Kun kuume iskee, niin siihen lienee vain yksi ratkaisu..suunnitelmissa 2011-2012 kalusto.
Nyt pari vuotta ollut ajossa e70 3.0d hieman piristettynä, mutta lisä paukkua "työkaluun" kaipaisin.
40d vakiona noin 300hp ja 50i 400hp, eli kumpikin varmasti riittäisi, mutta "liiankin" kanssa kuulemma pärjää ja V8 houkuttaa. Hieman mietityttää kestääkö perse bensalaskua ja mikä se TODELLINEN ero D vs. B on. Ajoa tulee noin 20-25tkm vuodessa ja nykyinen kuluttaa tässä perus pyörityksessä sen 11-13L/100km ja ison koppikärryn kanssa 13-15L/100km, riippuen kuormasta ja matkavauhdista.
Mitenkäs talvi näiltä sujuu, nykyisessä tehdas webasto, entä onko joku "pakollinen" ajo-ominaisuuksiin liittyvä varuste?
Vielä en ole kumpaakaan vaihtoehtoa ehtinyt koeajamaan, joten nyt kokemuksen omaavilta plussia ja miinuksia kiitos.
X5 e70 40d vai 50i??
Webasto ei ole pakko-ostos, mutta liisää mukavuutta. Itse vedän dieselin kylmiltään käyntiin kelillä kun kelillä.
Jos haet vehkeen niin kannattaa katsoa että on cold-climate versio niin ei mene huohotin sitten tukkoon pakkasilla.
Jos haet vehkeen niin kannattaa katsoa että on cold-climate versio niin ei mene huohotin sitten tukkoon pakkasilla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Kulutusero on noin tonnin vuodessa ja siitä vähennettynä dieselvero, eli puhutaan mitättömistä summista. Tämän auton kohdalla polttoaineilla ei oikein merkitystä kun arvonlasku on 3x polttoainekulut.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Joo, kulujen suhteen ei todellakaan väliä. Yhdellä kaverilla oli tuollainen, valitteli, että joutuu usein tankkaamaan ja sen vuoksi haikaili dieselin perään. Se ehkä suurin tekijä tuossa kulutuksessa. Tänään F15:n 30d:n tankkia täyttelin ja heitin kokeeksi 30 litraa sisään. Mittari nousi hikisesti jonnekin alle puolivälin. Aika kivasti sinne uppoaa ja ajelee varmaan tonnin per tankki helposti. Ei bensalla samoja matkoja taida päästä.Kuudensuora kirjoitti:Kulutusero on noin tonnin vuodessa ja siitä vähennettynä dieselvero, eli puhutaan mitättömistä summista. Tämän auton kohdalla polttoaineilla ei oikein merkitystä kun arvonlasku on 3x polttoainekulut.
Kyllä tuo kulutusero varmaan vielä kasvaa diiselin eduksi,jos isoa kärryä vetelee enemmin.Kuudensuora kirjoitti:Kulutusero on noin tonnin vuodessa ja siitä vähennettynä dieselvero, eli puhutaan mitättömistä summista. Tämän auton kohdalla polttoaineilla ei oikein merkitystä kun arvonlasku on 3x polttoainekulut.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Auton luonne huomioiden diesel ehkä kuitenkin fiksumpi valinta. Kyseessähän on maasturi, joten bensakasin murina ei ainakaan omasta mielestäni ole ihan must juttu, mutta maku ja fiilisasioita. Järjen äänellä tuota autokuumetta on turha yrittää madaltaa sen tiedän, kun se kohdalle sattuu eli kannattaa valita se, joka "kolahtaa" itselle parhaiten.
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Bensa ehdottomasti. Olen koeajanut tuon 50i koneen samaisessa X5:ssä ja erittäin hieno moottori. Ei tuollaista autoa kannata pilata dieselin raksutuksella, jos vaihtoehtona on bensakasi.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
X5:sta en ole omistanut, mutta jos sulla on 30d ennestään niin aikalailla samoja määriä voisi olettaa 40d:n vievän. Oma pienempi möhkö, 313hp 35d vie noin 8,3l/100km sekalaisessa ajossa. Tankillisella pääsee noin 800km.
Voisi kuvitella että tuota bensakoneista 50i:ta saa tankata noin puolet tiheämpään ja jos se ei haittaa niin sitten vaan sellainen alle
Voisi kuvitella että tuota bensakoneista 50i:ta saa tankata noin puolet tiheämpään ja jos se ei haittaa niin sitten vaan sellainen alle