Sisälämmittimen haaroitus

F45, F46
Bimmer225xe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Joulu 2021, 10:51

Tervehdys,

Pitäisi asentaa 225xe :een säteilylämmitin ja sisähaaroitussarja, mistäköhän tuo sisähaaroitussarjan kaapeli menisi kivuttomimmin sisälle?

Reikiä en haluaisi porata, joten onkohan apukuskin puolella jotain läpivientiä valmiina?

Kiitos

-Petri
335i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 198
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
Auto: M3 F80,330e xdrive G21,G20 320d xdrive,G20 320d xd
Paikkakunta: Vantaa

Mitä käyttöä varten sisähaara? Autossahan on seisontalämmitys vakiona, joten sisälämmitin turha.
450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Bimmer225xe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Joulu 2021, 10:51

No jos moottorilämmitintä varten tarvitsee laittaa yksi naru lisää seinään, voisi se sitten hoitaa myös sisälämmityksenkin, jolloin ei tarvitse ajastaa kahta eri asiaa ja akku olisi myös täynnä liikkelle lähdettäessä...
PetoH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Marras 2021, 16:48

Pikkuisen joutunee jotain nakertamaan. Perinteinen vänkärin jalkatilan nurkka, konepellinsarana kaasujousihässäkän takana musta läpivientikumi/muovi, tullee aika hankalasti hanskalootan taakse ja sieltä sitten jalkatilaan ikäänkuin yläsuunnasta. Tuossa toisessa kuvassa näkyy tuo tyypillinen musta panssarikaapeli ken menee siitä läpi. Tämä sillä varauksella että tämä 220 dX ei noilta tienoilta sitten muuten poikkea sinun autostasi. Suojamuoveja pitää vähän aukoa, että näkee tuonkin verran sinne. Varmasti herkku asennettava, aika syvällä ja ahtaan näköistä, mutta eihän sitä tiedä ennekuin käy ronkkimaan. Onnea matkaan.
Liitteet
IMG_20211207_113616.jpg
IMG_20211207_113616.jpg (29.99 KiB) Katsottu 7410 kertaa
IMG_20211207_113548.jpg
IMG_20211207_113548.jpg (29.09 KiB) Katsottu 7410 kertaa
335i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 198
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
Auto: M3 F80,330e xdrive G21,G20 320d xdrive,G20 320d xd
Paikkakunta: Vantaa

Bimmer225xe kirjoitti: 04 Joulu 2021, 12:50 No jos moottorilämmitintä varten tarvitsee laittaa yksi naru lisää seinään, voisi se sitten hoitaa myös sisälämmityksenkin, jolloin ei tarvitse ajastaa kahta eri asiaa ja akku olisi myös täynnä liikkelle lähdettäessä...
Niin siis nimenomaan idea on että akku on täynnä ja "lämmin" ajoon lähtiessä. Akku ei ole lämmin jos sitä ei ladata ennen ajoon lähtöä. Eli idea on että käytetään seisontalämmitystä ja auto on kunnon latausjohdossa (16a) kiinni silloin. Silloin akku on täynnä lämmityksestä huolimatta, mahdollisuus sähkökäyttöön ja auto tietää myös sen. Tosin kovimmilla pakkasilla laittaa kuitenkin bensamoottorin käymään.
450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Vastaa Viestiin