Moi,
Miten tietää että moottorin jäähdytysneste kiertää koneessa? Vika on niin että lämpömittari mene 70asteeseen ja tippuu ihan alas ja ei enää liiku ja moottori pitäisi olla lämmin ja mittari keskellä mutta nyt ei ole niin vaan se ei liiku. Moottori M62B35.
Lämpömittari on muuten toiminut mutta nyt ei. Vesipumpuu ja termostaatti vaihdettu pari vuotta sitten ja jäähdytys nestettä on moottorissa. Ei ole yhtään hajua milloin se jäähdytysneste sensori on vaihdettu niin voisiko se olla se vikan aiheuttaja? tai jotain sähkövika..
Miten voi tarkistaa jos vesipumppu tomii tai termostaatti??
Miten tietää että moottorin jäähdytysneste kiertää koneessa
Käyttää koneen lämpimäksi ja puristelee vesiletkuja, ovatko kaikki lämpimiä ja tuntuu että sisällä on vettä?
Ex: G01 X3 e30 ja 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. BMW K1300S, K1200S.
Laita lämppäristä lämmönpyynti täysille ja kokeile tuleeko kuumaa. Veden pitäisi kiertää kennoissa hyvin, jos ei ole ilmaa järjestelmässä ja vesiventtiilit ei jumita. Kuumaa pitää tulla ihan tyhjäkäynnillä. Jos ei, niin on nestevajausta/ilmaa järjestelmässä. Tai vesiventtiilit jumittaa. Jos siis kierroksilla korjaantuu, niin silloin on nesteen vajausta.
Eikö tuota mittaristoa pysty ajamaan salavalikon kautta ns. mittaristo testiä? Silloin ainakin tietää onko vika mittaristossa vai jossain muualla, jos epäilee mittarin näyttämää. Taisi sieltä salavalikon kautta näkyä moottorin lämpötilakin. Ym paljon muuta infoa. Googlesta löytynee infoa asiasta.
Jos lämmöt ei oikeasti nouse, voi termari olla avoinna vikaantuneena tai sähköohjauksen takia. Eikö näissä V8 koneissa moottorin normaali lämpötila ole aika korkea "vakiona".
Eikö tuota mittaristoa pysty ajamaan salavalikon kautta ns. mittaristo testiä? Silloin ainakin tietää onko vika mittaristossa vai jossain muualla, jos epäilee mittarin näyttämää. Taisi sieltä salavalikon kautta näkyä moottorin lämpötilakin. Ym paljon muuta infoa. Googlesta löytynee infoa asiasta.
Jos lämmöt ei oikeasti nouse, voi termari olla avoinna vikaantuneena tai sähköohjauksen takia. Eikö näissä V8 koneissa moottorin normaali lämpötila ole aika korkea "vakiona".
Heguli31 kirjoitti: ↑03 Kesä 2025, 11:36 Laita lämppäristä lämmönpyynti täysille ja kokeile tuleeko kuumaa. Veden pitäisi kiertää kennoissa hyvin, jos ei ole ilmaa järjestelmässä ja vesiventtiilit ei jumita. Kuumaa pitää tulla ihan tyhjäkäynnillä. Jos ei, niin on nestevajausta/ilmaa järjestelmässä. Tai vesiventtiilit jumittaa. Jos siis kierroksilla korjaantuu, niin silloin on nesteen vajausta.
Eikö tuota mittaristoa pysty ajamaan salavalikon kautta ns. mittaristo testiä? Silloin ainakin tietää onko vika mittaristossa vai jossain muualla, jos epäilee mittarin näyttämää. Taisi sieltä salavalikon kautta näkyä moottorin lämpötilakin. Ym paljon muuta infoa. Googlesta löytynee infoa asiasta.
Jos lämmöt ei oikeasti nouse, voi termari olla avoinna vikaantuneena tai sähköohjauksen takia. Eikö näissä V8 koneissa moottorin normaali lämpötila ole aika korkea "vakiona".
Miten tietää jos vesiventtiilit ei toimi kunnolla? Auto on muuten hyvin toiminut ja lämpö mittari näyttänyt keskellä. Olen kokeillut katso salavalikon kautta lämmöt mutta autossa on pixeli vika mittaristossa niin en näe mitä siellä lukee.