MItä tykkäät Teslasta?
Oisko aiheella kantavuutta? Itselle Model 3 on suuri inhokki, ulkonäkö = Mazda 3 (sama suunnittelija), lisäksi laatuongelmat ja infotainmentin (?) halpuutus; lähes kaikki hallinta padin kautta. Model S ulkonäoltä vähän vanha mutta ok (Mazda 6 drag and drop), lentokoneratti vei tuonkin sitten jonnekin muualle...
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1264
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
700hp ja roikkuvat rekkojen perässä.
Tuo kertoo kaiken sähkövempuloista.
Tuo kertoo kaiken sähkövempuloista.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikka & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset, KESÄTARJOUKSIA 2024!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 22 Marras 2020, 11:13
- Auto: BMW 530e M-sport -19
Model 3 saa perusmallina hankintatuen kanssa 12€k halvemmalla kuin i4. Siihen hintaan kestää jo jonkin verran ”Foordimaisuutta”. Lisäksi siinä vakiona BMW:hen sellaisen viiden tonnin investoinnin vaativat varusteet: comfort access, panoraama, muistipenkit sähköllä, sähkönen trunkki ja autopilot. Eikä voi unohtaa et siinä on 300+ heppaa ja 5s sataseen, sekä se on kenties kaikkein taloudellisin sähkis.
Mutta paino sanalla foordimaisuus. Silti hinta-laatu -suhde melko hyvällä mallilla.
Model S ajoin 2017 mallina, 4-vuotta vanhana. Menee tienpäällä kuin 5-sarja, hiljainen ja iskunvaimennus selkeästi Model 3 laadukkaampi rautajousillakin. Sisustan laatu ja ovien sulkemisäänet taas sellaista foordimaisuutta.
Mutta paino sanalla foordimaisuus. Silti hinta-laatu -suhde melko hyvällä mallilla.
Model S ajoin 2017 mallina, 4-vuotta vanhana. Menee tienpäällä kuin 5-sarja, hiljainen ja iskunvaimennus selkeästi Model 3 laadukkaampi rautajousillakin. Sisustan laatu ja ovien sulkemisäänet taas sellaista foordimaisuutta.
Foordimaisuudesta en tiedä muuta kuin että Focuksen voisin itsekin ostaa, mainio peli. Mutta onko sinulla kokemusta esim. siitä, että lähes kaikki hallintalaitteet on hipelöintinäytön takana? Mulla oli X3 lisäksi ehdolla Volvon XC60 joka kariutui tuohon kaiken kattavaan kosketusnäyttöön. Ja onneksi, koska luulin myyjän ohella että latausvolle on oikea neliveto, ei ole.Jone111 kirjoitti: ↑25 Kesä 2021, 13:15 Model 3 saa perusmallina hankintatuen kanssa 12€k halvemmalla kuin i4. Siihen hintaan kestää jo jonkin verran ”Foordimaisuutta”. Lisäksi siinä vakiona BMW:hen sellaisen viiden tonnin investoinnin vaativat varusteet: comfort access, panoraama, muistipenkit sähköllä, sähkönen trunkki ja autopilot. Eikä voi unohtaa et siinä on 300+ heppaa ja 5s sataseen, sekä se on kenties kaikkein taloudellisin sähkis.
Mutta paino sanalla foordimaisuus. Silti hinta-laatu -suhde melko hyvällä mallilla.
Model S ajoin 2017 mallina, 4-vuotta vanhana. Menee tienpäällä kuin 5-sarja, hiljainen ja iskunvaimennus selkeästi Model 3 laadukkaampi rautajousillakin. Sisustan laatu ja ovien sulkemisäänet taas sellaista foordimaisuutta.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Vaikka samaan koko- ja hintaluokkaan saattaa Tesla ja Bemari mennäkin, näen ne hyvin erilaisina autoina. Teslassa on kiihtyvyyttä, taloudellisuutta ja uusimman mallin digijuttua, Bemarissa on perinteistä saksalaista premiumtunnelmaa. Eli asiakas maksaa saman hintaisissa autoissa ihan eri "hyvistä puolista". Jos varustelee Ford Focuksen Bemarin hintaiseksi, siinäkin on eri "hyvät puolet" kuin Bemarissa.
Kuulemma Teslan sisustan laatutunnelma on parantunut kohisten koko ajan, Model Y pitää käydä kyllä tutustumassa sitten kun seuraava autonvaihto on edessä. En odota että perinteiselle Bemari-tasolle ihan äkkiä nousee, mutta rumasti ne rämpsähtää sähkö-Bemareidenkin kehyksettömät ovet.
Kaikki toiminnot kosketusnäytön takana on pelottava ajatuksena, mutta ilmeisesti Teslassa yllättävän monta asiaa tapahtuu automaattisesti ilman että kuljettajan tarvitsee käskeä mitään. Juuri esitelty Model S osaa valita R-N-D:nkin automaattisesti.
Kuulemma Teslan sisustan laatutunnelma on parantunut kohisten koko ajan, Model Y pitää käydä kyllä tutustumassa sitten kun seuraava autonvaihto on edessä. En odota että perinteiselle Bemari-tasolle ihan äkkiä nousee, mutta rumasti ne rämpsähtää sähkö-Bemareidenkin kehyksettömät ovet.
Kaikki toiminnot kosketusnäytön takana on pelottava ajatuksena, mutta ilmeisesti Teslassa yllättävän monta asiaa tapahtuu automaattisesti ilman että kuljettajan tarvitsee käskeä mitään. Juuri esitelty Model S osaa valita R-N-D:nkin automaattisesti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 22 Marras 2020, 11:13
- Auto: BMW 530e M-sport -19
Ei pitkäaikaista, vain koeajolla. Joillekin, kuten vähän itsellekin, tuo kosketuksen kautta kaiken ohjaaminen tuntui erilaiselta ja vähän hienoltakin. Taas toisaalta tietyt muutamat namikat ottaisin, esim i4 vaikuttaa hyvältä yhdistelmältä.Jasp kirjoitti: ↑25 Kesä 2021, 19:37
Foordimaisuudesta en tiedä muuta kuin että Focuksen voisin itsekin ostaa, mainio peli. Mutta onko sinulla kokemusta esim. siitä, että lähes kaikki hallintalaitteet on hipelöintinäytön takana? Mulla oli X3 lisäksi ehdolla Volvon XC60 joka kariutui tuohon kaiken kattavaan kosketusnäyttöön. Ja onneksi, koska luulin myyjän ohella että latausvolle on oikea neliveto, ei ole.
Ford oli esimerkki, kun itsellä oli -19 vuoden Focus aikanaan. Onhan uudessa Focuksessakin kohtuullisella tasolla laatu, muttei samaa tunnelmaa kuin vaikka G20.
Mutta Model 3 hinta on hyvin kilpailukykyinen, etenkin hinnat alkaen SR.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Tesloista kokemusta, model s ja model x eniten. Voimalinja omaan makuun hyvä, mutta suunnilleen kaikki muu jättää toivomisen varaa. Ärsytyksiä on lukuisia, mutta niistä yksikään ei liity tosiaan siihen että auto kulkee sähköllä. Ajovalot, autopilot, pyyhkimet, ilmanvaihdon toimintalogiikka, puuttuva hud, carplay yms.
Vaatii vähän erilaista suhtautumista, sillä samalla rahalla saa niin erilaisen tuotteen esim bemariin verrattuna.
i4 M50 on tilauksessa. Sähkövoimalinja on varmaan ainut seikka jossa sitä aion vertailla teslaan, kaikessa muussa mittatikku on varmaan tuo edellinen 530e.
Vai vertailenko suoraan Porscheen. Taycania olen kanssa ajanut 4S ja Turbo mallisena, joten on selvillä että raskas sähköauto voi olla myös erittäin maukas ajaa.
Teslat on omalla kohdalla vähän nähty juttu jo. Sopivan oloista tuotetta siellä ei ole. Eikä varmaan edes tule.
Vaatii vähän erilaista suhtautumista, sillä samalla rahalla saa niin erilaisen tuotteen esim bemariin verrattuna.
i4 M50 on tilauksessa. Sähkövoimalinja on varmaan ainut seikka jossa sitä aion vertailla teslaan, kaikessa muussa mittatikku on varmaan tuo edellinen 530e.
Vai vertailenko suoraan Porscheen. Taycania olen kanssa ajanut 4S ja Turbo mallisena, joten on selvillä että raskas sähköauto voi olla myös erittäin maukas ajaa.
Teslat on omalla kohdalla vähän nähty juttu jo. Sopivan oloista tuotetta siellä ei ole. Eikä varmaan edes tule.
Ei taida kosketusnäyttöjen "takana" olla muu kuin halpuutus. Itselläkin tuo on mutta ei koskaan tule käytettyä. Jos on tarvis niin rullan kautta käy kätevästi. Mutta tämä taitaa olle trendi muilla paitsi sakuilla (Audi, BMW ja MB).
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Joku tässä jätkässä mättää. On kieltämättä visionääri ja kova puhumaan rahaa. Mutta tämä. Kun itse, kuten täällä varmaan moni muukin, ajaa pimeässä lumisatessa lumen peittämillä teillä, niin yllätys, ei toimi automaattiajo. Ja henk.koht. en tuota edes kaipaa. Mutta on kyllä pahemman laatuinen paskanpuhuja kun huomoi asemansa.
https://www.apu.fi/artikkelit/teslan-el ... n-hankalaa
https://www.apu.fi/artikkelit/teslan-el ... n-hankalaa
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Model Y tuli koeajettua. Onhan sen varsin erilainen maailma Bemariin verrattuna. Laatufiilis oli parempi kuin toimittajien ja muiden puheista olen ymmärtänyt, vaikka ei halvimmankaan uuden Bemarin tasolla ihan. Ovet sulkeutuu kuitenkin vähän paremmalla rämähdyksellä kuin i3:ssa (joka on hyyyyvin kaukana perinteisten kehyksellisillä ikkunoilla varustettujen Bemareiden nautinnollisesta tumahduksesta). Kojelaudan jalopuu rämisi sitä kopistellessa, ei kuitenkaan ajossa rämissyt eli ei sinänsä haittaa (sama Model 3:ssakin). Melutaso, ajettavuus ja jousitusmukavuus oli ihan ok lisävarusteisilla 20" renkailla, vakio 19":lla todennäköisesti parempi. Tilaa ja avaruutta Y:ssä on valtavasti. Mutta halpa auto se ei ole, saattaisin valita samalla rahalla voi valita vaikka i4:n takavetoisena, saa aika paljon premiumia tilalle.
TM:ssä pitkä testi M3:sta. Kieli keskellä suuta kirjoitettu. Tuon luettua oma fiilis on, että pörssipuheissa puhuttu Teslan tekninen "etumatka" ei ole häävi, monelta osin päinvastoin. Ei se T-mallin Ford, samalla bisneslogiikalla, ollut lopulta voittaja. Enkä usko että Tesla on nytkään.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Vielä tarkemmin juttu lukematta, mutta kuulemani perusteella aika vastentahtoisten toimittajien kirjoittama. Oli arvon alenemakin kerrottu poikkeuksellisen suureksi, ihmettelen vaan missä niitä arvonsa romauttaneita Tesloja myydään kun en ole nähnyt. Ostaisin heti jos löytäisin. Toki jos autoon on ostettu Full Self Driving kymppitonnilla, varuste jota ei vielä ole olemassakaan, saadaan käytettyä myytäessä heti kymppitonni lisää arvon alenemaa.
Ymmärrän että bensalenkkareille voi olla outoa ja erilaista, ja ymmärrän ettei Tesla kestitse toimittajia niin kuin perinteiset automerkit. Mutta laatujournalismi katsoisi niiden välistä ja arvostelisi itse autoa eikä ennakkoluulojansa tai omaa etuansa.
Ymmärrän että bensalenkkareille voi olla outoa ja erilaista, ja ymmärrän ettei Tesla kestitse toimittajia niin kuin perinteiset automerkit. Mutta laatujournalismi katsoisi niiden välistä ja arvostelisi itse autoa eikä ennakkoluulojansa tai omaa etuansa.
Minusta tuo oli hyvinkin objektiivisesti kirjoitettu, ja todettu että joitakin epäkohtia on jo korjattu. Näistä jäi itselle mieleen mm. tempoileva kaistavahti, huonot talviajo-ominaisuudet, huono jousitus, ja muutamin kohdin yleiset heikkoudet käytettävyydessä kun kaikki on viety kosketusnäytön taakse. Osin samoja epäkohtia, mm. tempoileva kaistavahti, ja toimintojen vieminen vain kosketusnäytön taakse kuin mitä itse kohtasin iX:ssä.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Tuosta testistä ei tarvitse lukea kuin yksi lauseen puolikas : "auton todella kova melutaso"
Sen jälkeen on ihan sama , vaikka auto työntäisi kultakolikoita pakoputkesta , kävisi puolestasi töissä tai ottaisi tarvittaessa suihin. No way.
Paperiset Teslat on erikseen. Tesla on leviävä kultti ja voi jopa nykyisellä arvostustasolla osoittautua kannattavaksi sijoitukseksi.
Sen jälkeen on ihan sama , vaikka auto työntäisi kultakolikoita pakoputkesta , kävisi puolestasi töissä tai ottaisi tarvittaessa suihin. No way.
Paperiset Teslat on erikseen. Tesla on leviävä kultti ja voi jopa nykyisellä arvostustasolla osoittautua kannattavaksi sijoitukseksi.
Teslan autopilotit yms. mitä sitten sattuukin olemaan saa lisää huomiota: https://www.mikrobitti.fi/uutiset/mb/c4 ... parit:01cd
Jos muistan oikein niin oliko alkuperäinen idea tässä sellainen, että kun omistaja ei käytä Teslukkaa niin se voi toimia itseajavana taksina? Itse tykkään ajaa autoa enkä kaipaa siihen autonsa itseajavia ominaisuuksia pl. automaattinen vakkari ja adaptiiviset valot.
Jos muistan oikein niin oliko alkuperäinen idea tässä sellainen, että kun omistaja ei käytä Teslukkaa niin se voi toimia itseajavana taksina? Itse tykkään ajaa autoa enkä kaipaa siihen autonsa itseajavia ominaisuuksia pl. automaattinen vakkari ja adaptiiviset valot.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.