i3 kokemuksia

i3, i4, i7, i8, iX, iX1, iX3
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Näyttää että uusien vääränmerkkisten sähköautojen hintoja on pompautettu nyt ylös kymppitonnillakin. Siis niitä mitä on ylipäänsä saatavissa.
jparvio
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Elo 2020, 22:21
Auto: Volvo V60 cc 2020, BMW i3 94Ah 2019

Ja tämä vikahan se lopulta oli. Takuuseen menee, joten nou hätä. Eiköhän tämä taas tästä iloksi muutu :)
Star63 kirjoitti: 10 Huhti 2022, 13:05 Noihin latausongelmiin voi toki olla monia syitä. Yksi tyyppivika näissä on latauspistokkeen lukituspinnin jumittaminen. Kun pistokkeen kytkee autoon, pitäisi latausluukusta kuulua hiljainen "surahdus", kun pieni sähkömoottori ajaa pinnin lukitusasentoon. Jos tuo lukitus ei onnistu, lataus ei lähde käyntiin. Tällöin latausluukun reunus vilkkuu punaisena ja mittaristoon tulee vikailmoitus.

Vika korjaantuu, kun lukituslaitteen vaihtaa. Osan hintaluokka n. 100 euroa.
palsi63
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Helmi 2021, 17:14
Auto: i3 60Ah Rex -14
Audi A8 TDI -04
MB 250SL -67

jparvio kirjoitti: 13 Huhti 2022, 20:41 Eiköhän tämä taas tästä iloksi muutu :)
:thuup:
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Olen ollut sitä mieltä että keskinäytön splitscreen-toiminto on turha, ei tarvita kahta asiaa yhtä aikaa näkyviin. Tänään satuin sen kuitenkin klikkaamaan päälle, ja huomasin että navin ajo-ohjeet näkyy olennaisesti paremmin splitscreen-moodissa! 2016 proffaversio kyseessä.
Exalfisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Syys 2020, 08:07

i3i kirjoitti: 11 Huhti 2022, 23:44 On muuten i3:ten hinnat alkanu nousta. Tai ainakin pyyntihinta. Mukava todeta, että itsellä kävikin tuuri kun olin kaupoilla ennen tätä hinnannousua. Nyt on paljon vanhempaa tarjolla kovemmalla hinnalla tai on pienempi akku.
Eipä ole ihme että käytettyjen sähköautojen kysyntä lisääntyy. Laskin että säästän I3 rexillä entiseen dieseliin verrattuna käyttökuluissa (diesel vs sähkö+bensa, käyttömaksu) nykyisillä dieselin hinnoilla yli 4ke vuodessa. Ajoa tulee noin 30tkm vuodessa.
i3i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 107
Liittynyt: 18 Maalis 2022, 11:36

Exalfisti kirjoitti: 15 Huhti 2022, 13:41
i3i kirjoitti: 11 Huhti 2022, 23:44 On muuten i3:ten hinnat alkanu nousta. Tai ainakin pyyntihinta. Mukava todeta, että itsellä kävikin tuuri kun olin kaupoilla ennen tätä hinnannousua. Nyt on paljon vanhempaa tarjolla kovemmalla hinnalla tai on pienempi akku.
Eipä ole ihme että käytettyjen sähköautojen kysyntä lisääntyy. Laskin että säästän I3 rexillä entiseen dieseliin verrattuna käyttökuluissa (diesel vs sähkö+bensa, käyttömaksu) nykyisillä dieselin hinnoilla yli 4ke vuodessa. Ajoa tulee noin 30tkm vuodessa.
Niinpä😊 kyllä on mukavaa ajella bensanhintavalotornien ohi ja kotona työntää tapsi seinään. Aamulla ”tankki” taas täynnä. Laitoin ns teollisuuspistorasian jonka pitäis kestää jatkuvaa 16A virtaa, mutta 10A lataukset on riittänyt hyvin. Hyvin ehtii yösähkön aikana latautua.
TeroT74
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 22 Huhti 2022, 13:17
Auto: i3 REX 60ah 2015

No niin i3 Rex 2016 tuli taloon. Ensi purasu sähköautoiluun.
Voiko jostain asettaa että lataa akun vaikka 80%.. Vai lataako aina täyteen jos on johdon päässä.?
Tosiaan kk kerennyt olla tulipa kerrankin ostettua oikeaan aikaan. Ja ei ainakaan vielä kauheasti huonoa sanottavaa. Yllättävän tilava. Menee työmatkakulkineena aivan mainiosti. Ja tuo Rex on kyllä loistava lisävaruste ?. Pystyyköhän Rex asetuksia muuttamaan että lähtisi aikaisemmin päälle kun se herää vasta 7.5% akkua jäljellä? Tai en minä tiedä tarviiko sen aikasemmin lähteä päälle ja saahan sen tökättyä manuaalisesti sitten
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Bemarissa ei voi säätää akun täyttörajaa. Mittarin näyttäessä täyttä akku on oikeasti n. 90% täynnä, akun elämän pidentämiseksi.

Käyttäytyykö Rex eri tavalla jos määränpää on asetettuna navigaattoriin? Ainakin tavallisemmat töpselihybridit optimoi toiminnan silloin eri tavalla.
TeroT74
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 22 Huhti 2022, 13:17
Auto: i3 REX 60ah 2015

No empäs kyllä ole navia käyttänyt että ei tietoa. Näyttäs näillä keleillä comfort asetuksella rangea 120km akulla.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Rangearvauskin on huomattavasti lähempänä oikeaa, jos naville kerrotaan minne ollaan menossa. Oletusarvaus on WLTP-optimaalinen joku 60km/h nopeus, navigoiden auto huomioi arvaukseen reitin nopeusrajoitukset.
TeroT74
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 22 Huhti 2022, 13:17
Auto: i3 REX 60ah 2015

Täytyypä alkaa ajelemaan pidempiä matkoja navin kanssa. En yhtään miettinyt että tuo voisi olla niin fiksu.
i3i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 107
Liittynyt: 18 Maalis 2022, 11:36

TeroT74 kirjoitti: 22 Huhti 2022, 13:22 No niin i3 Rex 2016 tuli taloon. Ensi purasu sähköautoiluun.
Voiko jostain asettaa että lataa akun vaikka 80%.. Vai lataako aina täyteen jos on johdon päässä.?
Tosiaan kk kerennyt olla tulipa kerrankin ostettua oikeaan aikaan. Ja ei ainakaan vielä kauheasti huonoa sanottavaa. Yllättävän tilava. Menee työmatkakulkineena aivan mainiosti. Ja tuo Rex on kyllä loistava lisävaruste ?. Pystyyköhän Rex asetuksia muuttamaan että lähtisi aikaisemmin päälle kun se herää vasta 7.5% akkua jäljellä? Tai en minä tiedä tarviiko sen aikasemmin lähteä päälle ja saahan sen tökättyä manuaalisesti sitten
Onnea uudelle autolle ja tulosta rohkeaan joukkoon.
Aika mukavasti i3:t häviää tuolta nettiautosta :-)
On loistava auto päivittäisiin ajoihin, tavaratilaakin hyvin kun penkit kääntää. Anopin on helppo kammeutua takapenkille isosta aukosta, kun etupenkinkin saa käännettyä. Yhtenä aamuna oli aikaa viileää, niin katselin liikennevaloissa kun ihmiset ajelivat ”höyry- ja huurrekaapeillaan”, mulla ei savuttanu ja ikkunat oli huurteettomat..
Tuli jotenkin sivistynyt olo ;-)
jparvio
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Elo 2020, 22:21
Auto: Volvo V60 cc 2020, BMW i3 94Ah 2019

On kyllä osoittautunut arkiajossa loistopeliksi i3, vaikka nuo kohdalle osuneet, ylimääräiset(takuu) huollot söivät ensin merkkiuskottavuutta.

Kysyntää on. Katselin taannoin vuoden uudempaa mallia, jossa olisi ollut mm. suurempi 120ah akku, adaptiivinen vakkari ja valojen täysautomatiikka. Pyysin vaihtotarjousta ja olin valmis kaupoille, mutta auto meni siinä odotellessa(!).
TeroT74
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 22 Huhti 2022, 13:17
Auto: i3 REX 60ah 2015

Jep. Edelleen näyttää hinnat käytetyissä nousevan.. 1.5kk tullu yli 4000€ ylös esim Rex 2016 60ah.
Mitä immeiset on saaneet tuolle realistisesti rangeksi.?. Itsellä kokemusta että jos lämpötila 0c huitteilla mennään jossain 90-100km.. +15c niin mennään jotain 120km..edit.. ja tänään 105km ajoa ja näytti rangea vielä 25km. Ja mittarissa 115tkm. Eli ilmeisesti akut ihan hyvässä iskussa
Viimeksi muokannut TeroT74, 06 Touko 2022, 18:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
miyli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
Auto: X2 25e M-sport
Z4 G29 M-Sport
Paikkakunta: Naantali

Mulla 2014 60ah Rex ja eco prolla ajelen pääsääntöisesti niin sillä range näyttää 0 kelillä 70-80km ja +15, 90-110km paikkeilla, riippuen onko aamulla ollut kylmä. Autolla ajettu 86tkm. Batt kap näyttää 15.2
i3i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 107
Liittynyt: 18 Maalis 2022, 11:36

Hauskasti tuo range elää kyllä lämpötilan mukaan, yhtenä iltana töistä lähtiessä oli lämpötila muutaman asteen plussalla ja tulin kotiin ns kylätietä missä muutama pitempi alamäki niin näytti kotona muutaman kilometrin enemmän rangea kuin lähtiessä vaikka matkaa oli 14km :-)
vmk01
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Touko 2022, 08:19

Onko muilla i3s mallia ja 20" vanteita kesäkumeille? Aika paljon itsellä nousi kulutus kevään jäljiltä kun vaihdoin 19" kitkat pois alta kesäksi. Loppukeväästä pystyi samoja matkoja ajaan Eco Prolla noin 11kwh/100km kukutuksella mut nyt ei mene millään alle 13kwh:n.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

En ole kesä vs talvi tai 19" vs 20" eroa juuri huomannut, tosin mun 19" talvirenkaat on vähemmän aerodynaamisilla tarvikevanteilla.
TeroT74
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 22 Huhti 2022, 13:17
Auto: i3 REX 60ah 2015

vmk01 kirjoitti: 09 Touko 2022, 08:21 Onko muilla i3s mallia ja 20" vanteita kesäkumeille? Aika paljon itsellä nousi kulutus kevään jäljiltä kun vaihdoin 19" kitkat pois alta kesäksi. Loppukeväästä pystyi samoja matkoja ajaan Eco Prolla noin 11kwh/100km kukutuksella mut nyt ei mene millään alle 13kwh:n.
.. niin minusta tuo 11Kwh/100 km kuulostaa aika vähälle? ... pääseekö joku oikeesti noihin lukemiin?
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

TeroT74 kirjoitti: 09 Touko 2022, 19:56
vmk01 kirjoitti: 09 Touko 2022, 08:21 Onko muilla i3s mallia ja 20" vanteita kesäkumeille? Aika paljon itsellä nousi kulutus kevään jäljiltä kun vaihdoin 19" kitkat pois alta kesäksi. Loppukeväästä pystyi samoja matkoja ajaan Eco Prolla noin 11kwh/100km kukutuksella mut nyt ei mene millään alle 13kwh:n.
.. niin minusta tuo 11Kwh/100 km kuulostaa aika vähälle? ... pääseekö joku oikeesti noihin lukemiin?
Pääsee, mutta sitten mennään jo rekkoja hitaammin.
Vastaa Viestiin