Koeajossa uusi BMW 5-sarja

F10, F11, F07
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

///Marko kirjoitti:
Turbo kirjoitti:Poimin tarkoituksellisesti Tuulilasin koeajosta tähän katkelmia:

-leveän kynnyksen takia autoon ei ole helppo istua
-takatilat eivät koskaan ole olleet BMW:n parasta antia
-poistuminen autosta on hankalaa
-asioiminen kontin perällä on työlästä
-lämmityslaitteen säätimet ankean selkeät
-B-pilarit tuovat pahan katveen
-perä jää herran haltuun
-korissa ilmenee värähtelyä
-kuopat eivät ylity esimerkillisesti
-kesällä vähävaraisten elämä helpottuu
-perusvarustelu ei ole kummoinen


Miten esim. lämmityslaitteen säätimet voivat olla yhtäaikaa ankean selkeät, siis samassa lauseessa :conf:
No huhhuh mitä paskaa. Mitä näilläkin tahdotaan sanoa?

-lämmityslaitteen säätimet ankean selkeät
-perä jää herran haltuun
-kesällä vähävaraisten elämä helpottuu

Pojat pojat...
Jos lehteä lukee kun piru raamattua niin joka paikasta löytyy paskaa.
Samoin jos lainataan lehdestä vain osa tekstistä, jää lainausten merkitys epäselväksi, ilmeisesti halutaankin provosoida ihmiset lehtitoimittajia vastaan ;)

-lämmityslaitteen säätimet ankean selkeät
Eipä noita mitenkään futuristisesti ole muotoiltu, myönnetään, mutta entäpä sitten. Selkeys ennekaikkea. Saahan toimittaja ilmaista esteettisen mieltymyksensä, ei minua haittaa.

-perä jää herran haltuun
Tässä tarkoitetaan näkyvyyttä taakse, ja onhan se kaikissa nykyautoissa melkein täysin parkkitutkan varassa, ei F10 tässä ole sen parempi tai huonompi kuin muutkaan vastaavat autot

-kesällä vähävaraisten elämä helpottuu
Siis tarkoitetaan sitä, että kesällä markkinoille tuleva ja vain 520d mallin yhteydessä saatavilla oleva Business varustepaketti tarjoaa samat varusteet huomattavasti edullisemmin kuin mitä niiden valinta yksitellen tulisi maksamaan, ja tässä säästää rahaa. Tottahan se on, premium merkit osaa kaikki hinnoitella lisävarusteet hyvällä katteella, mitä tuota kieltämään. Ainahan se on ollut näin, BMW, MB ja Audi linjalla.

Muutenkaan en oikein ymmärrä äijien kommenttia "lehdet liian kriittisiä, ei mitään hyvää löydy"
Eikö lauseet "Ohjaus on mutkatiellä tarkka, ja ote tiehen käsittämättömän hyvä. Pidon raja jossakin todellisuuden tuolla puolen...ajajan auto isolla A:lla", tai "suorituskyky on itse asiassa niin korkealla, ettei paremmasta väliä" muka ole kehumista?????

Pitäiskö niiden kusta hunajaa vai mitä ? ;)
Viimeksi muokannut Havis, 20 Touko 2010, 20:47. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Korin värähtely: tällä varmaan tarkoitetaan, että kuuluu jotakin hälyääniä tai resonointeja ajon aikana (nuo kuuluvat ja kantautuvat helposti karkealla ja nastojen jyrsimällä kovalla asfaltilla)

Tuo köyhille helpostusta tjs.: tulee tarjolle 520d eli halvempi malli kuin mitä tämä 530d (eli kyseessä Tuulilasin toimittajan muka-hauskaa huumoria) eli ns. köyhemmälläkin on varaa bemariin tuon myötä

Tottakai se on hienoa, että ohjaus on mutkatiellä tarkka, mutta kun se on lehtien mukaan suoralla tiellä, urissa ja motarilla kaikkea muuta kuin tarkka tahi hyvä niin ei se oikein riitä jos se on hyvä vaan mutkatiellä sillä harva nyt pelkkää rallipätkää ja kiemuraa ajaa kaikki päivät.

Perä jää herran haltuun: takanäkyvyys huono/puutteellinen ja korin linjoja vaikea hahmottaa...
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Tuo korin värähtely ja terävien epätasaisuuksien sieto ainakin ovat sellaisia asioita, joihin uskallan sanoa, että ne eivät perusmallia vaivaa. Perusmallin alustalla ja rengastuksella autonsa tilanneet ainakin voivat nukkua yönsä rauhassa. Tämä on huippuauto noiden juttujen suhteen. Ei ole hälyääniä (ei yhtään mitään) ja epätasaisuuksien yli mennäään sellaisella sivistyneisyydellä, johon vain harva automerkki pystyy.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Noilla kirjoittamillani suorilla lainauksilla Tuulilasin artikkelista ei mistään provosoinnista ollut kyse, lainasin vain mitä lehdessä luki sanamuotoineen päivineen.

Tulkita voi sitten jokainen itse mitä Tuulilasin artikkelin kirjoittaja on halunnut tietoisesti tai tiedostamatta sanoa lukijalle.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Markku J kirjoitti:Tuo korin värähtely ja terävien epätasaisuuksien sieto ainakin ovat sellaisia asioita, joihin uskallan sanoa, että ne eivät perusmallia vaivaa. Perusmallin alustalla ja rengastuksella autonsa tilanneet ainakin voivat nukkua yönsä rauhassa. Tämä on huippuauto noiden juttujen suhteen. Ei ole hälyääniä (ei yhtään mitään) ja epätasaisuuksien yli mennäään sellaisella sivistyneisyydellä, johon vain harva automerkki pystyy.
Tuossahan se tuli hyvin sanottua, ja ainakaan omiin yöuniini Tuulilasin/TM:n testi ei vaikuta :)
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Turbo kirjoitti:Noilla kirjoittamillani suorilla lainauksilla Tuulilasin artikkelista ei mistään provosoinnista ollut kyse, lainasin vain mitä lehdessä luki sanamuotoineen päivineen.

Tulkita voi sitten jokainen itse mitä Tuulilasin artikkelin kirjoittaja on halunnut tietoisesti tai tiedostamatta sanoa lukijalle.
Eipä tuota tartte edes tulkita, edes rivien välistä, selvää suomea näytti olevan. Minulle tuli noiden TM & Tuulilasi lehtijuttujen perusteella F10:stä kuva erinomaisesta huipputuotteesta, jossa on vielä parannettavaa täydellisyyteen pyrittäessä. En löytänyt mitään erityisen piikikästä tai yli-kriittistä vaikka kuinka noita juttuja koitin lukea.

Ansion mukaista arvostelua saa lähinnä suuntavakavuus joissakin tilanteissa ja joillakin rengastuksilla, tavaratilan koko suhteessa auton ulkomittoihin ja varusteiden hinnoittelu. Persaukistahan nuo ei haittaa, kun koko autoon ei oo varaa ennenkuin ne on 15-20v vanhoja.

Jos toimittajan nimi on Lasse Lääperi niin mitä muuta voi odottaa kuin kokeilevaa journalismia, onneksi ei se kuitenkaan mikään Iltalehden limbo-rönkkö sentään vielä ole. Ja pannaan tähän vielä hymiö samaan business-hintaan ;)
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Tuulilasi 8/2010, pikatyypeissä sama F10 535i yksilö mikä oli TM:n koeajossa.

Muuten asiapitoinen artikkeli, jossa lyhyesti 535i:tä verrattiin edellisessä numerossa ajettuun 530d:hen.

Jäin vaan kummastelemaan lausetta "Koeajoyksilön sporttista viestiä loivat myös selvästi äkäisemmin tien epätasaisuuksiin reagoivat renkaat sekä paremmin tukevat istuimet"

530d:ssä oli alla 245/40 19" edessä ja 275/35 19" takana (GoodYear Excelence RSC), kun taas 535i:ssä 245/45 18" kauttaaltaan (Dunlop SP Sport MAXX GT RF).

Kuinka 18" renkaat voi reagoida äkäisemmin kun 19"?

Ja istuimista 535i:ssä comfort penkit ja 530d:ssä sporttipenkit, eli siis comfort penkit tukee paremmin kuin sporttipenkit?
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Havis kirjoitti:Tuulilasi 8/2010, pikatyypeissä sama F10 535i yksilö mikä oli TM:n koeajossa.

Muuten asiapitoinen artikkeli, jossa lyhyesti 535i:tä verrattiin edellisessä numerossa ajettuun 530d:hen.

Jäin vaan kummastelemaan lausetta "Koeajoyksilön sporttista viestiä loivat myös selvästi äkäisemmin tien epätasaisuuksiin reagoivat renkaat sekä paremmin tukevat istuimet"

530d:ssä oli alla 245/40 19" edessä ja 275/35 19" takana (GoodYear Excelence RSC), kun taas 535i:ssä 245/45 18" kauttaaltaan (Dunlop SP Sport MAXX GT RF).

Kuinka 18" renkaat voi reagoida äkäisemmin kun 19"?

Ja istuimista 535i:ssä comfort penkit ja 530d:ssä sporttipenkit, eli siis comfort penkit tukee paremmin kuin sporttipenkit?
Hyviä kysymyksiä.

Toden totta 535iA oli sama rekisterinumero molemmissa lehtien testeissä.
Outoa, että kapeampi rengas voisi olla äkäisempi, voisiko ero johtua rengasmerkistä.

Sport penkeistä muuten Tuulilasi mainitsi: ovat kapeat että ne eivät sovi kaikille vartalomuodoille.

Comfort penkki lienee leveämpi, näin veikkaisin.
JukkaE60

Voisko johtua 18" RF renkaista eli jäykemmät sivut, en tosin tiedä mitä RSC tarkoittaa.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

JukkaE60 kirjoitti:Voisko johtua 18" RF renkaista eli jäykemmät sivut, en tosin tiedä mitä RSC tarkoittaa.
RSC on sama asia kuin RF.
- - -
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Turbo kirjoitti:
Havis kirjoitti:Tuulilasi 8/2010, pikatyypeissä sama F10 535i yksilö mikä oli TM:n koeajossa.

Muuten asiapitoinen artikkeli, jossa lyhyesti 535i:tä verrattiin edellisessä numerossa ajettuun 530d:hen.

Jäin vaan kummastelemaan lausetta "Koeajoyksilön sporttista viestiä loivat myös selvästi äkäisemmin tien epätasaisuuksiin reagoivat renkaat sekä paremmin tukevat istuimet"

530d:ssä oli alla 245/40 19" edessä ja 275/35 19" takana (GoodYear Excelence RSC), kun taas 535i:ssä 245/45 18" kauttaaltaan (Dunlop SP Sport MAXX GT RF).

Kuinka 18" renkaat voi reagoida äkäisemmin kun 19"?

Ja istuimista 535i:ssä comfort penkit ja 530d:ssä sporttipenkit, eli siis comfort penkit tukee paremmin kuin sporttipenkit?
Hyviä kysymyksiä.

Toden totta 535iA oli sama rekisterinumero molemmissa lehtien testeissä.
Outoa, että kapeampi rengas voisi olla äkäisempi, voisiko ero johtua rengasmerkistä.

Sport penkeistä muuten Tuulilasi mainitsi: ovat kapeat että ne eivät sovi kaikille vartalomuodoille.

Comfort penkki lienee leveämpi, näin veikkaisin.

Molemmissa autoissa taisi olla aktiivialusta. Nythän mukaan siis tulee niin monta eri vaihtoehtoa, että ei ole mitään takeita siitä, että noiden yksilöiden asetukset olisivat olleet vertailukelpoisissa arvoissa. Jos toisessa on valittuna Comfort ja toisessa Sport/Sport+, ei ihme jos tuntuu erilaiselta. Mutta nyt kun asetuksia ei tiedä, voi vaan arvailla ja ihmetellä. ;)
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

520d Touring koeajossa...

http://www.carenthusiast.com/reviews/ar ... +520d.html" onclick="window.open(this.href);return false;
DelMonte-man
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 05:58
Auto: BMW F11 530d xDrive Business Automatic (2013)
Paikkakunta: Espoo

Antinontoxic kirjoitti:520d Touring koeajossa...

http://www.carenthusiast.com/reviews/ar ... +520d.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mieluisaa luettavaa kyseistä autoa odottelevalle :)
kivi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Huhti 2010, 14:14
Auto: F10 520dA

http://www.iltalehti.fi/autot/2010062011882129_at.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Samasta yksilöstä Iltalehden sivuilta.
You can't get ahead while you're getting even
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Antinontoxic kirjoitti:520d Touring koeajossa...

http://www.carenthusiast.com/reviews/ar ... +520d.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"The engine is key to the 520d's success, as it's an absolute cracker. Not only is it tremendously refined, but the smooth and linear means by which it delivers its performance is incredible."

Mutta tämänhän me vanhat E60 520d kuskit jo tiedettiin.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Kovasti tuntuvat kehuvan 520d moottoria - taloudellisuutta ja suorituskykyä.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Ricracing kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti:520d Touring koeajossa...

http://www.carenthusiast.com/reviews/ar ... +520d.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"The engine is key to the 520d's success, as it's an absolute cracker. Not only is it tremendously refined, but the smooth and linear means by which it delivers its performance is incredible."

Mutta tämänhän me vanhat E60 520d kuskit jo tiedettiin.
+vanhat E90 320d kuskit. Todella upea moottori on kyseessä ja minä odotan jo tietyistä syistä talvea. Keskikulutus sekalaisessa ajossa on ollut tähän mennessä 6.6 l/100km.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Jos E90 320d ja E60 520d olivat hyviä, niin F10 520d pitäisi olla vielä parempi kun uusi moottori ja uudet arvot :)
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Dieseli on aina hanurista :lol:
Vastaa Viestiin