Kiitos, klikkailin vain siitä ylempää missä luki että MAP update ja tilattu jne. Luonnollisesti siitä ei saanut ladattua karttoja TAI siellä ei ollut linkkiä mistä saisi.
Toki se BMWDownloadManager ilmoittaa että No map update currently available tälle VIN koodille. BMW tuki selvittää. Hyvin alkoi. :D
Huomenna reissuun...
330e
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20 Syys 2020, 15:54
- Auto: BMW 330e '17
Juuri sitä ettei se turhan takia lähde käyntiin vaikka nyt risteyksen ylitys kun reippaasti painaa poljinta ei kuitenkaan kick downia niin kyllä tuo hörähtää käyntiin kohtuu helposti? Edelliseen autoon Outlanderiin sai Phevboxin kiinni jolla pystyi juuri säätämään karttaa miten tuo poljin toimii, siksi kyselen, että onko näissä mitään vastaavia palikoita?lnaukkar kirjoitti: ↑18 Syys 2020, 13:45Jussi666 kirjoitti: ↑18 Syys 2020, 09:12 En sen enempää jaksanut lähteä kahlaamaan Forumia sorit siitä. Löytyykö näihin mitään palikkaa millä voisi muuttaa kaasupolkimen vai millä nimellä sitä nykyään kutsutaankaan? mutta kuitenkin sen toimintaa niin, että voisi painaa reilummin poljinta eikä polttis lähtisi päälle? Olikohan hemmetin sekava sepostus
Täytyy nyt ihan uteliaisuudesta tiedustella, että mitä sun mielestä pitäisi tapahtua siitä polkimesta kun sitä painaa reilummin ja se bensakone ei lehdekään käyntiin? Mitä ongelmaa tässä yritetään ratkaista?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Ei ole ikinä tullut vastaan.Jussi666 kirjoitti: ↑22 Syys 2020, 07:15Juuri sitä ettei se turhan takia lähde käyntiin vaikka nyt risteyksen ylitys kun reippaasti painaa poljinta ei kuitenkaan kick downia niin kyllä tuo hörähtää käyntiin kohtuu helposti? Edelliseen autoon Outlanderiin sai Phevboxin kiinni jolla pystyi juuri säätämään karttaa miten tuo poljin toimii, siksi kyselen, että onko näissä mitään vastaavia palikoita?lnaukkar kirjoitti: ↑18 Syys 2020, 13:45Jussi666 kirjoitti: ↑18 Syys 2020, 09:12 En sen enempää jaksanut lähteä kahlaamaan Forumia sorit siitä. Löytyykö näihin mitään palikkaa millä voisi muuttaa kaasupolkimen vai millä nimellä sitä nykyään kutsutaankaan? mutta kuitenkin sen toimintaa niin, että voisi painaa reilummin poljinta eikä polttis lähtisi päälle? Olikohan hemmetin sekava sepostus
Täytyy nyt ihan uteliaisuudesta tiedustella, että mitä sun mielestä pitäisi tapahtua siitä polkimesta kun sitä painaa reilummin ja se bensakone ei lehdekään käyntiin? Mitä ongelmaa tässä yritetään ratkaista?
Eco pro -ajotila ehkä auttaa, ei reagoi niin herkästi polkimeen. Max edrive -sähköajon pakotus on mulla se tapa, jolla pidän auton sähköajon puolella kun tekee mieli.
-17 malli kyseessä enkä tosiaan ole mikään "kengittäjä" vaan ecoProlla mennyt koko ajan ja hiljaksiin mutta muutamia kertoja huomannut moottorin käynnistymisen enimmäkseen kaistanvaihdon yhteydessä ja ihan kaupunki nopeuksissa. Tietysti Mitsulla ja tällä on eroa polkimissakin ihan pirusteen et ehkä en vaan osaa vielä
Jos pelkkä ecoPro mode niin silloin auto on vasta ekologisessa hybriditilassa, eli jos tietokone tuumii, että tarvii vähänkään enempää potkua niin polttis lähtee käyntiin. Vielä kun nappaat e-napista max eDrive -moden päälle niin polttomoottori ei tuu peliin vasta kun kick downissa.Jussi666 kirjoitti: ↑22 Syys 2020, 10:21-17 malli kyseessä enkä tosiaan ole mikään "kengittäjä" vaan ecoProlla mennyt koko ajan ja hiljaksiin mutta muutamia kertoja huomannut moottorin käynnistymisen enimmäkseen kaistanvaihdon yhteydessä ja ihan kaupunki nopeuksissa. Tietysti Mitsulla ja tällä on eroa polkimissakin ihan pirusteen et ehkä en vaan osaa vielä
Moodit napin takana on kutakuinkin, Auto, Max-E ja Battery save. Siis se e nappi siinä vaihdekepin alapuolella tai takapuolella. Sen lisäksi voit pitää vaikka eco modea päällä. Itte ajan aina sportilla(paitsi ei moottori ja vaihteisto) koska ohjaus on tunnokkaampi, ja lyhyillä matkoilla lisäksi Max-E.
Viimeksi muokannut 315i, 26 Syys 2020, 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20 Syys 2020, 15:54
- Auto: BMW 330e '17
Nyt täytyy sanoa että en osaa tai mulla vain ei ole battery save toimintoa saatika sportti tilan noin monipuolista konfigurointia. Auto on mallia vm17.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18 Loka 2019, 15:08
Tervehdys,
eilen illalla huomasin ekan kerran että auto ei jostain syystä ollut piuhan päässä ladannut (mukana tulleella schuko-laturilla) täyteen, kun päivällä olin sen siihen laittanut. Muutamia prosentteja vain. Ja yöllä kun latauksen olisi pitänyt ajastetusti käynnistyä, oli vikavirtasuojakin lauennut (toki tästä ei ole 100% varmuutta, että olisi syys-seuraussuhde, mutta eipä siinä hirveästi vaihtoehtoja) ko. pistorasian ryhmästä. Kuulostaako tutulta kenelläkään, onko latauslaite vai auton laturi? Sattumoisin huomiselle aika Autokeskukseen drive train -virheilmoituksen tutkimukseen (tosin se vikavalo jo katosikin) eli varmaan jotain diagnoosia sitten tuohonkin pikapuoliin tulossa. Mutta jos on ajatuksia siitä mikä tuo voisi olla, niin kertokaahan...
Ja potilas on siis 330e, vm.-16, ajettu n. 83tkm.
eilen illalla huomasin ekan kerran että auto ei jostain syystä ollut piuhan päässä ladannut (mukana tulleella schuko-laturilla) täyteen, kun päivällä olin sen siihen laittanut. Muutamia prosentteja vain. Ja yöllä kun latauksen olisi pitänyt ajastetusti käynnistyä, oli vikavirtasuojakin lauennut (toki tästä ei ole 100% varmuutta, että olisi syys-seuraussuhde, mutta eipä siinä hirveästi vaihtoehtoja) ko. pistorasian ryhmästä. Kuulostaako tutulta kenelläkään, onko latauslaite vai auton laturi? Sattumoisin huomiselle aika Autokeskukseen drive train -virheilmoituksen tutkimukseen (tosin se vikavalo jo katosikin) eli varmaan jotain diagnoosia sitten tuohonkin pikapuoliin tulossa. Mutta jos on ajatuksia siitä mikä tuo voisi olla, niin kertokaahan...
Ja potilas on siis 330e, vm.-16, ajettu n. 83tkm.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20 Syys 2020, 15:54
- Auto: BMW 330e '17
Voin täällä lohduttaa, että omalla autolla ajettu 150tkm ja ei nitise, lataa nätisti, sähkön range on hyvissä olosuhteissa yli 20km. Ainoa että vasen lyhyt ajovalo näyttää aivan liian alas ja eteen. Olikos se joku tyyppivika? Vien varmaan Laakkoselle tsekattavaksi.
Eli siitä vaihdekepin vasemmalla puolella olevasta namiskasta valitaan ajotilat: Eco, Comfort, Sport jne. ja vaihdekepin etupuolella olevasta napista sähkötilat, MAx-E, Battery save ja Auto (vai mikä se nyt oli). Eikös sulta kuitenkin nuo napit löydy?Puukkojunkkari kirjoitti: ↑23 Syys 2020, 21:56 Nyt täytyy sanoa että en osaa tai mulla vain ei ole battery save toimintoa saatika sportti tilan noin monipuolista konfigurointia. Auto on mallia vm17.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20 Syys 2020, 15:54
- Auto: BMW 330e '17
Kyllä joo, jotenkin kuvittelin että on erikseen battery save, nappi. Pitää painella sitä, eli se menee siitä e-drive napista kolmeen eri moodiin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 29 Syys 2018, 08:32
- Auto: BMW 740e pure excellence -16
BMW Z4 2.5i -03 - Paikkakunta: Uusimaa
Nämä ajovalot tuntuvat aina tehtaalta lähtiessä merkistä riippumatta näyttävän liian alas?Puukkojunkkari kirjoitti: ↑24 Syys 2020, 21:17 Voin täällä lohduttaa, että omalla autolla ajettu 150tkm ja ei nitise, lataa nätisti, sähkön range on hyvissä olosuhteissa yli 20km. Ainoa että vasen lyhyt ajovalo näyttää aivan liian alas ja eteen. Olikos se joku tyyppivika? Vien varmaan Laakkoselle tsekattavaksi.
Omat adaptiiviset ledit säädin näyttämään reilusti pidemmälle kun auton hommasin pari vuotta sitten.
Ajovalot näyttivät aivan liian lyhyelle,ja ihmettelin että eikös nämä ledit pitäisi olla paremmat kun edellisen käyttiksen xenonit
Oikein säädettyinä valot ovat olleet aivan loistavat!!
BMW G11 740e -16 Pure Exellence
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18 Loka 2019, 15:08
Laitetaan tähänkin päivitys, jos jollain vaikka samaa vikaa ja etsii tietoa. Polttiksen puolelta vaihtoon menee turbon hukkaportin venttiili (tai jotain sinne päin) sekä toinen Vanos. Drivetrain herja oli tullut siis näistä. Diagnostiikkaa korkeajännitpuolesta ei voitu suorittaa loppuun ennen ohjelmiston päivittämistä ja tähän ei viime perjantaina ollut aikaa, mutta vahva epäilys on että koreajänittelaturi (KLE) menee vaihtoon myös. Auto ei siis ota minkään sortin letkulla virtaa vastaan latausportin kautta, mutta ajaessa lataa normaalisti. Täytyy sanoa, että olen tällä hetkellä hyvin iloinen että autossa on Sakavarma lisäturva.Taikaviitta kirjoitti: ↑24 Syys 2020, 10:12 Tervehdys,
eilen illalla huomasin ekan kerran että auto ei jostain syystä ollut piuhan päässä ladannut (mukana tulleella schuko-laturilla) täyteen, kun päivällä olin sen siihen laittanut. Muutamia prosentteja vain. Ja yöllä kun latauksen olisi pitänyt ajastetusti käynnistyä, oli vikavirtasuojakin lauennut (toki tästä ei ole 100% varmuutta, että olisi syys-seuraussuhde, mutta eipä siinä hirveästi vaihtoehtoja) ko. pistorasian ryhmästä. Kuulostaako tutulta kenelläkään, onko latauslaite vai auton laturi? Sattumoisin huomiselle aika Autokeskukseen drive train -virheilmoituksen tutkimukseen (tosin se vikavalo jo katosikin) eli varmaan jotain diagnoosia sitten tuohonkin pikapuoliin tulossa. Mutta jos on ajatuksia siitä mikä tuo voisi olla, niin kertokaahan...
Ja potilas on siis 330e, vm.-16, ajettu n. 83tkm.
No joo, otetaan hiukka takas eli ei se nyt niin helposti lähdekään käyntiin miltä se alkuvaiheessa tuntui eli liian nopia kaasupedaalin painallus ja jäykkä pedaali niin meni sitten varmaan aina kick downin puolelle. Tähän käynnistymiseen vielä liittyen, kuinka kylmällä voi ajaa pelkällä sähköllä?MikkoPD kirjoitti: ↑23 Syys 2020, 10:34Jos pelkkä ecoPro mode niin silloin auto on vasta ekologisessa hybriditilassa, eli jos tietokone tuumii, että tarvii vähänkään enempää potkua niin polttis lähtee käyntiin. Vielä kun nappaat e-napista max eDrive -moden päälle niin polttomoottori ei tuu peliin vasta kun kick downissa.Jussi666 kirjoitti: ↑22 Syys 2020, 10:21-17 malli kyseessä enkä tosiaan ole mikään "kengittäjä" vaan ecoProlla mennyt koko ajan ja hiljaksiin mutta muutamia kertoja huomannut moottorin käynnistymisen enimmäkseen kaistanvaihdon yhteydessä ja ihan kaupunki nopeuksissa. Tietysti Mitsulla ja tällä on eroa polkimissakin ihan pirusteen et ehkä en vaan osaa vielä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Akun lämpötilasta riippuu. Jos pidät autoa yön yli ulkona, niin about nollakeli riittää jo siihen että tiputtaa sallittua sähkötehoa. Eli herkemmin käynnistyy polttis.
Tallistahan se lähtee sähköllä vuoden ympäri.
Viimetalvena tais muutamana aamuna sanoa, että sähköajo ei mahdollista, siltin sähköllä mentiin kun alkupätkä on taajamaa, missä ei tarvitse kauheesti virtaa akusta. Noin kahden kilsan sähköajon jälkeen akku oli jo lämmennyt. Tosin, jos tarvii valoista lähteä ylämäkeen polttis välillä käynnistyi. Itse tosin lataan auton aamuksi jolloin muös akusto lämpenee hieman.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 20 Syys 2020, 15:54
- Auto: BMW 330e '17
Laakkosella säädettiin ledit, pyysin niin ylös kuin laki sallii. Merkittävä ero, 84€ ja myyjä maksoi, good Will.
Sellainen tullut nyt ilmi, että perä tai joku on väljä. En oikein ymmärrä miten, koska tällä ajettu 150tkm ja edellinen oli E90 320da:n @200hp 450tkm eikä se ollut tällainen. Toki voi olla että kyseessä on joku muu mutta pahasti vaikuttaa perältä. Ei ääntelee tosin. Ihmetyttää.
Sellainen tullut nyt ilmi, että perä tai joku on väljä. En oikein ymmärrä miten, koska tällä ajettu 150tkm ja edellinen oli E90 320da:n @200hp 450tkm eikä se ollut tällainen. Toki voi olla että kyseessä on joku muu mutta pahasti vaikuttaa perältä. Ei ääntelee tosin. Ihmetyttää.
Voiko joku neuvoa tyhmää? Karttojen päivitys kyseessä, kaikki on valmiina tikulla mutta miten sen aktivointikoodin kanssa tai mistä sellaisen löydän? Pitäisi olla vielä kk voimassa ilmainen päivitys.
Joo joo siinähän se tulikin vastaan kun viitsi kerrankin ohjeita silmäillä
Joo joo siinähän se tulikin vastaan kun viitsi kerrankin ohjeita silmäillä