i3 kokemuksia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 04 Elo 2020, 22:21
- Auto: Volvo V60 cc 2020, BMW i3 94Ah 2019
Ja tämä vikahan se lopulta oli. Takuuseen menee, joten nou hätä. Eiköhän tämä taas tästä iloksi muutu
Star63 kirjoitti: ↑10 Huhti 2022, 13:05 Noihin latausongelmiin voi toki olla monia syitä. Yksi tyyppivika näissä on latauspistokkeen lukituspinnin jumittaminen. Kun pistokkeen kytkee autoon, pitäisi latausluukusta kuulua hiljainen "surahdus", kun pieni sähkömoottori ajaa pinnin lukitusasentoon. Jos tuo lukitus ei onnistu, lataus ei lähde käyntiin. Tällöin latausluukun reunus vilkkuu punaisena ja mittaristoon tulee vikailmoitus.
Vika korjaantuu, kun lukituslaitteen vaihtaa. Osan hintaluokka n. 100 euroa.
Olen ollut sitä mieltä että keskinäytön splitscreen-toiminto on turha, ei tarvita kahta asiaa yhtä aikaa näkyviin. Tänään satuin sen kuitenkin klikkaamaan päälle, ja huomasin että navin ajo-ohjeet näkyy olennaisesti paremmin splitscreen-moodissa! 2016 proffaversio kyseessä.
Eipä ole ihme että käytettyjen sähköautojen kysyntä lisääntyy. Laskin että säästän I3 rexillä entiseen dieseliin verrattuna käyttökuluissa (diesel vs sähkö+bensa, käyttömaksu) nykyisillä dieselin hinnoilla yli 4ke vuodessa. Ajoa tulee noin 30tkm vuodessa.
Niinpä kyllä on mukavaa ajella bensanhintavalotornien ohi ja kotona työntää tapsi seinään. Aamulla ”tankki” taas täynnä. Laitoin ns teollisuuspistorasian jonka pitäis kestää jatkuvaa 16A virtaa, mutta 10A lataukset on riittänyt hyvin. Hyvin ehtii yösähkön aikana latautua.
No niin i3 Rex 2016 tuli taloon. Ensi purasu sähköautoiluun.
Voiko jostain asettaa että lataa akun vaikka 80%.. Vai lataako aina täyteen jos on johdon päässä.?
Tosiaan kk kerennyt olla tulipa kerrankin ostettua oikeaan aikaan. Ja ei ainakaan vielä kauheasti huonoa sanottavaa. Yllättävän tilava. Menee työmatkakulkineena aivan mainiosti. Ja tuo Rex on kyllä loistava lisävaruste ?. Pystyyköhän Rex asetuksia muuttamaan että lähtisi aikaisemmin päälle kun se herää vasta 7.5% akkua jäljellä? Tai en minä tiedä tarviiko sen aikasemmin lähteä päälle ja saahan sen tökättyä manuaalisesti sitten
Voiko jostain asettaa että lataa akun vaikka 80%.. Vai lataako aina täyteen jos on johdon päässä.?
Tosiaan kk kerennyt olla tulipa kerrankin ostettua oikeaan aikaan. Ja ei ainakaan vielä kauheasti huonoa sanottavaa. Yllättävän tilava. Menee työmatkakulkineena aivan mainiosti. Ja tuo Rex on kyllä loistava lisävaruste ?. Pystyyköhän Rex asetuksia muuttamaan että lähtisi aikaisemmin päälle kun se herää vasta 7.5% akkua jäljellä? Tai en minä tiedä tarviiko sen aikasemmin lähteä päälle ja saahan sen tökättyä manuaalisesti sitten
Bemarissa ei voi säätää akun täyttörajaa. Mittarin näyttäessä täyttä akku on oikeasti n. 90% täynnä, akun elämän pidentämiseksi.
Käyttäytyykö Rex eri tavalla jos määränpää on asetettuna navigaattoriin? Ainakin tavallisemmat töpselihybridit optimoi toiminnan silloin eri tavalla.
Käyttäytyykö Rex eri tavalla jos määränpää on asetettuna navigaattoriin? Ainakin tavallisemmat töpselihybridit optimoi toiminnan silloin eri tavalla.
Rangearvauskin on huomattavasti lähempänä oikeaa, jos naville kerrotaan minne ollaan menossa. Oletusarvaus on WLTP-optimaalinen joku 60km/h nopeus, navigoiden auto huomioi arvaukseen reitin nopeusrajoitukset.
Onnea uudelle autolle ja tulosta rohkeaan joukkoon.TeroT74 kirjoitti: ↑22 Huhti 2022, 13:22 No niin i3 Rex 2016 tuli taloon. Ensi purasu sähköautoiluun.
Voiko jostain asettaa että lataa akun vaikka 80%.. Vai lataako aina täyteen jos on johdon päässä.?
Tosiaan kk kerennyt olla tulipa kerrankin ostettua oikeaan aikaan. Ja ei ainakaan vielä kauheasti huonoa sanottavaa. Yllättävän tilava. Menee työmatkakulkineena aivan mainiosti. Ja tuo Rex on kyllä loistava lisävaruste ?. Pystyyköhän Rex asetuksia muuttamaan että lähtisi aikaisemmin päälle kun se herää vasta 7.5% akkua jäljellä? Tai en minä tiedä tarviiko sen aikasemmin lähteä päälle ja saahan sen tökättyä manuaalisesti sitten
Aika mukavasti i3:t häviää tuolta nettiautosta :-)
On loistava auto päivittäisiin ajoihin, tavaratilaakin hyvin kun penkit kääntää. Anopin on helppo kammeutua takapenkille isosta aukosta, kun etupenkinkin saa käännettyä. Yhtenä aamuna oli aikaa viileää, niin katselin liikennevaloissa kun ihmiset ajelivat ”höyry- ja huurrekaapeillaan”, mulla ei savuttanu ja ikkunat oli huurteettomat..
Tuli jotenkin sivistynyt olo ;-)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 04 Elo 2020, 22:21
- Auto: Volvo V60 cc 2020, BMW i3 94Ah 2019
On kyllä osoittautunut arkiajossa loistopeliksi i3, vaikka nuo kohdalle osuneet, ylimääräiset(takuu) huollot söivät ensin merkkiuskottavuutta.
Kysyntää on. Katselin taannoin vuoden uudempaa mallia, jossa olisi ollut mm. suurempi 120ah akku, adaptiivinen vakkari ja valojen täysautomatiikka. Pyysin vaihtotarjousta ja olin valmis kaupoille, mutta auto meni siinä odotellessa(!).
Kysyntää on. Katselin taannoin vuoden uudempaa mallia, jossa olisi ollut mm. suurempi 120ah akku, adaptiivinen vakkari ja valojen täysautomatiikka. Pyysin vaihtotarjousta ja olin valmis kaupoille, mutta auto meni siinä odotellessa(!).
Jep. Edelleen näyttää hinnat käytetyissä nousevan.. 1.5kk tullu yli 4000€ ylös esim Rex 2016 60ah.
Mitä immeiset on saaneet tuolle realistisesti rangeksi.?. Itsellä kokemusta että jos lämpötila 0c huitteilla mennään jossain 90-100km.. +15c niin mennään jotain 120km..edit.. ja tänään 105km ajoa ja näytti rangea vielä 25km. Ja mittarissa 115tkm. Eli ilmeisesti akut ihan hyvässä iskussa
Mitä immeiset on saaneet tuolle realistisesti rangeksi.?. Itsellä kokemusta että jos lämpötila 0c huitteilla mennään jossain 90-100km.. +15c niin mennään jotain 120km..edit.. ja tänään 105km ajoa ja näytti rangea vielä 25km. Ja mittarissa 115tkm. Eli ilmeisesti akut ihan hyvässä iskussa
Viimeksi muokannut TeroT74, 06 Touko 2022, 18:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- miyli
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 56
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
- Auto: X2 25e M-sport
Z4 G29 M-Sport - Paikkakunta: Naantali
Mulla 2014 60ah Rex ja eco prolla ajelen pääsääntöisesti niin sillä range näyttää 0 kelillä 70-80km ja +15, 90-110km paikkeilla, riippuen onko aamulla ollut kylmä. Autolla ajettu 86tkm. Batt kap näyttää 15.2
Hauskasti tuo range elää kyllä lämpötilan mukaan, yhtenä iltana töistä lähtiessä oli lämpötila muutaman asteen plussalla ja tulin kotiin ns kylätietä missä muutama pitempi alamäki niin näytti kotona muutaman kilometrin enemmän rangea kuin lähtiessä vaikka matkaa oli 14km :-)
Onko muilla i3s mallia ja 20" vanteita kesäkumeille? Aika paljon itsellä nousi kulutus kevään jäljiltä kun vaihdoin 19" kitkat pois alta kesäksi. Loppukeväästä pystyi samoja matkoja ajaan Eco Prolla noin 11kwh/100km kukutuksella mut nyt ei mene millään alle 13kwh:n.
.. niin minusta tuo 11Kwh/100 km kuulostaa aika vähälle? ... pääseekö joku oikeesti noihin lukemiin?vmk01 kirjoitti: ↑09 Touko 2022, 08:21 Onko muilla i3s mallia ja 20" vanteita kesäkumeille? Aika paljon itsellä nousi kulutus kevään jäljiltä kun vaihdoin 19" kitkat pois alta kesäksi. Loppukeväästä pystyi samoja matkoja ajaan Eco Prolla noin 11kwh/100km kukutuksella mut nyt ei mene millään alle 13kwh:n.
Pääsee, mutta sitten mennään jo rekkoja hitaammin.TeroT74 kirjoitti: ↑09 Touko 2022, 19:56.. niin minusta tuo 11Kwh/100 km kuulostaa aika vähälle? ... pääseekö joku oikeesti noihin lukemiin?vmk01 kirjoitti: ↑09 Touko 2022, 08:21 Onko muilla i3s mallia ja 20" vanteita kesäkumeille? Aika paljon itsellä nousi kulutus kevään jäljiltä kun vaihdoin 19" kitkat pois alta kesäksi. Loppukeväästä pystyi samoja matkoja ajaan Eco Prolla noin 11kwh/100km kukutuksella mut nyt ei mene millään alle 13kwh:n.