Palaako B47 poikittaisena?

F45, F46
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Toisella foorumilla nousi kakkossarjan tourerit esiin ja hyppäsi omaankin mieleen, että näistä en ole vielä nähnyt yhtään palouutista. Vaikka viime aikoina bemareita on uutisoitu palaneiksi kohtuullisen reilusti, niin kaikki omaan silmääni osuneet ovat olleet perinteisemmän takavetoplatformin tuotteita.

Joten kysymys kuuluu, onko näitä niin paljon vähemmän liikenteessä, onko näissä teknisesti joku merkittävä ero vai onko vaan tuuripohjalla, että pääosa syttyneistä autoista on pitkittäismoottorimalleja? Onko jollekulle muulle osunut silmään uutista palaneesta bemarista poikittaistekniikalla?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Aika moni Bemarin palo on alkanut takakonttiin menevän akkukaapelin läpiviennistä. Poikittaiskoneisissa sitä ei ole, akku on edessä. Hybridit asia erikseen.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Harva lie palanut läpiviennistä konehuoneen päässä? Kuitennii, kyse just näistä paloista, jotka lähtee konetilasta siitä imusarjan sulamisesta, kun EGR vähän jumittelee.

Edit: kyse siis hommasta, josta on ainakin briteissä recall nimenomaan takavetomalleihin: https://www.which.co.uk/news/2019/10/bm ... fire-risk/

Edit2: Mites Minit? Ainakin F54:ssa on B47 -moottoria käytetty, onko sellaisen palamisuutista osunut silmiin?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
vitosmopo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 15:42
Auto: X3 20dA f25
Paikkakunta: Helsinki

Eikös ollut niin, että konehuoneesta palaneitten vika oli korealaisvalmisteisissa egr lämmönvaihtimissa, jossa taipumusta halkeiluun, jota kautta glykoli öljy töhnää kehkeytyy imusarjaan joka sitten lopulta syttyy ja polttaa imusarjaan reiän? Saattaisiko olla, että syy on se, että 2-sarjan 20d poikittaiskoneessa on eri egr vaihdin kuin pitkittäisessä 5-sarjalaisessa. Liekö sitten valmistettu missä, rakenne voi kuitenkin poiketa sen verran, että kestää paremmin?
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Juuri tätä itsekin mietin. Pölähti vaan mieleen, kun toisella foorumilla 2-tourerin yhteydessä tuotiin tuo palamisalttius esiin, että enpä muista kuulleeni yhtäkään tuollaisen palotapahtumaa ja heti piti tulla tänne urkkimaan, että onko kukaan muukaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Vastaa Viestiin