i3 - Freude am Laden
- miyli
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 52
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
- Auto: X2 25e M-sport
i3s 94ah Rex
Z4 35i M-sport - Paikkakunta: Naantali
Itse myös pirun tyytyväinen i3 puolen vuoden ajojen jälkeen. Erittäin näppärä ja miellyttävä ajolleen, toki tuuliherkkä auto kyllä on. Laitoin 20 mm speicerit joka kulmaan ja tämä auttoi ajotuntumaa mukavasti. Talven liukkailla yllätti myös positiivisesti vaikka Nangangin puolikuntoisena kitkat alla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1740
- Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
- Auto: i3 94Ah 2016
- Paikkakunta: Nokia
Auttoiko spacerit tuuliherkkyyteen?
Tuuliherkkyyden lisäksi jos jotain haluaisin parantaa, olisi se jäykemmät puslat takajousitukseen. Reippaissa kiihdytyksissä välillä vetelee kuin etuveto, kun takakulmat taittuu alle. Mutta ei taida kukaan valmistaa.
- miyli
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 52
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
- Auto: X2 25e M-sport
i3s 94ah Rex
Z4 35i M-sport - Paikkakunta: Naantali
Ei ne speiserit tuuli herkkyyteen kyllä auta, mutta esim. Mutkaisella tiellä ja kurveissa minusta parempi ajotuntumaa, samoin uraisella tiellä menee jotenkin tasaisemmin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 45
- Liittynyt: 22 Marras 2020, 11:13
- Auto: BMW 530e M-sport -19
Mainitsit tuolla, että sinulle sattui tilanne laturilla, jossa akkua piti jäähdyttää ja sisätiloja lämmittää, eikä molemmat onnistu yhtä aikaa.
Tiedätkö miten tässä i3 toimii akun lämmitys. Olen ymmärtänyt, ettei se tosiaan itse sitä akkua lämmitä ennen laturia, mutta alkaako se puskemaan lämmitä nestettä laturilla akkuun, vai miten se toimii?
Itse epäilen i3:n ei-niin suureen suosioon? sitä, että auton ovh. on ollut +40t€. Lisäksi BMW:n brändi huomioon ottaen, ei i3 muotoilu ja sähköisyys ole ollut ehkä riittävän puhuva. Aika ei ollut täysin sopiva etenkään 2013, mutta jotenkin uskon tämän muuttuvan piankin. Sähköautojen kysyntä näyttää kovenevan vain ja myytit poistuvat, samoin pikalatureita alkaa löytymään 100km, ehkä kohta jopa 50km välein. Itsessään i3 tarjoaa erittäin onnistuneen paketin: suht. kookkaat tilat, kohtuullinen laatuvaikutelma, hyvä ajoasento, kevyt sähköautoksi ja suhteellisen energiapihi pl. kovat nopeudet, sekä tehokas pikalataus ja erikoisempi ulkonäkö. Laadustakin olen kuullut vain hyvää. Auto on myös ok hiljainen ainakin kitkoillla, jotka olivat yhdessä koeajetussa. Vertaan melua G30 ja F20:n. Ai niin, ja onhan tuo 7 sekuntia rivakka aika 0-100, tai i3s:n alle 7 sekuntia.
Tiedätkö miten tässä i3 toimii akun lämmitys. Olen ymmärtänyt, ettei se tosiaan itse sitä akkua lämmitä ennen laturia, mutta alkaako se puskemaan lämmitä nestettä laturilla akkuun, vai miten se toimii?
Itse epäilen i3:n ei-niin suureen suosioon? sitä, että auton ovh. on ollut +40t€. Lisäksi BMW:n brändi huomioon ottaen, ei i3 muotoilu ja sähköisyys ole ollut ehkä riittävän puhuva. Aika ei ollut täysin sopiva etenkään 2013, mutta jotenkin uskon tämän muuttuvan piankin. Sähköautojen kysyntä näyttää kovenevan vain ja myytit poistuvat, samoin pikalatureita alkaa löytymään 100km, ehkä kohta jopa 50km välein. Itsessään i3 tarjoaa erittäin onnistuneen paketin: suht. kookkaat tilat, kohtuullinen laatuvaikutelma, hyvä ajoasento, kevyt sähköautoksi ja suhteellisen energiapihi pl. kovat nopeudet, sekä tehokas pikalataus ja erikoisempi ulkonäkö. Laadustakin olen kuullut vain hyvää. Auto on myös ok hiljainen ainakin kitkoillla, jotka olivat yhdessä koeajetussa. Vertaan melua G30 ja F20:n. Ai niin, ja onhan tuo 7 sekuntia rivakka aika 0-100, tai i3s:n alle 7 sekuntia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1740
- Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
- Auto: i3 94Ah 2016
- Paikkakunta: Nokia
Tarkempaa tietoa akun lämmitysjärjestelmästä ei ole. Nestekierrolla tapahtuu kuitenkin, kuten akun jäähdytyskin.
Pikalatausteho on ihan ok näin pienelle akulle (ja autolle joka kuluttaa vähemmän kuin iso möhkäle), mutta onhan se max 50kW eri maailmasta kuin uuden Kian ja Hyundain 240kW. Mutta niin on koko i3 eri vuosikymmeneltä.
Pikalatausteho on ihan ok näin pienelle akulle (ja autolle joka kuluttaa vähemmän kuin iso möhkäle), mutta onhan se max 50kW eri maailmasta kuin uuden Kian ja Hyundain 240kW. Mutta niin on koko i3 eri vuosikymmeneltä.