Kuinka pitkä tuossa F11 mallissa (vm 2017) on oikein huoltoväli?
Ajotietokoneen mukaan edellinen huolto on tehty 06/2018 (~66000 km). Huolto on tehty edellisen omistajan toimesta. Nyt ajotietokone näyttää, että seuraava huolto olisi ajankohtainen vasta 05/2021. Tällä hetkellä mittarissa kilometrejä noin 110000 km.
Huoltoväli (F11)
Ei se noin pitkä ole. Veikkaan että on huollettu ~95tkm mutta on jäänyt kirjaamatta idriveen mutta laskuri on nollattu kuitenkin. Mistä km asti sinulla tuo on ollut? Normi väli on ~30tkm.Weldemar kirjoitti: ↑12 Syys 2020, 15:09 Kuinka pitkä tuossa F11 mallissa (vm 2017) on oikein huoltoväli?
Ajotietokoneen mukaan edellinen huolto on tehty 06/2018 (~66000 km). Huolto on tehty edellisen omistajan toimesta. Nyt ajotietokone näyttää, että seuraava huolto olisi ajankohtainen vasta 05/2021. Tällä hetkellä mittarissa kilometrejä noin 110000 km.
Käy lataamassa huoltohistoria merkkiliikkeestä autoosi, todennäköisesti joku huoltomerkintä puuttuu autostasi, mutta huollossa se varmaan löytyy ja voidaan ladata autoon. Dieseleissä huoltoväli lienee jotain 25tkm-40tkm riippuen ajosuoritteesta.Weldemar kirjoitti: ↑12 Syys 2020, 15:09 Kuinka pitkä tuossa F11 mallissa (vm 2017) on oikein huoltoväli?
Ajotietokoneen mukaan edellinen huolto on tehty 06/2018 (~66000 km). Huolto on tehty edellisen omistajan toimesta. Nyt ajotietokone näyttää, että seuraava huolto olisi ajankohtainen vasta 05/2021. Tällä hetkellä mittarissa kilometrejä noin 110000 km.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Auto on ollut minulla noin 10 kuukautta. Kilometrejä oli ostohetkellä n. 98000 km.
Eli siis auto on varmaan huollettu 05/2019, mutta tuota ei auton ajotietokoneessa näy. Pitää käydä varmistamassa tieto merkkiliikkeessä.
Eli siis auto on varmaan huollettu 05/2019, mutta tuota ei auton ajotietokoneessa näy. Pitää käydä varmistamassa tieto merkkiliikkeessä.
^Ei väliä vaikka ois virallisesto 50 000 km / 5 vuotta niin silti ei ole pahitteeksi vaihtaa ölpät+suodatin vuoden / 15 tkm välein JOS aikoo pitää autoa itsellä pitkään. Ja en nyt puhu foorumilaisten rahamiesten pitkään=2 vuotta vaan jos meinaa sen 15 vuotta uudesta asti pitää niin aika halp vakuutus muillekin asioille kuin ketjulle.
Mersuhommissa todettua, että longlife-vaihtoväleistä huolimatta 15-18 tkm välein ku vaihtaa niin säästyy mm. ketjun venymisiltä. Jos noin on tehty niin 500 tkm ei oo välttis ketju paljo yhtään venynyt (ei aiheuta toimenpiteitä) vs. niitä on sitten vaiheltu vähän ajettuihinkin (roklottaa), joissa kaikille yhteistä se, että öljyy vaihdettu siihen mennessä jopa yli 30 tkm mentyinä / öljyt. Tosin ei se ketjunvaihto Meseen paljo maksa, mutta silti... Itse minimoin täystuhon riskiä omassa BMW:ssäni ainakin.
On niitä ketjuja B47:kin menny, tosin ei se yleistä ole mutta eiköhän siellä samat ylipitkät öljyt ole tuhon nopeuttamisen taustalla.
Mersuhommissa todettua, että longlife-vaihtoväleistä huolimatta 15-18 tkm välein ku vaihtaa niin säästyy mm. ketjun venymisiltä. Jos noin on tehty niin 500 tkm ei oo välttis ketju paljo yhtään venynyt (ei aiheuta toimenpiteitä) vs. niitä on sitten vaiheltu vähän ajettuihinkin (roklottaa), joissa kaikille yhteistä se, että öljyy vaihdettu siihen mennessä jopa yli 30 tkm mentyinä / öljyt. Tosin ei se ketjunvaihto Meseen paljo maksa, mutta silti... Itse minimoin täystuhon riskiä omassa BMW:ssäni ainakin.
On niitä ketjuja B47:kin menny, tosin ei se yleistä ole mutta eiköhän siellä samat ylipitkät öljyt ole tuhon nopeuttamisen taustalla.