i3 kokemuksia
...niin olikos se nyt niin että lämmittää akkua vaan jos on piuhanpäässä ja ajastettu ilmastointi.. eli nyt vaikka töistä lähtiessä olen laittanut klo15.30 äpistä ajaksi ja auto seisoo laturissa tuossa pihalla? pitikö tehdä muita kikkoja.. eli ei tarvii latausta asetuksiin koskea eli voi ladata heti-asetuksella?..aika rajusti laskee kylmässä akussa range..
Ja sit piti olla kytkettynä 3h ennen lähtöaikaa niin lämmittää akun. Tuota ihmetellyt, että miksi ei akunlämmitys mene päälle jos ei tuo 3h sääntö toteudu? Kyllähän 1h lämmityskin auttaisi jonkun verran jos tarvetta lämmitykselle on?TeroT74 kirjoitti: ↑31 Loka 2022, 10:40 ...niin olikos se nyt niin että lämmittää akkua vaan jos on piuhanpäässä ja ajastettu ilmastointi.. eli nyt vaikka töistä lähtiessä olen laittanut klo15.30 äpistä ajaksi ja auto seisoo laturissa tuossa pihalla? pitikö tehdä muita kikkoja.. eli ei tarvii latausta asetuksiin koskea eli voi ladata heti-asetuksella?..aika rajusti laskee kylmässä akussa range..
Sellainenkin raja yllättäen.
Outoa on ettei näitä rajoja voida autoilijalle kertoa. Olisi mukava tietää sekin millä ehdoilla lämmitys/jäähdytys pysyy päällä pysäköidyssä autossa ettei koira näänny takakonttiin.
Outoa on ettei näitä rajoja voida autoilijalle kertoa. Olisi mukava tietää sekin millä ehdoilla lämmitys/jäähdytys pysyy päällä pysäköidyssä autossa ettei koira näänny takakonttiin.
Näin on, ohjekin sanoo vaan, että ”sammuu jonkin ajan kuluttua”. Mielestäni tuo lähtöaikaan ajastettu ilmastointi sammuu aika pian jos menee autolle myöhässä. Jostain sellainen muistissa, että pysäköinti-ilmastointi olisi 30min päällä, kun sen autosta lähtiessä laittaa päälle.
..vkoloppu reissu heitetty. 450km sekalaista ajoa. Kyllä Rex antaa kyllä huomettomampaa matkantekoa. Kotimatkalla oli tarkoitus ladata vielä n60km ennen kotopihaa. Noh sillä asemalla oli kaikki laturit varattu joten en jäänyt odottamaan vaan rexiä tulille kotia päin. Pystyy pidempää reissua kyllä heittämään eikä tarvii olla jännäkakka housussa että toimiiko laturi..jne.
Minkäkokoinen akku sulla on?TeroT74 kirjoitti: ↑06 Marras 2022, 19:39 ..vkoloppu reissu heitetty. 450km sekalaista ajoa. Kyllä Rex antaa kyllä huomettomampaa matkantekoa. Kotimatkalla oli tarkoitus ladata vielä n60km ennen kotopihaa. Noh sillä asemalla oli kaikki laturit varattu joten en jäänyt odottamaan vaan rexiä tulille kotia päin. Pystyy pidempää reissua kyllä heittämään eikä tarvii olla jännäkakka housussa että toimiiko laturi..jne.
i3i kirjoitti: ↑09 Marras 2022, 23:07Minkäkokoinen akku sulla on?TeroT74 kirjoitti: ↑06 Marras 2022, 19:39 ..vkoloppu reissu heitetty. 450km sekalaista ajoa. Kyllä Rex antaa kyllä huomettomampaa matkantekoa. Kotimatkalla oli tarkoitus ladata vielä n60km ennen kotopihaa. Noh sillä asemalla oli kaikki laturit varattu joten en jäänyt odottamaan vaan rexiä tulille kotia päin. Pystyy pidempää reissua kyllä heittämään eikä tarvii olla jännäkakka housussa että toimiiko laturi..jne.
Niin se 60ah.. eli onko siinä nyt se n18kwh käytettävissä. Siis tuossa 450km useampi lataus
Nyt on alla uudet Goodyear Ulttragrip ice 2 kitkarenkaat, mukavan hiljaista talviajoa. Ensivaikutelma renkaista todella hyvä, mutta talvi vielä alussa ja eka talvi edessä sähköauton kanssa. Minkälaisia talviajokokemuksia muilla on?
Olen tykännyt tuosta yhden polkimen ajosta tosi paljon ja nyt liukkaillakin mielestäni sillä pystyy hiljentämään vauhtia hallitummin, kun ei jarruun tarvii koskea. On niinkuin parempi moottorijarrutus kuin polttiksella.
Semmoisen huomasin jo kesällä kostealla nurmikolla, kun pesin autoja ja pitää pakittaa hieman ylämäkeen niin polttis sutii helposti siinä missä sähkö ei, jotenkin vääntö + pito parempi. Liekö pelkkää mutua? :-)
Olen tykännyt tuosta yhden polkimen ajosta tosi paljon ja nyt liukkaillakin mielestäni sillä pystyy hiljentämään vauhtia hallitummin, kun ei jarruun tarvii koskea. On niinkuin parempi moottorijarrutus kuin polttiksella.
Semmoisen huomasin jo kesällä kostealla nurmikolla, kun pesin autoja ja pitää pakittaa hieman ylämäkeen niin polttis sutii helposti siinä missä sähkö ei, jotenkin vääntö + pito parempi. Liekö pelkkää mutua? :-)
Sähköauton sutimisenesto on huomattavasti tarkempi kuin polttomoottorisissa. Paras talviauto mitä mulla on ollut, nelivedosta haaveillen. Yhdenpolkimenajo tosin menee muutamaksi sekunniksi pois päältä aina kun rengas luiskahtaa, se aluksi yllätti enemmän kuin nykyään.
Hei. Onko muilla minkälaisia rangeja 94Ah mallissa näillä -5 -10 keleillä? Meillä tuo i3s näytellyt aamuisin täydellä akulla 150 +- 5km lukemia, ja nämä kilometrit sillä myös pääsee. Ilmastoinnin pyynti ollut yleensä 20 astetta,
No.. onkos orkkis vanteet eri offsetilla eteen ja taakse. Auton mukana tuli kitkat senmosilla mustahopeilla turbiini vanteilla niin rengasliikkeessä allelaittaessa huomasivat että hep näähän on eri offsetilla.
Ja nythän vielä huomasin että nuo turbiinit on vielä eri kätiset. Eli nyt näyttää olevan toisella akselilla väärin päin . No ei liene merkitystä. Ompas jännää ja ihmeellistä
Ja nythän vielä huomasin että nuo turbiinit on vielä eri kätiset. Eli nyt näyttää olevan toisella akselilla väärin päin . No ei liene merkitystä. Ompas jännää ja ihmeellistä
Viimeksi muokannut TeroT74, 25 Marras 2022, 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
60ah.. näillä keleillä näyttää että pyörii siellä 90-100km.. keskikulutus ehkä kuukauden ajot 17.6kwh/100km
Samaa luokkaa on. Tekee toki ison eron jos ajaa 120 vai 80km/h.
Ei noin kylmästä vielä kokemusta, mutta nyt näyttää äppi 190km, kun yön latauksessa ja akun lämmitys oli jo päällä, koska näytti lataavan uudestaan ja auton alta kuului hieman hurinaa. Lämpötila nyt -2.
Kohta lähtö niin näkee paljonko auto näyttää.