Bmw e60 520d LCI käynnistysongelma! (M47N2)

E60, E61
Ninzku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Tammi 2021, 19:36

Moikka, aattelin kokeilla jos tätä kautta saisi jotain apuja auton käynnistysongelmien kanssa.
Kyseessä on siis e60 520d lci, M47N2 koneella (163hp). Tämähän tapahtui niin että tankki pääsi hieman tyhjäksi (range joku ~20km) kävin tankilla ja siitä hörähti normaalisti käyntiin vajaalla puolella tankilla tankattuna.. siitä sitten mentiin 2-3km lenkin kautta parkkiin, sammutin moottorin ilman minkään näköisiä ylimääräsiä ääniä tai vikailmoituksia.. 20-30min kuluttua ilmeni sitten semmonen ettei auto halunnutkaan käynnistyä.. Muutaman kerran auto teki sitä että hörähti heti napista käyntiin, mutta sammui samalla sekunnilla kierrosten käydessä tyhjäkäynnin tasolla.. tästä eteenpäin auto on tehnyt videolla näkyvää ”sahausta” (linkki alhaalla).. akku on ladattu kertaalleen täyteen ja polttoainepuolta on ehditty sen verran katsomaan että jokaisesta suuttimesta tulee normaalilla paineella diisseli (~340bar?) ja polttoainesuodatin tuli myös vaihdettua samalla. Nämäkin ilman mitään apuja.. auto ei anna vikakoodeja mistään, eikä myöskään iDriveen ilmoita mitään moottorihäiriötä yms.. Käynnistäessä livearvot rail-paineista laskee ~275:een.
Itsehän en näistä moottoreista sen syvemmin ymmärrä, joten ajattelin täältä löytyvän kokemuksia fiksummilta ja sitä kautta apua ongelmaan! :cools:
Tässä tosiaan linkki miten auto käyttäytyy kun ”start” nappia painaa: https://youtu.be/3uLhceRKnzk

Kiitos jo etukäteen! :love:
enins
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 07 Marras 2010, 09:03

Katso salavalikosta polttoainetankin molempien puolien täyttöaste (jospa siirtopumppu tuli tiensä päähän). Tai sitten vaan tankkaat tankin täyteen ja yrität uudelleen käynnistää.
Tulihan oikeata "nestettä" tankattua?
Ninzku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Tammi 2021, 19:36

Hei, kiitos vastauksesta!
Kyllä oikeaa nestettä tuli tankattua, ja salavalikon kautta taisi olla niin, että oikean puoleisessa tankissa oli hieman yli 15l ja vasen näytti nollaa, olisiko siis mahdollista, että siirtopumppu mennyt jos tankki päässyt liian tyhjäksi?
Suuttimista tulee kumminkin polttoainetta kun koittaa käynnistää..
Onkohan tuo siirtopumppu nähtävissä helposti josko lähtisi vielä tökkimällä pelaamaan?
Ja entä jos tankkaa täyteen niin täyttyykö vasemman puolen tankki ilman siirtopumpun toimintaa?
Pilotti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 17:35
Auto: E91 320da

Hei. Mulla 320 touring N47 koneella. Jätti tielle ja vasen osa tankista 2,5 L ja oikea 16L. Eli siirtopumpun suleke kärähtänyt. Uudella toimii taas, mutta syöttääkö tuo pumppu myös painetta moottorin pumpulle? Vai jaksaako tuo moottorin korkeapainepumppu imeä itsekin? Eli jos pitää tankin täynnä jolloin tuo vasen puolikin on täynnä ilman siirtopumpun apua tuleeko ongelmia. Ymmärtääkseni täyteen tankatusta kuluu lähes 40l ja sitten tulee vastaan tuo kardaanitunnelin jakama osuus.
Vastaa Viestiin