Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 29 Syys 2018, 08:32
- Auto: BMW 740e pure excellence -16
BMW Z4 2.5i -03 - Paikkakunta: Uusimaa
Tuliko parannusta?No aivan varmasti tuli!Se kuuluisa persdynokin sen tuntee
Ja käyttäjä Harba mittasi Performance Boxilla
80-120 välin 3.7s
Ja käyttäjä Harba mittasi Performance Boxilla
80-120 välin 3.7s
BMW G11 740e -16 Pure Exellence
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Tulos ei ole vertailukelpoinen kun mittari on eri... siksi kiinnostaisi samalla autolla samalla mittarilla otetut ennen-jälkeen mittaukset.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Herättelen hieman tätä ketjua, kun tuli hankittua otsikon mukainen auto kuukausi sitten.
Onko siis virityksiä tai ohjelmointeja tehty viime aikoina ja millä kokemuksin?
Mukava laite tuo on tollaisenaankin, mutta ainahan pieni lisäpuhti kiehtoo. Tietty järkevästi toteutettu.
Kyselin Suomen BSR:ltä, mutta eivät kuulemma tee täällä. Ruotsissa onnistuu...
PPC3-ohjelmointi joskus lähitulevaisuudessa.
Mosselmanilta löytyy joku vaihtoehto (kallis). AC Schnitzeriltä ei vissiin löydy.
Kotimaisista tekijöistä Turbotecistä on kokemusta edellisestä autosta (F36 420i). Palvelu oli hyvää ja softakin suht ok. Puhtia oli, mutta tiputti comfort-moodilla kierrokset 1000 rpm ja meinasi jyristellä. Sportilla ongelmaa ei ollut.
Tarkoituksena ei nytkään olisi puristaa viimeisiä hevosvoimia ulos vaan "terve" lisäpuhti ajoon.
Saakohan sähköajoon myös lisä voimaa ohjelmoinnilla?
Onko siis virityksiä tai ohjelmointeja tehty viime aikoina ja millä kokemuksin?
Mukava laite tuo on tollaisenaankin, mutta ainahan pieni lisäpuhti kiehtoo. Tietty järkevästi toteutettu.
Kyselin Suomen BSR:ltä, mutta eivät kuulemma tee täällä. Ruotsissa onnistuu...
PPC3-ohjelmointi joskus lähitulevaisuudessa.
Mosselmanilta löytyy joku vaihtoehto (kallis). AC Schnitzeriltä ei vissiin löydy.
Kotimaisista tekijöistä Turbotecistä on kokemusta edellisestä autosta (F36 420i). Palvelu oli hyvää ja softakin suht ok. Puhtia oli, mutta tiputti comfort-moodilla kierrokset 1000 rpm ja meinasi jyristellä. Sportilla ongelmaa ei ollut.
Tarkoituksena ei nytkään olisi puristaa viimeisiä hevosvoimia ulos vaan "terve" lisäpuhti ajoon.
Saakohan sähköajoon myös lisä voimaa ohjelmoinnilla?
Tutustuppas aiheeseen nimeltä Bootmod3.bemu77 kirjoitti: ↑26 Touko 2020, 11:31 Herättelen hieman tätä ketjua, kun tuli hankittua otsikon mukainen auto kuukausi sitten.
Onko siis virityksiä tai ohjelmointeja tehty viime aikoina ja millä kokemuksin?
Mukava laite tuo on tollaisenaankin, mutta ainahan pieni lisäpuhti kiehtoo. Tietty järkevästi toteutettu.
Kyselin Suomen BSR:ltä, mutta eivät kuulemma tee täällä. Ruotsissa onnistuu...
PPC3-ohjelmointi joskus lähitulevaisuudessa.
Mosselmanilta löytyy joku vaihtoehto (kallis). AC Schnitzeriltä ei vissiin löydy.
Kotimaisista tekijöistä Turbotecistä on kokemusta edellisestä autosta (F36 420i). Palvelu oli hyvää ja softakin suht ok. Puhtia oli, mutta tiputti comfort-moodilla kierrokset 1000 rpm ja meinasi jyristellä. Sportilla ongelmaa ei ollut.
Tarkoituksena ei nytkään olisi puristaa viimeisiä hevosvoimia ulos vaan "terve" lisäpuhti ajoon.
Saakohan sähköajoon myös lisä voimaa ohjelmoinnilla?
Varmasti mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta ehkä hieman liian pro minulle. En ole niin perehtynyt asiaan, että osaisin itse modata toimivan virityksen.
Hakusessa siis joku helppo ja turvallinen vaihtoehto.
Venturasta lueskelin jotain juttuja. Jääkö noista Chip tuningeista jälki autoon, jos tulee jotain ongelmia? Keskusteluista lueskelin, että jotain ongelmia Venturan käyttäjillä on ollut.
Mieluusti antaisin kulkupelini kokeneen osaavan kotimaisen ohjelmoijan käsiin.
Hakusessa siis joku helppo ja turvallinen vaihtoehto.
Venturasta lueskelin jotain juttuja. Jääkö noista Chip tuningeista jälki autoon, jos tulee jotain ongelmia? Keskusteluista lueskelin, että jotain ongelmia Venturan käyttäjillä on ollut.
Mieluusti antaisin kulkupelini kokeneen osaavan kotimaisen ohjelmoijan käsiin.
Ei siinä tarvitse itse modata, lataa vain OTS-kartan.bemu77 kirjoitti: ↑28 Touko 2020, 13:03 Varmasti mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta ehkä hieman liian pro minulle. En ole niin perehtynyt asiaan, että osaisin itse modata toimivan virityksen.
Hakusessa siis joku helppo ja turvallinen vaihtoehto.
Venturasta lueskelin jotain juttuja. Jääkö noista Chip tuningeista jälki autoon, jos tulee jotain ongelmia? Keskusteluista lueskelin, että jotain ongelmia Venturan käyttäjillä on ollut.
Mieluusti antaisin kulkupelini kokeneen osaavan kotimaisen ohjelmoijan käsiin.
Toki voi säädellä monia asioita.
Kyselykierroksen jälkeen vaihtoehdot ovat kutistuneet melko vähiin.
Ecuhelsinki antoi hyvän ja kattavan vastauksen kyselyihin. Palvelusta jäi positiivinen kuva, mutta millaisia kokemuksia on Celticin ohjelmasta?
Muilta vastauksia tuli nihkeästi, tai varoiteltiin kovasti bmw:n heikoista bensakoneista. Jotkut toimijat ohjasivat ottamaan yhteyttä Ecuhelsinkiin.
Huonolla virityksellä varmasti riskit kasvavat, mutta huonolla tuurilla kone hajoaa ihan vakionakin.
Näitä viribokseja ei kukaan oikein kehunut, varsinkaan JB4. Seossuhteet ja lämmöt voivat karata käsistä ja silloin ongelmia voi ilmaantua.
Heikkoja lenkkejä ainakin männät, kampiakselin dampperipyörä (liukukytkin), suuuttimet, tulpat, puolat, vanos, jne...nämä siis eri virittäjiltä kuultuna.
Tuurilla mennään mutta sitä tämä autoilu on.
Ecuhelsinki antoi hyvän ja kattavan vastauksen kyselyihin. Palvelusta jäi positiivinen kuva, mutta millaisia kokemuksia on Celticin ohjelmasta?
Muilta vastauksia tuli nihkeästi, tai varoiteltiin kovasti bmw:n heikoista bensakoneista. Jotkut toimijat ohjasivat ottamaan yhteyttä Ecuhelsinkiin.
Huonolla virityksellä varmasti riskit kasvavat, mutta huonolla tuurilla kone hajoaa ihan vakionakin.
Näitä viribokseja ei kukaan oikein kehunut, varsinkaan JB4. Seossuhteet ja lämmöt voivat karata käsistä ja silloin ongelmia voi ilmaantua.
Heikkoja lenkkejä ainakin männät, kampiakselin dampperipyörä (liukukytkin), suuuttimet, tulpat, puolat, vanos, jne...nämä siis eri virittäjiltä kuultuna.
Tuurilla mennään mutta sitä tämä autoilu on.
Eikös ne juuri tuolla Celtic ohjelmalla sulattanut 330e mallien mäntiä.bemu77 kirjoitti: ↑09 Kesä 2020, 22:16 Kyselykierroksen jälkeen vaihtoehdot ovat kutistuneet melko vähiin.
Ecuhelsinki antoi hyvän ja kattavan vastauksen kyselyihin. Palvelusta jäi positiivinen kuva, mutta millaisia kokemuksia on Celticin ohjelmasta?
Muilta vastauksia tuli nihkeästi, tai varoiteltiin kovasti bmw:n heikoista bensakoneista. Jotkut toimijat ohjasivat ottamaan yhteyttä Ecuhelsinkiin.
Huonolla virityksellä varmasti riskit kasvavat, mutta huonolla tuurilla kone hajoaa ihan vakionakin.
Näitä viribokseja ei kukaan oikein kehunut, varsinkaan JB4. Seossuhteet ja lämmöt voivat karata käsistä ja silloin ongelmia voi ilmaantua.
Heikkoja lenkkejä ainakin männät, kampiakselin dampperipyörä (liukukytkin), suuuttimet, tulpat, puolat, vanos, jne...nämä siis eri virittäjiltä kuultuna.
Tuurilla mennään mutta sitä tämä autoilu on.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.ph ... ost4160871