F3X sekalaiset kysymykset
Xenon-versiossa kriteeri oli selkeä, kun ajovalojen merkkivalo palaa mittaristossa (hämäräkytkimellä tai nupista pakotettuna), joka ännännellä lasinpesulla pesee valojakin. Ännää voi koodaamalla muuttaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Uteliaisuudesta: sanooko käyttöohjekirja aiheesta jotain?
Olisipa hienoa kun kehittäisivät 2-asteisen viiksen, jossa ekaan pykälään vetämällä pestään lasia ja vähän lisää vetämällä pakotetaan lampunpesu.
Olisipa hienoa kun kehittäisivät 2-asteisen viiksen, jossa ekaan pykälään vetämällä pestään lasia ja vähän lisää vetämällä pakotetaan lampunpesu.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
- Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19
Not gonna happen! G20 poistettu pesurit kokonaan. Toisaalta hämmästynyt G20 kanssa miten vähän talven aikana mennyt lasinpesunestettä vaikka tällainen talvi ja kilsoja kuitenkin melkein 15tkm...
Hei 320i xDrive 2013 Ongelmana on seuraava : Lähden esim kotoa töihin (ulkolämpötila 5-7 astetta plussalla). Jalka jarrulle -> Napautan koneen käyntiin -> Käsijarru pois -> D-asento pällee -> Auto lähtee puskemaan voimakkaasti jalkajarrua vasten ravistaa ja sammuu. Auto ei ilmoita mitään muuta, kun "paina start/stop nappulaa käynnistääksesi moottori". Kierokset tosiaan putoavat siitä tyhjäkäynistä D laittamisen jälkeen suoraan 0.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19 Joulu 2020, 15:29
- Auto: ex f30 320ia xdrive 2012
- Paikkakunta: Espoo
ÖÖ mistäs selvii mikä sulake on mikäkin , autossa ei ole mitään lappua mikä selventäis asiaa. Tai jos joku tietäls mikä vaikuttaa apparin jalkatilassa olevaan virran ulos ottoon liittyvään sulakeeseen olis kiva.
f30 320ia xdrive 2012
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
vaikka tuolta:
https://fuse-box.info/bmw/bmw-3-series- ... -and-relay
eli sulakkeet 66 tai 69 (konepellin alta) tai 162 (peräkopista).
https://fuse-box.info/bmw/bmw-3-series- ... -and-relay
eli sulakkeet 66 tai 69 (konepellin alta) tai 162 (peräkopista).
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Tervehdys.
Katselemassa vaihtoa hieman uudempaan ja tilavampaan BMW kuin nykyinen jäämässä pieneksi perheen kasvaessa. Etsinnässä suht edullinen, tähän väliin, kun ei tiedä mihin noi hybrdidit ja sähköautot tästä kehittyvät.
Nykyinen 320d F30 (2012). Ja olen katsellut F34 Gran Touring mallia, missä tilaa olisi selvästi enemmän. (Bensa malli kun ajot n vähentynyt niin paljon)
Kysymys:
Ihmetyttää hieman nämä lisävarusteet.
Näyttäisi siltä että kaikissa vaihtoautoissa ei ole automaattista päivävalo/ajovalo toimintoa. Tuo on varmaan lisävaruste? (pitäisi olla valokytkimessä se A merkillä oleva neljäs vaihtoehto)
Itsellä tuo on nykyisessä ja olisi ihan kiva, että sellainen löytyy jatkossakin. Eikös sitä joudu rämppää käsipelillä muuten?
Entäs sitten nämä uudemmat mallit (2016+ vai milloin sisusta hieman muuttui)? Onko tuosta tullut mahdollisesti vakiovaruste vai onko sama kytkin edelleen löydyttävä jos nuo automaattiset valot haluaa?
Kiitos
Katselemassa vaihtoa hieman uudempaan ja tilavampaan BMW kuin nykyinen jäämässä pieneksi perheen kasvaessa. Etsinnässä suht edullinen, tähän väliin, kun ei tiedä mihin noi hybrdidit ja sähköautot tästä kehittyvät.
Nykyinen 320d F30 (2012). Ja olen katsellut F34 Gran Touring mallia, missä tilaa olisi selvästi enemmän. (Bensa malli kun ajot n vähentynyt niin paljon)
Kysymys:
Ihmetyttää hieman nämä lisävarusteet.
Näyttäisi siltä että kaikissa vaihtoautoissa ei ole automaattista päivävalo/ajovalo toimintoa. Tuo on varmaan lisävaruste? (pitäisi olla valokytkimessä se A merkillä oleva neljäs vaihtoehto)
Itsellä tuo on nykyisessä ja olisi ihan kiva, että sellainen löytyy jatkossakin. Eikös sitä joudu rämppää käsipelillä muuten?
Entäs sitten nämä uudemmat mallit (2016+ vai milloin sisusta hieman muuttui)? Onko tuosta tullut mahdollisesti vakiovaruste vai onko sama kytkin edelleen löydyttävä jos nuo automaattiset valot haluaa?
Kiitos
Xenonit ja valoautomaatti on ollut vakiona kaikissa virallisesti maahantuoduissa F3x:issä. Uitetuissa voi olla karumpikin varustelu. Todennäköisesti nupin voi silti jättää niissäkin "yö-asentoon" ja ajovalot syttyy ja sammuu moottorin mukana. Samalla kannattaa tarkistaa puuttuko istuinlämmityskin.
Mun mielestä noi oli kaikki suomi autoja.Xenonit ja valoautomaatti on ollut vakiona kaikissa virallisesti maahantuoduissa F3x:issä. Uitetuissa voi olla karumpikin varustelu. Todennäköisesti nupin voi silti jättää niissäkin "yö-asentoon" ja ajovalot syttyy ja sammuu moottorin mukana. Samalla kannattaa tarkistaa puuttuko istuinlämmityskin.
roks kirjoitti: ↑20 Touko 2021, 16:41Mun mielestä noi oli kaikki suomi autoja.Xenonit ja valoautomaatti on ollut vakiona kaikissa virallisesti maahantuoduissa F3x:issä. Uitetuissa voi olla karumpikin varustelu. Todennäköisesti nupin voi silti jättää niissäkin "yö-asentoon" ja ajovalot syttyy ja sammuu moottorin mukana. Samalla kannattaa tarkistaa puuttuko istuinlämmityskin.
Näytti olevan mahdollista vaihtaa itse tuo sensori tuonne taustapeilin alle. Hintaakin aika maltilliset jotain 50-100e?
Vaatii koodauksen ja valokytkimestä pitää joku muovi leikata pois, että kääntyy vasempaan automaatin kohdalle. (tai koko kytkinpaketin voi vaihtaa, mutta sillä hintaa se 150e tms.)
Minkälaisia murheita siinä xDrivessä on?
- lerppu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 24
- Liittynyt: 10 Kesä 2014, 15:07
- Auto: BMW F48 X1 xDrive25e '21
BMW F31 320i xDrive '18
2 kertaa bensa F34 kokemuksella voi varauksin suositella LCI mallia. Bensaa jos aikoo tankata, niin N20 on sitten big-no-no. Varustetasoja on isosti ja niiden vaikutus autoon merkittävä. Liikkuva takasiipi jäätyy talvella ja karmiton lasi ei ole harmiton. Mutta tilaa on ja mukavuutta piisaa. Hyvä perheauto, joskin ikääntyy vähän vulgaaristi. Mitä murheita xDrivessä? Omat F34 nelikot olivat voimansiirron osalta murheettomia. Niijoo, tässä autossa tarvitaan peruutuskamera, takanäkyvyys on heikko ja auto on pitkä. Jos ei ole ruksattuna, niin auton omaa näyttöä käyttäviä jälkiasenteisia saa helposti. F34 loistelias matka-auto, hankala ahtaassa parkkihallissa. Auton rengastuksella suuri merkitys ajettavuuteen. Itse vaihdoin sekä vuoden '14 yksilön ensiasennusrenkaat (Bridgestone) pois, kun olivat meluisat että '17 version Continentalit pois, kun olivat paskat (löysä sivuvalli, vetelivät urissa). Kylmästöinti kannattaa katsoa että toimii, kompuran lauhdutin ottaa herkästi kipeää ja alkaa pätkiä kompuran käyntiä. Jos vaihdettu, niin sitten ok. Laakkosella laittavat alkuperäisen tilalle suojaverkotetun version. Auto on BMW, joten se on hyvähkö ajaa ja laadukkaan oloinen, mutta helkkarin vikaherkkä - 8 BMW:n ja 29 muun merkkisen auton kokemuksella tämä.
Jos tästä sepustuksesta nyt joku take-away, niin 320i pitää olla B48.
Kiitti vinkeistä.
Omassa 320d (2012) ei ole suurempia murheita ollut.
Egr jäähy korjattiin goodwillinä. Polttoaineletku hajos.. turbossa oli joku säädin jumiutunu.
Oon pärjänny aika hyvin noilla tutkilla ja peileillä, toki tuo GT on vähän massiivisempi kuin sedan.
Kattellu semmosta 2017 F34(bensa) kilsoja alle 100k. Varmaan ihan hyvä peli seuraavat 5v (maltilliset 10-15k vuodessa).
Itseasiassa tänään sovin alustavat kaupat maanantaille eräästä yksilöstä.
Omassa 320d (2012) ei ole suurempia murheita ollut.
Egr jäähy korjattiin goodwillinä. Polttoaineletku hajos.. turbossa oli joku säädin jumiutunu.
Oon pärjänny aika hyvin noilla tutkilla ja peileillä, toki tuo GT on vähän massiivisempi kuin sedan.
Kattellu semmosta 2017 F34(bensa) kilsoja alle 100k. Varmaan ihan hyvä peli seuraavat 5v (maltilliset 10-15k vuodessa).
Itseasiassa tänään sovin alustavat kaupat maanantaille eräästä yksilöstä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 14 Maalis 2011, 22:38
- Auto: Tesla MYLR23
- Paikkakunta: Vantaa
2016 f34 320i ajettu 75 tkm, 30 tkm tienoilla yksi ruiskusuutin ja tulppa takuuseen. Eipä muuta tähän mennessä.
Nyt: Tesla MYLR23
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Kiitti, nää oli hyvä pointteja!
Hyvä, ettei tuossa xdrivessa sitten näiden kokemusten perusteella ole mitään ongelmia. Sillä tuosta xdriven "murheista" mainitsin, kun netistä kaivoi tietoo, niin tuli keskusteluita vastaan "xdrive ja jakolaatikko rikki" juttuja.
Hyvä, ettei tuossa xdrivessa sitten näiden kokemusten perusteella ole mitään ongelmia. Sillä tuosta xdriven "murheista" mainitsin, kun netistä kaivoi tietoo, niin tuli keskusteluita vastaan "xdrive ja jakolaatikko rikki" juttuja.
- lerppu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 24
- Liittynyt: 10 Kesä 2014, 15:07
- Auto: BMW F48 X1 xDrive25e '21
BMW F31 320i xDrive '18
Itsellä omistuskokemuksia 8 nelivetoisesta autosta, näistä baijerilaisten rakentamia 5 kpl. Viimeksimainitut ongelmattomia voimasiirron suhteen (tosin ei kyllä kaikki yksilöt muilta osin). Mersun ML:stä hajosi keskitasauspyörästöstä planeettavaihteisto about 150kiloa rullattuna. Tosin tämän tapahtuman jälkeen on paljon vettä virrannut Vantaassa, joten en osaa sanoa minkälaisia Kuolontähden modernit neliveto-toteutukset ovat.eepeli2 kirjoitti: ↑03 Kesä 2021, 09:20 Kiitti, nää oli hyvä pointteja!
Hyvä, ettei tuossa xdrivessa sitten näiden kokemusten perusteella ole mitään ongelmia. Sillä tuosta xdriven "murheista" mainitsin, kun netistä kaivoi tietoo, niin tuli keskusteluita vastaan "xdrive ja jakolaatikko rikki" juttuja.
Yhden xDriven hajoamisen tiedän, mutta X5:lla vedettiinkin hevosia... Ilmeisesti myös staggered setupin rengaistuksen kanssa saa olla tarkkana, kehän pitäisi limpuissa vastata toisiaan edessä ja takana aika tarkalleen, muutoin voi tulla pipi erilevyisellä rengasparilla.
Mites porukalla vaihteet vaihtuu F30:ssä? Itse ostin n. 2kk sitten 335i:n ActiveHybrid3 -mallin, ja siinä kylmällä koneella ajettaessa vaihteet vaihtuvat vähän "napakasti" eli se puskee kovalla innolla vaihdetta isommalle ja antaa pienen 'potkun' tai näpäytyksen auton takaa. Kun jarruttelee sitten risteykseen, ja kääntyy hitaasti esim. oikealle, tuntuu auto olevan vähän hukassa että mikä vaihde on silmässä, ja siinä kun painat uudestaan kaasua niin saattaa hetkellisesti auto vähän nytkähtää tai potkasta taas takaa että ahaa, nyt mennään. Saan kyllä sen ajamaan sulavasti, mutta kaasupolkimen kanssa täytyy olla tosi tarkkana. Onko tämä ihan normaalia? Moottori kun lämpenee niin kaikki oireet häviävät. Onhan tuo aika herkkä vehje, käytänössä heti menovalmiina kun isovarpaalla painat kaasua, eli mitään miettimistä ei kaasussa ole.
Edellinen omistaja sanoi, että eihän se ihan sulavasti mene tämän stage 1:n chipin takia (400hp), eli ilmeisesti tullut tuon homman jälkeen (tehty 2017). Laatikkoon on tehty täysi huolto 2v sitten. Tein tuon kaasupolkimen ja laatikon resetin, ja se tuntui viikoksi ehkä auttavankin. Seuraavaksi ajattelin kokeilla putsata MAF-sensorin.
Edellinen omistaja sanoi, että eihän se ihan sulavasti mene tämän stage 1:n chipin takia (400hp), eli ilmeisesti tullut tuon homman jälkeen (tehty 2017). Laatikkoon on tehty täysi huolto 2v sitten. Tein tuon kaasupolkimen ja laatikon resetin, ja se tuntui viikoksi ehkä auttavankin. Seuraavaksi ajattelin kokeilla putsata MAF-sensorin.