Nyt myös AMG:nä...
Mercedes-Benz
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
---
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Jotenki toi C-pilari ei oo omaan makuun.
Nyt vaihtuu kolmen BMW:n jälkeen merkki toiseen saksalaiseen (tulee olemaan ensimmäinen kokeilu ko. merkin parissa).
E Coupe on omasta mielestäni erittäin onnistunut malliversio ja osuu kokoluokkaan, jossa BMW:llä ei coupea ole tarjolla. Sääli on Zetasta luopua mutta aikansa kutakin.
E Coupe on omasta mielestäni erittäin onnistunut malliversio ja osuu kokoluokkaan, jossa BMW:llä ei coupea ole tarjolla. Sääli on Zetasta luopua mutta aikansa kutakin.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Meneekö zeta suoraan vaihdossa?
Kyllä tuo 3coupe on tuon E-mursun kilpailija.Mersu on ainoastaan 9cm pidempi ulkomitoilta,muuten leveys ja akseliväli sama.Hinnaltaan varmaan kalliimpi.Muuten,oletko ajatellut C-sarjan coupea? Kokoluokka sama,ainut ero pituudessa.Malli on aivan tuore ja saatavilla business versiona,bensana että dieselinä.nk_user kirjoitti:Nyt vaihtuu kolmen BMW:n jälkeen merkki toiseen saksalaiseen (tulee olemaan ensimmäinen kokeilu ko. merkin parissa).
E Coupe on omasta mielestäni erittäin onnistunut malliversio ja osuu kokoluokkaan, jossa BMW:llä ei coupea ole tarjolla. Sääli on Zetasta luopua mutta aikansa kutakin.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Hyvän näköinen on tuo E coupe. Itse kävin koeajamassa uuden CLS mallin. Eli tuli käytyä vieraissa . Nosti kyllä kuumetta, pakko myöntää. Mielestäni onnistunut auto ja aikas mukavakin. En tiedä miten mursuleiriin hyppääminen onnistuisi, olen kuitenkin aina omistanut BMW merkkisen auton eka autosta lähtien. Bmw:llä ei löydy kilpailijaa myöskään CLS:lle, 5GT eroaa mielestäni aika paljon tuosta, 6 crancoupe olis lähempänä jos edes tulee markkinoille?
Olisko 3coupe kuitenkin lähempänä C coupea kuin E coupea?
Olisko 3coupe kuitenkin lähempänä C coupea kuin E coupea?
Mersun C- ja E-coupét tosiaan jakavat saman perusrakenteen akseliväliä myöten ja erona on 10 cm:n pituuseron ja hinnan lisäksi C-coupén kiinteät takasivulasit B-pilareineen ja karmilliset ovet. Lisäksi varustelussa on tod.näk. joitakin eroavaisuuksia. C-coupé on profiloitu selvästi urheilullisemmaksi verrattuna E:n luksuscoupéen.
Eli vaihdossa tuo Zeta menee...
Sen verran vielä tuosta autosta että itse näkisin myös enemmän C-sarjan coupen 3-sarjan coupen kilpailijaksi. Vaikkakin E coupe on kooltaan melko lähellä C coupea, niin jotenkin siinä on isomman auton tuntua.
Itse otin 350 CDI A mallin urheilualustalla ja se on mielestäni onnistunut kompromissi mukavuutta ja urheilullisuutta (taitaa olla vanhuus tulossa kun tuo mukavuus alkaa kiinnostaa ). Autossa on mukautuva alustajärjestelmä (Agility Control), joka vaikutti todella pätevältä. Systeemihän pehmentää ja koventaa vaimennusta tien pinnan mukaan eli sileillä mutkaisilla teillä mennään tiukemmalla alustalla ja kuopissa tulee pehmeämpää mukavuutta. Ja vaikka Zeta on melkoinen tykki, niin eipä tuolla meselläkään tarvitse jalkoihin jäädä...
Tuo C coupe ei meikäläistä hirveästi sykähdyttänyt. Jotenkin se olisi saanut erota enemmän sedan-mallista sekä edestä että takaa (kuten 3-coupekin). E coupe erottuu mielestäni selvemmin vastaavasta sedanista ja jotenkin sen linjat vaan iskevät meikäläisen makuun.
Sen verran vielä tuosta autosta että itse näkisin myös enemmän C-sarjan coupen 3-sarjan coupen kilpailijaksi. Vaikkakin E coupe on kooltaan melko lähellä C coupea, niin jotenkin siinä on isomman auton tuntua.
Itse otin 350 CDI A mallin urheilualustalla ja se on mielestäni onnistunut kompromissi mukavuutta ja urheilullisuutta (taitaa olla vanhuus tulossa kun tuo mukavuus alkaa kiinnostaa ). Autossa on mukautuva alustajärjestelmä (Agility Control), joka vaikutti todella pätevältä. Systeemihän pehmentää ja koventaa vaimennusta tien pinnan mukaan eli sileillä mutkaisilla teillä mennään tiukemmalla alustalla ja kuopissa tulee pehmeämpää mukavuutta. Ja vaikka Zeta on melkoinen tykki, niin eipä tuolla meselläkään tarvitse jalkoihin jäädä...
Tuo C coupe ei meikäläistä hirveästi sykähdyttänyt. Jotenkin se olisi saanut erota enemmän sedan-mallista sekä edestä että takaa (kuten 3-coupekin). E coupe erottuu mielestäni selvemmin vastaavasta sedanista ja jotenkin sen linjat vaan iskevät meikäläisen makuun.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Tulossa onMosku kirjoitti:6 crancoupe olis lähempänä jos edes tulee markkinoille?
E coupe erottuu todellakin selkeämmin sedanista kuin C-sarjassa. E-sarjan sedanista en tykkää oikein mitenkään päin, mutta tuo E coupe on oikein hieno. C-sarjassa taas tykkään melkein enemmän sedanista.nk_user kirjoitti: E coupe erottuu mielestäni selvemmin vastaavasta sedanista ja jotenkin sen linjat vaan iskevät meikäläisen makuun.
Minkälaiset speksit tulee eemeliin?
Varustelistaa (ne mitä suoralta kädeltä muistan):
- Avantgarde-paketti
- sähkösäätöiset urheiluistuimet muistilla (myös ratin säätö on sähköllä)
- beige/musta kaksivärinahkaverhoilu
- Parktronic pysäköintiavustin
- urheilualusta ja 18" vanteet
- navigaattori ja Bluetooth
- Harman Kardon Soundsystem äänentoisto
- sisääntaittuvat sivupeilit
- vakionopeussäädin, sadetunnistin
Ja väri on metallimusta.
- Avantgarde-paketti
- sähkösäätöiset urheiluistuimet muistilla (myös ratin säätö on sähköllä)
- beige/musta kaksivärinahkaverhoilu
- Parktronic pysäköintiavustin
- urheilualusta ja 18" vanteet
- navigaattori ja Bluetooth
- Harman Kardon Soundsystem äänentoisto
- sisääntaittuvat sivupeilit
- vakionopeussäädin, sadetunnistin
Ja väri on metallimusta.
- JayJay-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 21:29
- Auto: Autoton..
- Paikkakunta: jyväskylä
Clk ajellu paljonkin ja miettinyt et miksi näistä ei valmisteta capriolettia kovalla katolla! Slk:ssa tämä kovakatto ratkaisu toimii kuin ajatus ja myös ulkonäkökin huomattavasti parempi kuin clk rättiversiossa. Vielä kun tilaisit tuon paketin AMG-korisarjalla,moottorissahan on jo luonnetta kivasti
i smell diesel
- CLiK
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 372
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
- Auto: E61 LCI
+ 987 + w450
Maukkaasti valittu paketti tulossa. Kaksivärinen sisustus tulee olemaan ehdoton valtti kun tuo aikanaan etsii seuraavaa omistajaansa. Jonkin aikaa mersuttomana on taas E coupeja tullut katseltua ja todettua, että valinnanvara on todella vähäistä, jos ei halua kokomustaa sisustaa. Etsi mistä tahansa päin eurooppaa.
Nelipaikkaiset kovakatot eivät vaan toimi muotoilullisesti. E Cabriossa on kuitenkin ihan aikuisten istuttava takapenkki ja sen kokoinen katto vaatii kohtalaisen piilotustilan. E93 pääsee muotoilullisesti kohtuulliseen tulokseen, mutta ero E92:seen on tyylissä vielä aika selvä.JayJay- kirjoitti:Clk ajellu paljonkin ja miettinyt et miksi näistä ei valmisteta capriolettia kovalla katolla! Slk:ssa tämä kovakatto ratkaisu toimii kuin ajatus ja myös ulkonäkökin huomattavasti parempi kuin clk rättiversiossa. Vielä kun tilaisit tuon paketin AMG-korisarjalla,moottorissahan on jo luonnetta kivasti
ex. E63 650i, E88 125i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
"Nelipaikkaiset kovakatot eivät vaan toimi muotoilullisesti."
Juuri näin. Tuo nykyinen 3-sarjan cabrio on sellainen 2-ovinen sedan. Tosin sieltä parhaasta päästä, eli perse ei kuitenkaan ole sellainen möykky kuin esim. jossakin plösössä.
Ehkä samasta syystä 6-sarjan cabrio on kangaskatolla ts. ei ole haluttu tinkiä korin muotoilussa... ja hyvä niin.
Juuri näin. Tuo nykyinen 3-sarjan cabrio on sellainen 2-ovinen sedan. Tosin sieltä parhaasta päästä, eli perse ei kuitenkaan ole sellainen möykky kuin esim. jossakin plösössä.
Ehkä samasta syystä 6-sarjan cabrio on kangaskatolla ts. ei ole haluttu tinkiä korin muotoilussa... ja hyvä niin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
- Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
- Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02
No niin. Nyt on sit monen käänteen ja mutkan kautta viime vuoden puolella tilattu uusi mese alla..
Mercedez Benz C250 CDI Premium business
4-matic
Palladium Silver
AMG-sport
Becker navigaattori
Avantgarde
pohjapanssari
sähköinen takaluukku
Olen ajanut ja istunut kyydissä nyt autossa n.500km. Kyllä tuntuu hyvältä, 4 5 sarjan bemarin jälkeen vaihtelu virkistää.
Ensikokemuksia.
Loistava madallettu alusta AMG
Moottorissa vääntöä.. (500 nm)
Kulkee rivakasti ja syö tosi vähän naftaa.
Loistavat ajo-ominaisuudet
Rengasmelu vähän kovempi kuin diesel E61:ssä. johtuu osittain leveistä takarenkaista verrattuna bemuihini 225 vs 245)
Mahtava valopaketti (12 erilaista valokuviota kääntymistoiminnoin)
näppärämpi käteen, kun on pienempi ja sport alusta.
viihtyisämpi sisältä.
paljon parempi radio, kuuluu jopa Simon ohi ajettaessa..
Surkea viiksi systeemi, josta laitetaan mm. vilkut ja lasinpyyhkijät.
parkkitutka ärsyttävä, kun ottaa myös eteen vaikka ei ole ollut pakki päällä..
ohjaus palauttaa ehkä vähän huonommin kuin BMW
automaatti ihan sika hyvä 7G tronic plus
puhelin systeemi hyvä
navigaattori hyvä
penkit yllättävän hyvät
strart stop toimii kätevästi (onneksi saa napista painamalla pois.. )
Olen kyll autoon tyytyväinen, mut kokemusta on vielä kovin vähän. Mut hauskalta tuntuu.
Loistava pitää uudesta 3 tulla että tämän hakkaa, mut mahikset on..
Mercedez Benz C250 CDI Premium business
4-matic
Palladium Silver
AMG-sport
Becker navigaattori
Avantgarde
pohjapanssari
sähköinen takaluukku
Olen ajanut ja istunut kyydissä nyt autossa n.500km. Kyllä tuntuu hyvältä, 4 5 sarjan bemarin jälkeen vaihtelu virkistää.
Ensikokemuksia.
Loistava madallettu alusta AMG
Moottorissa vääntöä.. (500 nm)
Kulkee rivakasti ja syö tosi vähän naftaa.
Loistavat ajo-ominaisuudet
Rengasmelu vähän kovempi kuin diesel E61:ssä. johtuu osittain leveistä takarenkaista verrattuna bemuihini 225 vs 245)
Mahtava valopaketti (12 erilaista valokuviota kääntymistoiminnoin)
näppärämpi käteen, kun on pienempi ja sport alusta.
viihtyisämpi sisältä.
paljon parempi radio, kuuluu jopa Simon ohi ajettaessa..
Surkea viiksi systeemi, josta laitetaan mm. vilkut ja lasinpyyhkijät.
parkkitutka ärsyttävä, kun ottaa myös eteen vaikka ei ole ollut pakki päällä..
ohjaus palauttaa ehkä vähän huonommin kuin BMW
automaatti ihan sika hyvä 7G tronic plus
puhelin systeemi hyvä
navigaattori hyvä
penkit yllättävän hyvät
strart stop toimii kätevästi (onneksi saa napista painamalla pois.. )
Olen kyll autoon tyytyväinen, mut kokemusta on vielä kovin vähän. Mut hauskalta tuntuu.
Loistava pitää uudesta 3 tulla että tämän hakkaa, mut mahikset on..
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Onnea uudelle mursulle, laitahan kuviakin esille Varsinkin tuo faceliftattu cecilia on kyllä hyvännäköinen auto...
Onnittelut täältäkin! Muistahan kertoa kokemuksista,kun noita kilometreja kertyy enemmän.Ja kuvia ehdottomasti! Mites tuo Beckerin navi eroaa comand navista? Eikös tuon comand navin olisi saanut aika edulliseen hintaan? Ai niin(piti tarkistaa),senhän sai vasta nyt kesänaikaan tilattuihin marsuihin.Kyllä tuon marsun prem.buss.vakio varustelu laittaa Bemun valinnan monelle hankalaksi...
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Eikös tuossa ole parametriohjaus joka kai on sama asia kuin BMW:n Servotronic? Aktiiviohjausta ei taida Mersuissa olla? Mutta tuon AMG-paketin myötä ohjaus pitäisi kai olla normaalia nopeampi, siis vähemmän kierroksia? Siitä varmaankin tulee sitä näppäryyttä eikä niinkään sport-alustasta.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
On se kyllä hieno peli. Tuollaisella uudella C-mallin mersulla tuli koeajettua muutama tuhat km pari viikkoa sitten alppikiertueella ja hyvä autohan sekin oli ajaa. Kone tosin aika paljon mopompi kuin tässä yksilössä.
Tuosta viiksihommasta olen samaa mieltä, että se on jotenkin surkea ja ainakin tuossa ko. yksilössä sadetunnistin toimi aika huonosti (tai sitten en osannut sitä käyttää). Navigaattori oli kyllä loistava ja näytti nopeusrajoituksetkin lähes täysin oikein. Tosi hyvä ominaisuus.
Start stop systeemi oli muuten ihan ok, mutta kun auton ajoi parkkiin pysähtyäkseen, niin auto tietenkin sammui lähes heti, mutta juuri kun oikeasti olin sitä sammuttamassa (ihan avaimesta) auto lähti uudestaan käyntiin vain sammuakseen heti uudestaan. En tiedä, onko Mersun ominaispiirre (kokemuksia muiden merkkien start stopista ei ole) vai ko. mallissa jotain vikaa, mutta tuo oli pienoinen lapsus. Sai sen toki napista poiskin.
Tuosta viiksihommasta olen samaa mieltä, että se on jotenkin surkea ja ainakin tuossa ko. yksilössä sadetunnistin toimi aika huonosti (tai sitten en osannut sitä käyttää). Navigaattori oli kyllä loistava ja näytti nopeusrajoituksetkin lähes täysin oikein. Tosi hyvä ominaisuus.
Start stop systeemi oli muuten ihan ok, mutta kun auton ajoi parkkiin pysähtyäkseen, niin auto tietenkin sammui lähes heti, mutta juuri kun oikeasti olin sitä sammuttamassa (ihan avaimesta) auto lähti uudestaan käyntiin vain sammuakseen heti uudestaan. En tiedä, onko Mersun ominaispiirre (kokemuksia muiden merkkien start stopista ei ole) vai ko. mallissa jotain vikaa, mutta tuo oli pienoinen lapsus. Sai sen toki napista poiskin.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...