moi:
a: kun on ajanut vaikka 45km (vai mitä ikinä sähkömoottorin range onkaan)
loppuu sähkötyö, JA alkaa sähköakut lataamaan itseään esim jarruienergian talteenotolla?
b: paljonko on pelkän bensamoottorin (1.5) 0-100kmh kiihtyvyys?
c: paljonko on pelkän bensamoottorin bensan kulutukset kaupunki, maantie, yhdistetty?
bmw 225 hybridi kysymyksiä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 199
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
- Auto: M3 F80,i4 M50 G26,320d xdrive G20,320d xdrive G20
- Paikkakunta: Vantaa
A. Harvoin oli meillä että olisi ollut täysin 0% ja vaikka ois niin ei akku ole kuitenkaan täysin tyhjä. Ja alkaa lataa itsestään väkisin ettö prossat nousee lähemmäs 10%.
B. Varmaan vähän huonompi painon takia kun vertaat 218i, mutta en koskaan huomannut että akku olisi täysin tyhjä eli aina on ruutia akussa takapyörille.
C. Mökki ajossa noin 230km suunta noin 6.x l/100km. Akkujen tuoma lisäpaino tuntuu. Auto meni nyt 1.5v jälkeen vaihtoon niin koko sen ajan kulutus oli 3.4 l/100km.
B. Varmaan vähän huonompi painon takia kun vertaat 218i, mutta en koskaan huomannut että akku olisi täysin tyhjä eli aina on ruutia akussa takapyörille.
C. Mökki ajossa noin 230km suunta noin 6.x l/100km. Akkujen tuoma lisäpaino tuntuu. Auto meni nyt 1.5v jälkeen vaihtoon niin koko sen ajan kulutus oli 3.4 l/100km.
560hv/780nm & 544hv/795nm & 239hv/504nm & 239hv/504nm
Sähköajorange nollaan ajettuna se toimii kuin Prius (jota ei voi edes töpselillä ladata), akkuun jätetään kaikissa tilanteissa sen verran virtaa että sähkömoottori avustaa kiihdytyksissä normaalilla tavalla. Ja kaikissa jarrutuksissa se ottaa energiaa talteen, näytti akkumittari tyhjää tai täyttä.
Ihan jopa meillä täällä Suomessa on myynnissä Prius, jonka saa töpselin jatkoksi.Wonderi kirjoitti: ↑12 Syys 2021, 16:38 Sähköajorange nollaan ajettuna se toimii kuin Prius (jota ei voi edes töpselillä ladata), akkuun jätetään kaikissa tilanteissa sen verran virtaa että sähkömoottori avustaa kiihdytyksissä normaalilla tavalla. Ja kaikissa jarrutuksissa se ottaa energiaa talteen, näytti akkumittari tyhjää tai täyttä.
https://www.toyota.fi/autot/prius-plugin/index.json
Tarkoitin niitä 99,9% Priuksista joita ei voi töpselillä ladata.larsen kirjoitti: ↑12 Syys 2021, 18:16Ihan jopa meillä täällä Suomessa on myynnissä Prius, jonka saa töpselin jatkoksi.Wonderi kirjoitti: ↑12 Syys 2021, 16:38 Sähköajorange nollaan ajettuna se toimii kuin Prius (jota ei voi edes töpselillä ladata), akkuun jätetään kaikissa tilanteissa sen verran virtaa että sähkömoottori avustaa kiihdytyksissä normaalilla tavalla. Ja kaikissa jarrutuksissa se ottaa energiaa talteen, näytti akkumittari tyhjää tai täyttä.
https://www.toyota.fi/autot/prius-plugin/index.json
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Minkälaiseen rangeen porukka 225xe:llä pääsee Max edrivellä? Meilläö auto ollut nyt n. viikon ja pääsee vain n. 30 km. Ja se ei voi olla oikein samankokoisella akulla kun talouden F15 40e:ssä
Googlettelin eri asiaa, niin luin samalla tästä, 14-16 mailia ulkomailla tuntuvat pääsevän (vissiin se 7kwh akku, ei 10kwh).VolvostaBemariin kirjoitti: ↑17 Syys 2021, 17:57 Minkälaiseen rangeen porukka 225xe:llä pääsee Max edrivellä? Meilläö auto ollut nyt n. viikon ja pääsee vain n. 30 km. Ja se ei voi olla oikein samankokoisella akulla kun talouden F15 40e:ssä
Kysyisin seuraaavia vielä:
1. Siis miten tämä nyt on, kun jos lähtee kotoaan vaikka töihin, ajaa 10km, voi ajaa koko matkan sähköllä,
okei, oletetaan että töidne jälkeen ajaa 300km mökille maanteitä pitkin.
2. no siitä siivusta voi ajaa sen toisen 10km tai jotain akulla, niin sitten range on loppunut, akku on loppunut.
meneekö loppumatka pelkästään bensalla?
3. vai lataako akku itseään, kuten itselataavissa hybrideissä (toyotan hybridit) eli että kun on ajellut vaikka 150km,
on jo 50% taas akkutehoa mukana?
4. mikä on bensankulutus taajama-ajossa, matka-ajossa, ja kaupunkiajossa kun akku on loppunut? noin taloudellisuuden kannalta ei ole hirveästi iloa, jos saa ajaa tuosta reissusta sen 20km sähköllä hintaan 80senttiä (10snt/kwh hinnalla), ja sen jälkeen ajaa loput 290km esimerkin matkasta jollain 10l/100km kulutuksella.
sen jo luinkin, että vaikka akku olisi tyhjä, niin jos tarvitsee kiihdytystehoa, niin sähkömoottori tulee mukaan kiihdytyksiin antamaan tehoa, ilmeisesti suoraan jonkinlaisen generaattorin kautta polttomoottorin avustamana.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 199
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
- Auto: M3 F80,i4 M50 G26,320d xdrive G20,320d xdrive G20
- Paikkakunta: Vantaa
Meillä kokemusta 225 hybridistä molemmilla akuilla. Pienemmällä akulla pääsi noin 30km ja isommalla noin 40km.
Tää jälkimmäinen oli meillä vajaa 1,5 vuotta, 18000km tuli kaikkiaan ajoa ja bensan kulutus alusta asti oli 3.4 l/100 km.
Kun on tälläistä ostamassa niin vaikka vuosimalli on 2020, niin suurin osa niistä tuntuu kuitenkin olevan pienellä akulla. Nyt ainakin yksi isommalla akulla on Vaasassa myynnissä
Tää jälkimmäinen oli meillä vajaa 1,5 vuotta, 18000km tuli kaikkiaan ajoa ja bensan kulutus alusta asti oli 3.4 l/100 km.
Kun on tälläistä ostamassa niin vaikka vuosimalli on 2020, niin suurin osa niistä tuntuu kuitenkin olevan pienellä akulla. Nyt ainakin yksi isommalla akulla on Vaasassa myynnissä
560hv/780nm & 544hv/795nm & 239hv/504nm & 239hv/504nm
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 199
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
- Auto: M3 F80,i4 M50 G26,320d xdrive G20,320d xdrive G20
- Paikkakunta: Vantaa
Varustelistauksesta ei eroa ole. Valmistusajankohta taitaa olla ainut. Ilmeisesti loppuvuosi 2019? Koska teidän auto valmistunut?VolvostaBemariin kirjoitti: ↑18 Syys 2021, 12:03 Meillä täytyy sitten olla pikkuakulla. Mistäs sen näkee?
Tässä meidän edellinen:
https://www.mdecoder.com/decode/wba6y3107l7f87702
Ja tässä meidän eka:
https://www.mdecoder.com/decode/wba2c7105hv928650
Tää meidän eka valmistunut 2/17 ja me ostettiin se ajamattomana 9/18. Oli hetken kerennyt hakea vauhtia, mut näkyi hyvin ostohinnasta suoralla kaupalla.
560hv/780nm & 544hv/795nm & 239hv/504nm & 239hv/504nm
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Tossa miedän autossa prod. date on 12/2019. Eli onko sitten vikoja pienellä akulla?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Jännä muuten että rekisteröity vasta 08/2020. Ihme pitkä väli.... Oisko ollut esittelyautoVolvostaBemariin kirjoitti: ↑18 Syys 2021, 21:00 Tossa miedän autossa prod. date on 12/2019. Eli onko sitten vikoja pienellä akulla?
- miyli
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 56
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
- Auto: X2 25e M-sport
Z4 G29 M-Sport - Paikkakunta: Naantali
Meillä X2 jossa sama tekniikka kuin 225e on tuo 10kw akku ja sillä pääsee näin kesällä 40-53 km. Riippuen ajotavasta ja nopeudesta. Sähkön keskikulutus meillä ollut n.17kw/100km. Ilmastoinnin käyttö vaikuttaa aika paljon sähkörangeen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 199
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
- Auto: M3 F80,i4 M50 G26,320d xdrive G20,320d xdrive G20
- Paikkakunta: Vantaa
Jos käytät My BMW sovellusta, niin paljon siellä näyttää latausmäärä? Sillä näkee kumpi akku.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑18 Syys 2021, 21:00 Tossa miedän autossa prod. date on 12/2019. Eli onko sitten vikoja pienellä akulla?
560hv/780nm & 544hv/795nm & 239hv/504nm & 239hv/504nm
Huhtikuusta ollut vm 2017 ja pelkällä sähköllä päässyt karvan alle 30 km. Sähköavusteisella ajolla bensan kulutus n. 4 l.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑17 Syys 2021, 17:57 Minkälaiseen rangeen porukka 225xe:llä pääsee Max edrivellä? Meilläö auto ollut nyt n. viikon ja pääsee vain n. 30 km. Ja se ei voi olla oikein samankokoisella akulla kun talouden F15 40e:ssä