Toisella foorumilla nousi kakkossarjan tourerit esiin ja hyppäsi omaankin mieleen, että näistä en ole vielä nähnyt yhtään palouutista. Vaikka viime aikoina bemareita on uutisoitu palaneiksi kohtuullisen reilusti, niin kaikki omaan silmääni osuneet ovat olleet perinteisemmän takavetoplatformin tuotteita.
Joten kysymys kuuluu, onko näitä niin paljon vähemmän liikenteessä, onko näissä teknisesti joku merkittävä ero vai onko vaan tuuripohjalla, että pääosa syttyneistä autoista on pitkittäismoottorimalleja? Onko jollekulle muulle osunut silmään uutista palaneesta bemarista poikittaistekniikalla?
Palaako B47 poikittaisena?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Harva lie palanut läpiviennistä konehuoneen päässä? Kuitennii, kyse just näistä paloista, jotka lähtee konetilasta siitä imusarjan sulamisesta, kun EGR vähän jumittelee.
Edit: kyse siis hommasta, josta on ainakin briteissä recall nimenomaan takavetomalleihin: https://www.which.co.uk/news/2019/10/bm ... fire-risk/
Edit2: Mites Minit? Ainakin F54:ssa on B47 -moottoria käytetty, onko sellaisen palamisuutista osunut silmiin?
Edit: kyse siis hommasta, josta on ainakin briteissä recall nimenomaan takavetomalleihin: https://www.which.co.uk/news/2019/10/bm ... fire-risk/
Edit2: Mites Minit? Ainakin F54:ssa on B47 -moottoria käytetty, onko sellaisen palamisuutista osunut silmiin?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 52
- Liittynyt: 10 Joulu 2013, 15:42
- Auto: X3 20dA f25
- Paikkakunta: Helsinki
Eikös ollut niin, että konehuoneesta palaneitten vika oli korealaisvalmisteisissa egr lämmönvaihtimissa, jossa taipumusta halkeiluun, jota kautta glykoli öljy töhnää kehkeytyy imusarjaan joka sitten lopulta syttyy ja polttaa imusarjaan reiän? Saattaisiko olla, että syy on se, että 2-sarjan 20d poikittaiskoneessa on eri egr vaihdin kuin pitkittäisessä 5-sarjalaisessa. Liekö sitten valmistettu missä, rakenne voi kuitenkin poiketa sen verran, että kestää paremmin?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Juuri tätä itsekin mietin. Pölähti vaan mieleen, kun toisella foorumilla 2-tourerin yhteydessä tuotiin tuo palamisalttius esiin, että enpä muista kuulleeni yhtäkään tuollaisen palotapahtumaa ja heti piti tulla tänne urkkimaan, että onko kukaan muukaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence