Galaxy1223 kirjoitti: ↑10 Tammi 2017, 09:31
-Snap-in adapteri vie tilaa ja on turha. Se on nyt revitty pois ja korvattu OEM kumimatolla. Nyt mahtuu aurinkolasit koteloineen keskikonsoliin.
Haluaisin kanssa poistaa tuon snap-in adapterin. Mistä hankit tuon OEM kumimaton? Mikä on osanumero?
Tilasin Espoon Laakkoselta, tuli parissa päivässä. Osanumero 51169227902
Galaxy1223 kirjoitti: ↑10 Tammi 2017, 09:31
-Snap-in adapteri vie tilaa ja on turha. Se on nyt revitty pois ja korvattu OEM kumimatolla. Nyt mahtuu aurinkolasit koteloineen keskikonsoliin.
Haluaisin kanssa poistaa tuon snap-in adapterin. Mistä hankit tuon OEM kumimaton? Mikä on osanumero?
Tilasin Espoon Laakkoselta, tuli parissa päivässä. Osanumero 51169227902
Käväsin viime viikolla tunnin koeajolla. Autona 320 da sport touring. Koeajo koostu kehä 3, vihdintie ja Juvanmalmin taajama. Tiet Juvanmalmilla ruokottomassa kunnossa ja urat infernaalisen isot. Kehällä paikoin suurenpaakin uraa mutta auto meni nätisti. Alla käytetyt kitkat ja kitkoilla en ollut ikinä ajanu. Hyvin tuntu loskassa ja jäisellä talppaantuneella lumella pitävän.
Nykyinen autoni volvo v70 1.6 drive on ollut hyvä. Bemarissa ajotuntuma sport penkeillä vielä parempi. Lisäksi tilaakin oli sisällä riittävästi joka suuri yllätys. Lapset mahtuivat takapenkille hyvin turvaistuimissa (toinen kasvot meno suuntaan ja toinen selkä). Itsellä pituutta 192cm ja ajoasento loistava.
Oli niin hyvä ajaa, että saan bemarin itelleni huomenna. Paremmin pystyn arvostelemaan myöhemmin kun kilometrejä alkaa enempi kertymään. Tunti kuitenki riitti vaihto päätökseen!
Saas nähä lähteekö kitkat vaihtoon. Työmatkani koostuu hämeenväylä/hyvinkää hankotiestä joten tiet ovat pääasiassa jäiset.
Moi,olen uusi foorumilla ja taustani on viimeiset 25v vag:n parissa. Tosin yksi gm:n tuote oli 3 vuotta ajossa. Ajomäärät taloon tullessa olleet 90-220tkm ja myydessä 140-370tkm. Vain yksi tielle jääminen vuosien aikana, joten luotettavia olivat sekä bensa, että varsinkin dieselit. Ajomäärä yli 500tkm viidellä eri pelillä.
Alle tuli nyt ensimmäistä kertaa allekirjoituksen Bmw. Jo muutaman viikon kokemuksella tämä pesee edeltävän A5:n vm-10 cr tdi:n lähes kaikilta osin.
Moottori: Bmw:n kone on käytökseltään siistimpi, ei niin karkea. Voimaa ja vääntöä on huomattavasti enemmän ja kone kierrosherkempi ja kiertää korkeammalle. Tämä yhdistettynä erittäin hyvään automaattilaatikkoon saa koko auton selkeästi ripeämmin liikkuvaksi. Audissa oli multitronic, joka sinänsä toimi hyvin ja moitteitta. En tiedä kuinka audin s-tronic olisi pelittänyt moottorin kanssa yhteen.
Lisäksi Bemun kulutus ollut n.5,9L kun Audilla en tahtonut päästä alle 7-7.5 millään. Erikoisen juoppo yksilö sattui kohdalle dieseliksi.
Alusta: Audin jousitus alkoi ottaa päähän pikkuhiljaa. Jousitus oli lyhytiskuinen ja kuitenkin liian löysä moottoritielle. Hidastetöyssyt tulivat varsinkin etupäästä terävästi läpi. Bmw:n kun näin ekan kerran, takana 255/40/18 niin ajattelin että tuo se vasta hirveä on. Mutta kuinka tuo sporttialusta lieneekään toteutettu, töyssyt menee eri mukavasti ja moottoritiellä ei heijaa eikä huoju. Mielestäni paras alusta omistamistani autoista. Renkaat vieläpä toistaiseksi runflatit.
Valot on edeltävään Audiin nähden aivan eri planeetalta. Ensimmäinen pimeäajo oli suorastaan järkytys, valoilla näkee eteenpäin aivan eri tavalla. Ledeistä kymppi Bmw:lle. Ja ympäristönkin valaisee kun ovet avaa, preemiumia.
Sporttipenkit luonnollisesti paremmat, kun noita saa säädettyä joka suuntaan.
Jarrut ovat tuntumaltaan hyvät, näyttää olevan original merkeillä olevat palat sisällä. Ei moitittavaa.
Öljyt vaihdoin itse ja toimenpide oli lähes samanlainen kuin vaggilaisissa. Tästä kysymys, kun Bmw LL04 on lähes joka purkissa niin kumpaa käytetty dieselissä 5w30 vai 0w30? Vag puolella tuo viskositeetti oli selkeästi kerrottu, tähän en löytänyt tarkkaa tietoa.
Näin kesän ajaksi heitin 5w30.
Start/stopin onneksi saa vielä itsekin pois, käynnistyy kyllä nopeasti.
Jonkin verran eri toiminnot vaativat enemmän opettelua kuin audissa, logiikka erilainen.
Asia, joka on kiinnittänyt huomiota on tuo auton painopiste. Audissa painava dieselkone on ikäänkuin liian edessä. Bmw:n ratkaisu, jossa moottori on mahdollisimman takana etuakselistosta, yhdistettynä kardaaniin ja taka-akselistoon saa massan keskelle autoa. Kyllä tämän sitten huomaakin ajettavuudessa, erityisesti mutkapätkällä. Tältä osin tuo takaveto ratkaisu on onnistunut. Bmw:n kääntösädekin on etuvetoon nähden pienempi, en olisi uskonut kun keulan käänsin pieneen parkkiruutuun. Ilmankos taxarit suosivat takavetoisia.
On tuo auto yllättänyt minut täysin, todella tyytyväinen tekniseen toteutukseen. 120tkm kohta puoliin taulussa.
BMW F32 kun sammuttaa moottorin niin radio jää soimaan kunnes laittaa ovet lukkoon, saako jotenkin sammutettua jos haluaa jättää ovet auki? Vai sammuuko jonkin ajan kuluttua
Popp kirjoitti: ↑26 Heinä 2019, 15:09
BMW F32 kun sammuttaa moottorin niin radio jää soimaan kunnes laittaa ovet lukkoon, saako jotenkin sammutettua jos haluaa jättää ovet auki? Vai sammuuko jonkin ajan kuluttua
Tuo on raivostuttava ominaisuus vakiona kun radio yms jää päälle. Koodaamalla löytyy tälläinen:
FEM_BODY -> TCM_LOGIC_R_OFF_DOOR (Turns off radio and navigation when the driver door is opened")
Käytin auton Pärnun merkkiliikkeessä huollossa. Netin kautta tehty huoltoajanvaraus ei ollut toteutunut. Viestit kulkevat Tallinnan tiskin kautta ja juttu jotenkin epäonnistui. Onneksi kuitenkin seuraavalle aamulle oli tilaa ja tilasin 125tkm huollon. Huollon vastaanottaja puhui suomea hyvin ja laittoi avaimen pöydällään olevaan lukijaan. Laite kertoi näytölle koko huoltohistorian ja sen hetkisen huoltotarpeen. Kaikki suodattimet ja öljyt moottoriin, joitakin tarkistuksia myös. Lasku oli 307,17+ työt 105,30+muu summa 11,50. Verot 20% 84,79e. Loppulasku siis 508,76e
Tuntiveloitus tuolla on 59e https://bmw.inchcape.ee/hooldus-ja-remont
200tkm rajapyykki ylitetty. Egr riesa ilmaantui viime syksynä, ei vikaherjaa mittaristoon, satunnainen nykiminen kesken ajon. Kas kummaa, meni tehtaan takuuseen koko hoito.
Tuli uusi egr ja sen jäähdytin. Kustannus itselle n.80e.
Vaihteistoöljyt vaihdettu n. 198tkm kohdalla ja polttoainesuodatin. Koneeseen öljyt 2krt vuodessa, ennen kesää ja talvea. Muut suodattimet kilometrien mukaan.
Huohotinletku egr:n vieressä on hiukan kärsinyt, muuten konehuoneessa kaikki vielä alkuperäistä
Toistaiseksi dieselillä mennään hamaan tulevaisuuteen. Kokonaisuutena toiminut luotettavasti.