Nelipyörä

Keskustelua jälleenmyyjien ja maahantuojan palveluista
Brooks
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 131
Liittynyt: 15 Marras 2012, 23:14
Auto: BMW 318dA LCI 2009

Nelipyörä tarjoaa joihinkin vaihtoautoihin kahden vuoden Titaani-takuuta ilman kilometrirajoitusta.

Muihin merkkeihin kuin Toyotaan takuun sisältö näyttäisi kuitenkin olevan suppeampi. Se pitää esimerkiksi BMW:hen sisällään seuraavat kohteet - mitä sanotte, onko oleellinen mukana?

Moottori: Starttikehä, vauhtipyörä, öljypumppu, kampiakseli, kampiakselin laakeroinnit, käyttöketjut ja pyörät, jakohihna, hihnapyörät ja kiristimet, nokka-akselit, venttiilin nostimet, nokka-akselin hammaspyörät, venttiilit ja venttiilin ohjaimet, männät ja männänrenkaat, sylinterinkansi ja sylinterinkannentiiviste, kiertokanget, virranjakajan hammaspyörät, sekä tiivisteet ja tiivisterenkaat jos ne liittyvät edellä mainittuihin osiin.

Jäähdytysjärjestelmä: Vesipumppu, termostaatti, termostaatin kotelo, jäähdytin, jäähdyttäjän puhallin sekä puhaltimen viskokytkin.

Polttoainejärjestelmä: Polttoainepumppu, polttoainemittari sekä polttoainesäiliön anturi sekä bensiinimoottoreissa: polttoaineen
suihkutusjärjestelmä, ei kuitenkaan suuttimia ja ilmamäärämittaria, ECU. Dieselmoottoreissa lisäksi ruiskutuspumppu.

Kytkin: Pääsylinteri ja työsylinteri.

Vaihteisto: Manuaalinen tai automaattivaihteisto sisältäen sähköisen ohjausjärjestelmän, momentinmuuntimen sekä tiivisteet ja tiivisterenkaat jos ne liittyvät yllämainittuihin osiin. Komponentit korjataan tai uusitaan.

Vetoakselisto: Kardaaniakseli, vetoakselit ja edellisten laakeroinnit.

Vetopyörästöt: Taka-, etu- ja keskitasauspyörästö.

Ohjaus: Ohjausvaihde ja hammastanko.

Sähköjärjestelmä: Starttimoottori, laturi, lataussäädin, virranjakaja, sähköinen sytytysjärjestelmä, ABS-jarrujen ohjainyksikkö.

Pyörien laakerointi: Pyörännavat ja laakerit

Jarrujärjestelmä:
Pääsylinteri ja tehostin, ABS-toimilaite ja ABSanturit.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Pomo osti tuolta Hyvinkään Nelipyörästä Titaani-takuisen "tarkistetun" Toyota Avensiksen uusinta korimallia kiisseliautomaatti ja paras malli siis Premium-varustetasolla. Kauppahetkellä huomas, että jarrupalat loppu, vaihtoivat palat vielä samaan kauppaan. Sit ekaan katsastukseen - jarrulevyt loppu (liikaa ohentuneet), tarttis uusia omaan piikkiin. Olihan ne loppu siis aiemminkin, eli paskat noi mitään meinaa oli kuinka Titaani hyvänsä. Lisäksi akku meni heti uusiksi omaan piikkiin, ja webasto ensin temppuili ja lopulta hajos ja sekin omaan piikkiin (900€).

Pointti: eniten merkkaa se kyseinen yksilö mitä oot kattomassa, lähde kuitenki siitä olettamasta aina, että kaikki pitää ite tsekata ja huollot/korjaukset varmasti rästissä kuten perinteisesti...Kate pyritään maksimoimaan kaikin tavoin ja miks kukaan vaihtoon veisi täydellisessä kunnossa olevaa autoa...
Vastaa Viestiin