut niitä muutamana päivänä. Setin mukana olevat bassot olivatkin Rainbowt (kuulemma samalta tehtaalta) ja niiden mukana tulleet ritilät osoittautuivat ongelmallisiksi, koska ne joutui asentamaan eri tavalla kuin ohjeissa neuvottiin. Ritilöiden koko olisi lisäksi ilmeisesti vähän suurempi ja olikin aika millipeliä saada kokonaisuus sen verran matalaksi, että penkki asettui vielä paikalleen. Homma kuitenkin onnistui, kun vuoli kiskon kohdalta lattiamaton eristeet kokonaan pois. Ovet ovat tällä hetkellä työn alla. Operaationa on kaiuttimien vaihdon lisäksi vaimennus. Laitoin vaimennusta ulkopeltiin, sisäpeltiin ja lisäksi ovipahvin taakse. Tänään yritän sovittaa pahvin paikalleen, saa nähdä mahtuuko, kun paikoin paksunnosta on tullut 4mm. Sen verran täytyy sanoa, että tuon keskiäänisen asennus tiiviisti on haastavaa. Ohjeiden mukaan tehtynä hommassa on virityksen makua ja ilman tiivistenauhaa elementti jää akustiseen oikosulkuun, joka tekee äänenlaadusta kuraa ja tiputtaa tehonkestoa. Tiivistenauha pitää siis ehdottmasti laittaa! Järkevintä tuohon olisi askarrella vanerista asennusrenkula, mutta itse taidan nyt tyytyä tiivistenauhan avulla tuunattuun viritykseen. Diskantti menee nyt pinta-asennuksena, koska en tälle viikonlopulle olisi ehtinyt saada ritilällisiä muovilevyjä peilikolmioihin.
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

termotor kirjoitti:Nyt on noin kolmen viikon ja 2500km:n kokemus 118i:stä (E81), vm 2008 (116tkm). Auto on Saksasta tuotu. Yleisesti ottaen auto on toiminut ihan hyvin. Pari kertaa ovia avattaessa ikkunat ovat laskeutuneen puolen sentin asemesta puoleen väliin ikkunaa. Onko muilla tapahtunut vastaavaa?
Olet painanut kaukosäätimen aukaisunapista kaksi kertaa ennen oven avaamista. Silloin ikkunoiden kuuluu laskea puoliväliin.
termotor kirjoitti:Auto on ajettavuudeltaan hyvä jopa näillä run flat-renkailla, mutta ilmeisesti kyseisten renkaiden takia kaikki kuopat ym. välittyy tosi ikävinä jysähdyksinä. Lisäksi ovat aika meluisan tuntuiset. Kun nämä renkaat ovat kuluneet vaihtokuntoon, niin kokeilen tavallisia renkaita ja hankin paikkaussetin niille.
E81 on alustaltaan pintakova. Tavallisilla renkailla asiaa pystyy helpottamaan, kuten olet jo päätellytkin.
termotor kirjoitti:Oikeastaan ainoa pieni pettymys on kulkupuoli. Olisin odottanut vähän terhakampaa kulkua, mutta käytännössä suorituskyky on samaa luokkaa kuin kaverin 1.6l vapaasti hengittävällä 10v vanhalla Bensa-Golfilla. Aiempi autoni oli VW Golf TDI 74kw vm 2002 ja se kyllä kulki ihan eri tavalla tähän verrattuna, vaikka autolla oli ajettu yli 300tkm. Välillä tuntuu, että auto jopa hienoisesti nykisi, etenkin jos on ajellus pitempään tasaista vauhtia, esim. 80km/h ja painaa kaasua, niin auto nykäisee hieman (yhden kerran) ja alkaa sitten vasta kiihtyä. Välillä on muutenkin sellainen fiilis, että ajelisi vanhalla käsiryypyllisellä autolla kylmällä koneella ilman ryyppyä. Tämä tunne on lähinnä alle 100km/h matkavauhdissa, kovempaa ajettaessa auto tuntuisi vähän piristyvän. Liekkö suunniteltu autobaanoille? Koeajoin pari vuotta vanhemman 318i:n jokunen viikko sitten ja se kulki minusta paremmin ja reagoi pirteämmän kaasun käyttöön. Oisko nämä kokemani jutut nyt sitten laihaseosmoottorin ominaisuuksia?


Tuo nykivä käytös on valitettavasti kyseisen moottorin ominaisuus. Tiedän mistä puhun, sillä edellinen autoni oli 118i E81. Jos nykimistä alkaa tapahtumaan enemmänkin, niin todennäköisesti jokin sytytyspuolista on rikkoutumassa. Aiheesta löytyy viestiketju tältä foorumilta ja monelta ulkomaiseltakin foorumilta. Hyvä jos olet takaisinkutsulla saamassa uudet puolat, sehän tarkoittaisi että bemarilla on ehkä löydetty korjaus tuohon tyyppivikaan.
termotor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 14:23

OK, oispa hienoa, jos ongelma korjautuisi puolien vaihdolla. Testasin myös tuon ikkunahissin, todellakin kaksi kertaa keskuslukkoa painamalla ikkuna laskeutuu puoleen väliin ovea avattaessa. Osaatko vielä sanoa minkä ihmeen takia moinen ominaisuus on olemassa? Ikkunahan menee kuitenkin kiinni heti kun oven sulkee.
Avatar
Martin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 155
Liittynyt: 13 Maalis 2011, 17:39

Onhan se helpompi mennä autoon sisälle, jos etusivuikkuna on puoliksi avoinna. Siinä on syy, miksi kaksi painallusta avaa lukituksen ja samalla siirtää ko. ikkunaa alaspäin. :cloeye:
hkarr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:13
Auto: Mese (vaihtuu) ja Ooppeli

Nostetaanpas 1-topiccia esiin:
Tarkoitus on laittaa 2-autoksi 1-sarjalainen, lähtökohtana 120i tai 120d manuaali.

2-litran kone ja keppivaihde, koska jää mahdollisuudeksi hyödyntää autoa opetuskäyttöön (kersat tulossa kohta ajokortti-ikään). Jos itse saisin valita, niin 123d tai 130i olisi kiikarissa, mutta tuollainen ei ole ihan optimi opetusauto :de:

Selailin täältä ja BTCF:ltä läpi 1-sarjan kokemuksia ja mitään suuria murheita ei pitäisi olla odotettavissa, kunhan välttää LCI 120d koneen 177hv versiot ennen 9/2008 (riski kalliiseen ketjuongelmaan). :sneak: Ajatuksena on katsastaaa ensin Suomen tarjonta ja ellei tärppää, niin uittaa Germaaniasta 07-08 120i/d.

Keppivaihteen lisäksi olen kaavaillut kärryyn automaatti-ilmastointia, hyviä penkkejä (=sport), kohtuullista äänentoistoa. Pyrin välttämään nahkajakkaroita (hiostaa kesällä ja talvella kylmä lyhyessä ajoissa) sekä M-Sport alustaa (kova aloittelijalle).

Kakkoskäyttikseen ei tule paljoa kilometrejä vuodessa, arviolta 10-15 tkm joten diesel/bensa ero ei ole juuri. Pisimmät matkat taitetaan E61 naftakoneella.

Ajatuksia ja vinkkejä voi laittaa mitä kannattaisi hakea tai välttää 1-sarjalaisessa...
exät E28, 2xE61, E85, 2xE87, E90, 2xE91, 2xF11
Avatar
Martin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 155
Liittynyt: 13 Maalis 2011, 17:39

Ykkönen on ketterä kaupunkiajelussa ja näkyvyyskin on hyvä; sopii opetusautoksi. Silti peruutustutka on mielestäni hyvä lisävaruste.
Avatar
ollibeib
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 03 Elo 2012, 13:19
Auto: i3 REX 94Ah -18
R25/3 vm. -54 ja R90S vm. -76.

2000km jälkeen kokemuksia:

BMW E87 120d, 2008, N47 177hp, M6, M-Sport, todella kattavasti varusteltu

Plussia:
+ Teho ja vääntö näin pieneen autoon, ei jää jalkoihin ja moottoriteillä ei ohiteltaessa paljoa keppiin tarvitse koskea
+ Kulutus pysyy kaupungissakin alle 6,5l/100km, maantiellä lukema alkaa aina nelosella. 50l tankilla ajaa pitkään.
+ Pieni ja kompakti
+ Ohjaus ja ajaminen - auto kulkee suoraan hyvin eleettömästi ja tuntuu kevyeltä, silti jämäkältä. Ei pelota mennä yli kahtasataa.
+ Valot (omat kääntyvät ksenonit)
+ Sporttipenkit tarjoavat vielä ainakin mulle (191 / 90kg) hyvän ajoasennon...

Ja vähemmän plussia:
- ...mutta niinkin hyvän että selkä on aina hiessä kun uppoutuu niin syvälle penkkiin.
(- Takaovien kulkuaukot pienet, toisaalta niin on muukin auto).
- Ilmastointi ei pidä auringonvalosta. Kojelaudan lämmetessä esim vastavaloon ajeltaessa ilmastointi arpoo todella isolla haitarilla.
- Manuaalivaihteiston muovitunto, jämäkkyys ei ihan muun auton premium-tasolla.

Kaikenkaikkiaan olen kyllä todella tyytyväinen autoon. Tuntuu kivalta, näyttää hyvältä, kulkee hienosti. Talven pakkasia ja peräliukuja sitten odotellessa. :blush:
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

ollibeib kirjoitti:
Ja vähemmän plussia:

(- Takaovien kulkuaukot pienet, toisaalta niin on muukin auto).
Tämän kyllä allekirjoitan omassakin autossani (E90), pienet on oviaukot ja suht pienikokoinen auto muutenkin. Ainakin jos verrataan F1x -mallin 5-sarjaan.
hkarr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:13
Auto: Mese (vaihtuu) ja Ooppeli

Nyt on nelisen viikkoa ja pari tuhatta kilometriä ajettu ykkösellä (120d E87, 2005). Varustelun suhteen piti tehdä kompromissejä kuten lähes aina käytettyjen kohdalla käy (varsinkin jos yrittää pysyä about budjetissa).

Ensikokemukset ovat posiitivisia :thuup:
+ hyvä ajettava, kokoisekseen vakaa
+ 2.0d diesel kone hyvä: riittävän pirteä ja kulutus kohtuullinen
+ hyvät penkit (sporttijakkarat)
+ stereot (hifipaketti) yllättivät positiivisesti
+ hiljainen, sekä 17" kesärenkailla että 16" nastoilla

Pari miinusta :thdw:
- heikot lähivalot (halogen) - Xenoniin tottuneena lähinnä saunalyhdyiltä vaikuttaa
- diesel kylmänä karkea verrattuna 6-mukiseen (ominaisuus...?)

Vänkärille asennettu jarrupoljin on juuri katsastettu ja parin viikon päästä pitäisi alkaa opettamaan junnua takavetoisen talviautoilun iloihin.

Tyytyväinen olen ensimmäisen kuukauden jälkeen, toivotaan että sama fiilis jatkuu. :)
exät E28, 2xE61, E85, 2xE87, E90, 2xE91, 2xF11
Vastaa Viestiin