Sivu 4/4

Re: Espoo - Laakkonen

Lähetetty: 18 Marras 2021, 14:46
Kirjoittaja VolvostaBemariin
wsaarja kirjoitti: 18 Marras 2021, 14:17
VolvostaBemariin kirjoitti: 18 Marras 2021, 11:26 Palaan Hämeenlinnan Autokeskuksen palveluiden pariin
Onnea matkaan, osataan sitä sielläkin.... tässä omakohtainen lainaus tuolta vika-säikeestä...


Edit: Eilen kävi omani F31 vm16 60tkm tuomiolla ja turbo sekä imuputki vaihtoon. Gw 100%

Edit2: Turbo vaihdettiin viikko sitten Autokeskus HML:ssä. Suoraan ajoon lomareissulle kohti lappia ja 400km jälkeen 15km ennen Kajaania ilmoitus, että öljy vähissä. Stoppi pysäkille ja turbon alta ihan märkänä paikat. Ajoin suoraan Kajaanim Wetterille, jossa oli kaikki ihan täyttä. Ottivat kuitenkin nosturille ja tutkivat, turbon paluuputki huonosti paikallaan, josta mehut ulos. 3h sisältäen mekaanikon lounastunnin ja matka jatkui kohti lappia. Loistavaa palvelua täytyy sanoa. 500km myöhemmin kaikki vielä ainakin kunnossa.

Edit3: Meni sitten vielä kerran hinurilla huoltoon kun pukkas pakokaasut sisälle. Oli turbon ja pakosarjan välinen tiiviste huonosti paikoillaan. Jokohan tuo nyt olisi kunnossa.... Autokeskus Airport tällä kertaa oli kohteena.
No jopas nyt..... Pitää varmaan välttää marmoria kokonaan.....

Re: Espoo - Laakkonen

Lähetetty: 03 Joulu 2021, 21:36
Kirjoittaja Vitonen
Espoon Laakkosesta on itselläni toistaiseksi hyvät kokemukset.

Viime maaliskuussa meni turbo tarkastuksen yhteydessä myös EGR imuputkineen uusiksi. 84tkm, 6/2016 valmistunut, turbo GW 70 pinnaa ja EGR 100 pinnaa. Hienosti osattiin ottaa tilanne haltuun ja sain kohtuu hinnalla samantien sijaisauton. Homma hoitui reilussa viikossa.

Ikävä tilanne itselleni mutta homma hoitui niin hyvin kuin mahdollista.

Autokeskus Airporttia olen myös pari kertaa käyttänyt. OK paikka sekin. :drink:

Re: Espoo - Laakkonen

Lähetetty: 04 Joulu 2021, 08:15
Kirjoittaja wsaarja
Vitonen kirjoitti: 03 Joulu 2021, 21:36 Espoon Laakkosesta on itselläni toistaiseksi hyvät kokemukset.

Viime maaliskuussa meni turbo tarkastuksen yhteydessä myös EGR imuputkineen uusiksi. 84tkm, 6/2016 valmistunut, turbo GW 70 pinnaa ja EGR 100 pinnaa.
Miksi turbosta vain 70% ?
Eikö me kaikki olla saatu 100%, ainakin jos b47 koneesta kyse?

Re: Espoo - Laakkonen

Lähetetty: 04 Joulu 2021, 10:29
Kirjoittaja Vitonen
Hyvä kysymys. Itse odotin kyllä tuota 100 pinnan GWlliä koska täydellinen merkkihuoltohistoria. En tiedä oliko se sitten tuon kilometrimäärä +auki 5 vuoden ikä. Ja tosiaan jäätä oli mennyt läpi ja laipasta pala pois.

Re: Espoo - Laakkonen

Lähetetty: 13 Joulu 2021, 12:24
Kirjoittaja Jone111
Vitonen kirjoitti: 04 Joulu 2021, 10:29 Hyvä kysymys. Itse odotin kyllä tuota 100 pinnan GWlliä koska täydellinen merkkihuoltohistoria. En tiedä oliko se sitten tuon kilometrimäärä +auki 5 vuoden ikä. Ja tosiaan jäätä oli mennyt läpi ja laipasta pala pois.
Tässä voisi ehkä GW määrä kasvaa, jos huoltohistoriasta näkee turbon menneen myös aiemmin. Nimimerkillä meni kaksi turboa ykkösestä samana talvena.