i3 kokemuksia
Melkein jo parahdin että taas olisi tarvittu peräkärryä jota tällä epäkäytännöllisellä autolla ei voi vetää, mutta pyykinkuivausrumpuhan mahtuikin i3:n tavaratilaan heittämällä, tilan korkeus on taktisesti sopiva 61cm!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Nyt kun on katsellut ja kuunnellut eri sähköautoja ruuhkasuomen alueella niin yhtenä päivänä i3 erottui selkeästi joukosta. Istuskelin Porkkala Cafeessa jäätelöllä ja sillä tiellä näkyy aika paljon sähköautoja, kun vertaa ohiajavan leveärenkaisen sähköauton melutasoa vastaavaan laadukkaaseen bensavehkeeseen niin eroa ei kovakuulolta juurikaan ole. Käytännössä sadantonnin teslat ei erotu millään tavalla massasta sadantonnin bensamoottoriseen autoon, ei visuaalisesti eikä ohiajo melultaan.
Kerran sitten tuli i3 porkkalasta päin ja pisti vielä lapun lattiaan Cafeen kohdalla, oli aika eeppisen näköistä ja kuuloista kun olemattomat rengasäänet peittyi sähkömoottorin hienoon ujellukseen ja i3 näytti kiihtyvän ihan kivasti.
En tiedä mikä, mutta joku tässä autossa vetoaa ja on yksi kiinnostavimpia sähköautoja tällä hetkellä.
Kerran sitten tuli i3 porkkalasta päin ja pisti vielä lapun lattiaan Cafeen kohdalla, oli aika eeppisen näköistä ja kuuloista kun olemattomat rengasäänet peittyi sähkömoottorin hienoon ujellukseen ja i3 näytti kiihtyvän ihan kivasti.
En tiedä mikä, mutta joku tässä autossa vetoaa ja on yksi kiinnostavimpia sähköautoja tällä hetkellä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 04 Elo 2020, 22:21
- Auto: Volvo V60 cc 2020, BMW i3 94Ah 2019
Mahtava pikkuauto, jonka kanssa viihtyy koko perhe.
Muttamutta... Sadattelun paikka on nopeasti kuluva rengastus. Yksi talvi takana* ja eturenkaissa 4+ milliä jäljellä, takana sentään kuusi... Tätä kuluerää en osannut ennustaa hankinnan aikana.
*Wetterin esittelyauto, jossa oli ostettaessa (v. 2020) mittarissa 1600 km, nyt hieman alle 25 000km.
Muttamutta... Sadattelun paikka on nopeasti kuluva rengastus. Yksi talvi takana* ja eturenkaissa 4+ milliä jäljellä, takana sentään kuusi... Tätä kuluerää en osannut ennustaa hankinnan aikana.
*Wetterin esittelyauto, jossa oli ostettaessa (v. 2020) mittarissa 1600 km, nyt hieman alle 25 000km.
Oho. Minkä merkkiset talvirenkaat? Olen ajanut kahden vuoden aikana kolmisenkymmentä tuhatta (josta ehkä puolet talvirenkain), hyvin vähän on nokialaiset kuluneet. Vaikka kiihdyttelen ja sudittelen reippaasti koska se on niin hauskaa i3:lla, silmällä ei erota että joku rengas olisi kulunut enempää kuin toinen. Onko ohjauskulmat tai paineet pielessä jos saat takavetoisessa takapainoisessa autossa eturenkaat kulumaan nopeammin?
- ollibeib
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Elo 2012, 13:19
- Auto: i3 REX 94Ah -18
R25/3 vm. -54 ja R90S vm. -76.
Komppaan Wonderia, samoja havaintoja. 3 talvea takana Nokian kitkoilla, renkailla 15-20 tkm ja ajaa vielä ainakin yhden talven. Kaikki kulmat kuluneet tasaisesti. Sama juttu kesärenkaissa, alkuperäiset Bridgestone Ecopiat ja 2022 ajelee varmasti.
Mulla auto vaihtui Tesla Model Y:hyn tilantarpeen ja jatkuvien pidempien ajomatkojen takia. Tällä hetkellä viikon parin ajan molemmat autot ajossa ja tekee mieli surutta jättää Tesla parkkiin kun on asiaa Kehä 1 sisäpuolella. Sen verran nasta kaupunkipirssi tuo on verrattuna Y:hyn. Osaa jälleen eri tavalla arvostaa näppäryyttä, huippua kääntösädettä, mikroautomaista olemusta ja auton keveyttä. Jään kyllä kaipaamaan ja kovin.
Mulla auto vaihtui Tesla Model Y:hyn tilantarpeen ja jatkuvien pidempien ajomatkojen takia. Tällä hetkellä viikon parin ajan molemmat autot ajossa ja tekee mieli surutta jättää Tesla parkkiin kun on asiaa Kehä 1 sisäpuolella. Sen verran nasta kaupunkipirssi tuo on verrattuna Y:hyn. Osaa jälleen eri tavalla arvostaa näppäryyttä, huippua kääntösädettä, mikroautomaista olemusta ja auton keveyttä. Jään kyllä kaipaamaan ja kovin.
Tuli muös hankittua perheeseen jo toinen i3. Ehdittiin olla ilman n 4 kuukautta. Kun kakkosauton tarve iski, ei ollut kovin vaikea valinta. Valinta päätyi 94ah lci:hin. Pienet varustepuutokset, kuten proffanavin puute toki harmittaa.
Sanotaan nyt kuitenkin että ajan tällä mieluummin, kun ”ykkösautolla”. Ainoa harmitus on tuo etupään kolina, joka vaivasi aikaisempaakin yksilöä ja sitä ei saatu pois. Tämä menee tutkimuksiin perjantaina, saa nähdä.
Sanotaan nyt kuitenkin että ajan tällä mieluummin, kun ”ykkösautolla”. Ainoa harmitus on tuo etupään kolina, joka vaivasi aikaisempaakin yksilöä ja sitä ei saatu pois. Tämä menee tutkimuksiin perjantaina, saa nähdä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 04 Elo 2020, 22:21
- Auto: Volvo V60 cc 2020, BMW i3 94Ah 2019
Nokian Hakkapeliitat. Nyt alla uudet Continental VikingContact 7:t ja kulutuspinta tarkassa seurannassa. Samoin rouvan ajotapa...
Wonderi kirjoitti: ↑14 Syys 2021, 01:12 Oho. Minkä merkkiset talvirenkaat? Olen ajanut kahden vuoden aikana kolmisenkymmentä tuhatta (josta ehkä puolet talvirenkain), hyvin vähän on nokialaiset kuluneet. Vaikka kiihdyttelen ja sudittelen reippaasti koska se on niin hauskaa i3:lla, silmällä ei erota että joku rengas olisi kulunut enempää kuin toinen. Onko ohjauskulmat tai paineet pielessä jos saat takavetoisessa takapainoisessa autossa eturenkaat kulumaan nopeammin?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 04 Elo 2020, 22:21
- Auto: Volvo V60 cc 2020, BMW i3 94Ah 2019
Nyt pakkasten painaessa etelässäkin tuli 1. vikailmoitus. Akkuun liittyen "korkeajännitevaroitus" tms, ilmoitti rouva. Auto käy ja kukkuu ok, oli myös latautunut normaalisti (käytössä BMW:n oma latausyksikkö).
Onko muilla ilmennyt talvikausina jotakin vastaavaa i3:n kanssa?
Onko muilla ilmennyt talvikausina jotakin vastaavaa i3:n kanssa?
Ei ole muuta ilmennyt kuin tehon rajoittuminen kylmällä akulla. Taannoin -22-asteisen työpäivän jälkeen tehomittarissa oli vain kaksi palkkia käytössä, kiihtyvyys oli melkein rättisitikan luokkaa. 10km ajon jälkeen jo puolet tehosta tuli käyttöön kun akku ilmeisesti lämpesi kynnysrajan yli. Kabiini oli kyllä mukavan lämmin autoon mennessä, mutta akkuahan se ei lämmitä ilman roikkaa ja ajastusta. Säähän liittymättömiä yllätyksiä auton softa kyllä tekee, ehkä päivitys auttaisi siihen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 04 Elo 2020, 22:21
- Auto: Volvo V60 cc 2020, BMW i3 94Ah 2019
Ok.
Tarkka vikailmoitus oli;
Korkeajännitejärjestelmä. Voit jatkaa ajoa. Seurannaisvaurioiden välttämiseksi tarkistuta ajoneuvosi lähimmässä huoltopisteessä
Auton softa on päivitetty (toiveestani) uusimpaan syys-lokakuussa 2020. Autolla on ajettu 28 000km. BMW:n appi näyttää Check Control-viesteissä kaiken olevan kunnossa...
Tarkka vikailmoitus oli;
Korkeajännitejärjestelmä. Voit jatkaa ajoa. Seurannaisvaurioiden välttämiseksi tarkistuta ajoneuvosi lähimmässä huoltopisteessä
Auton softa on päivitetty (toiveestani) uusimpaan syys-lokakuussa 2020. Autolla on ajettu 28 000km. BMW:n appi näyttää Check Control-viesteissä kaiken olevan kunnossa...
Wonderi kirjoitti: ↑08 Joulu 2021, 13:00 Ei ole muuta ilmennyt kuin tehon rajoittuminen kylmällä akulla. Taannoin -22-asteisen työpäivän jälkeen tehomittarissa oli vain kaksi palkkia käytössä, kiihtyvyys oli melkein rättisitikan luokkaa. 10km ajon jälkeen jo puolet tehosta tuli käyttöön kun akku ilmeisesti lämpesi kynnysrajan yli. Kabiini oli kyllä mukavan lämmin autoon mennessä, mutta akkuahan se ei lämmitä ilman roikkaa ja ajastusta. Säähän liittymättömiä yllätyksiä auton softa kyllä tekee, ehkä päivitys auttaisi siihen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 04 Elo 2020, 22:21
- Auto: Volvo V60 cc 2020, BMW i3 94Ah 2019
Ei taida olla kovin yleinen virheilmoitus..? No, ensi viikon torstain jälkeen tiedän enemmän. Tällöin masiina raahautuu Turun biimerihuoltoon tarkastettavaksi. Oletan, että takuut ovat voimassa ja jatko on sillä turvattu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 04 Elo 2020, 22:21
- Auto: Volvo V60 cc 2020, BMW i3 94Ah 2019
Pieni korjaus; auto noudetaan BMW:n tietakuun ansiosta tänään pihalta ja toimitetaan Porin huoltopisteeseen (on Turkua lähempänä). Nyt odotetaan jännityksellä lisätietoja. Sijaisauto maksutta kolmeksi päiväksi, hyvähyvä. Ei tosin BMW vaan Skoda... No, pakkoajot hoituvat silläkin.
Moikka! Mulla ilmeni täysin samanlainen virheilmoitus sulateltuani autoa parkkihallin lämmössä pari tuntia viime viikolla. Elikkäs kylmästä ulkoilmasta sisätiloihin lämpeämään.
Lähdettäessä parkkihallista pois, tämä virheilmoitus pompsahti itselläkin naamalle. 120ah i3 kyseessä vuosimallia 2019. Kerrohan kuinka oman auton kanssa käy!
E: Lisätietona vielä että omakin auto toistaiseksi toimii aivan normaalisti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 04 Elo 2020, 22:21
- Auto: Volvo V60 cc 2020, BMW i3 94Ah 2019
Ohhoh!Kukkukäy kirjoitti: ↑16 Joulu 2021, 00:08 Moikka! Mulla ilmeni täysin samanlainen virheilmoitus sulateltuani autoa parkkihallin lämmössä pari tuntia viime viikolla. Elikkäs kylmästä ulkoilmasta sisätiloihin lämpeämään.
Lähdettäessä parkkihallista pois, tämä virheilmoitus pompsahti itselläkin naamalle. 120ah i3 kyseessä vuosimallia 2019. Kerrohan kuinka oman auton kanssa käy!
E: Lisätietona vielä että omakin auto toistaiseksi toimii aivan normaalisti.
Tiedoksi, että meidän tapauksessa huolto on tutkinut tilanteen ja syyksi paljastui jokin korkeajännitekaapelointi, joka kulkee autossa koko matkalta. Kyseinen kaapelointi joudutaan vaihtamaan. Tarpeet on kuulemma tilattu Ruotsista ja toimitus ilmeisesti ensi viikon aikana. Nyt odotamme BMW:n kantaa takuuasioissa.
Tuo vika on siis sellainen, että sitä ei voi itse aiheuttaa. Siinä mielessä vastuu ja sormi osoittaa selvääkin selvemmin valmistajan suuntaan.
Hyvä että syy selvisi ja toivotaan että valmistaja tulisi tuossa vastaan. Jotain samankaltaisia lopputulemia olenkin lukenut tuon virheilmoituksen myötä ulkomaalaisilta foorumeilta, että jostain kohdin tai kokonaan täytyy tuota kaapelointia vaihtaa. Oma auto nakkasi virheilmoituksen hevonkuikkaan jälleen pakkasten kiristyttyä Huoltokin oli kyllä jo varattuna välipäiville...jparvio kirjoitti: ↑16 Joulu 2021, 10:33
Ohhoh!
Tiedoksi, että meidän tapauksessa huolto on tutkinut tilanteen ja syyksi paljastui jokin korkeajännitekaapelointi, joka kulkee autossa koko matkalta. Kyseinen kaapelointi joudutaan vaihtamaan. Tarpeet on kuulemma tilattu Ruotsista ja toimitus ilmeisesti ensi viikon aikana. Nyt odotamme BMW:n kantaa takuuasioissa.
Tuo vika on siis sellainen, että sitä ei voi itse aiheuttaa. Siinä mielessä vastuu ja sormi osoittaa selvääkin selvemmin valmistajan suuntaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 04 Elo 2020, 22:21
- Auto: Volvo V60 cc 2020, BMW i3 94Ah 2019
Auto on vielä huollossa. Saattaakin olla, että lopullinen vastaus valmistajalta saadaan vasta joulun jälkeen. Kiitos vinkistä, täytyykin hetimmiten etsiä netistä kohtalotovereita (tuon piuhavian osalta). Josko kyseessä olisi oikein tyyppivika eli valmistajan kielellä "ominaisuus"Kukkukäy kirjoitti: ↑20 Joulu 2021, 10:20 Hyvä että syy selvisi ja toivotaan että valmistaja tulisi tuossa vastaan. Jotain samankaltaisia lopputulemia olenkin lukenut tuon virheilmoituksen myötä ulkomaalaisilta foorumeilta, että jostain kohdin tai kokonaan täytyy tuota kaapelointia vaihtaa. Oma auto nakkasi virheilmoituksen hevonkuikkaan jälleen pakkasten kiristyttyä Huoltokin oli kyllä jo varattuna välipäiville...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 04 Elo 2020, 22:21
- Auto: Volvo V60 cc 2020, BMW i3 94Ah 2019
Noniin, kiitos Porin Rinta-Joupin, on auto nyt kunnossa. Hyvää palvelua alusta loppuun; asiakas on pidetty ajan tasalla ja aikataulu piti.
Pelastava tekijä oli tällä kerralla voimassa oleva Premium Selection -takuu, jonka ansiosta prosessi oli "ilmainen" ilman sen suurempaa vääntöä.
Pelastava tekijä oli tällä kerralla voimassa oleva Premium Selection -takuu, jonka ansiosta prosessi oli "ilmainen" ilman sen suurempaa vääntöä.
- Jopemies
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 142
- Liittynyt: 07 Tammi 2011, 21:44
- Auto: Volvo V90 T8 TwE MY21
BMW i3 120Ah 2019
Saitko tähän mitään selvyyttä. Itse huomannut nyt kolmen viikon omistajuuden jälkeen saman, röykyissä välillä kolahtelee, 45tkm ajettu.
ex:
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76