G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
JKK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 16:42
Auto: BMW G30 530e X-Drive 2020
Paikkakunta: Järvenpää

Petteri75 kirjoitti: 14 Joulu 2022, 13:58 Jatkotakuun hinta on noussut 34%, esim. 1v oli 937€ ja 1.11.2022 alkaen 1254€. Onko BMW:lle sitten tullut odotettua enemmän takuutapauksia vai onko kolmanneksen hinnannosto vain katteen parantamista? Olin jo hankkimassa vanhaan hintaan, tämä alkaa olemaan jo aika kova.. Autolla on ajettu 58tkm, takuu päättyy tammikuun alussa.
Joo kävi hyvä tuuri kun kysyin jatkotakuulle (4 vuosi) hintaa Autokeskukselta 3.11. (takuu umpeutui 2.12). Sain tarjouksen vanhalla hinnalla, 500€. Onneksi pyysin kirjallisena, joka oli kuukauden voimassa. Päivää ennen umpeutumista jatkotakuun hinta oli noussut 800€ tuntumaan. Möivät kuitenkin vanhalla hinnalla kun oli paperilla. Jää kyllä 5.vuosi hankkimatta.....
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 380
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Ei ole yhtään linjassa G20:n jatkotakuuseen, jota ostin kuun vaihteessa juuri vuodeksi lisää. Auto nyt 3 vuotta vanha ja vuoden jatko oli 414 € (jos oikein muistan). Edellinen vuosi oli jotain 3:lla alkavaa.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Jasp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 201
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 18:13
Auto: X3 30e 2022

Jos oikein katoin niin 5-sarjan jatkotakuu on myös kalliimpi kuin X3:n, ainakin 2 vuotta mitä katsoin...
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 186
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

JKK kirjoitti: 14 Joulu 2022, 20:32
Petteri75 kirjoitti: 14 Joulu 2022, 13:58 Jatkotakuun hinta on noussut 34%, esim. 1v oli 937€ ja 1.11.2022 alkaen 1254€. Onko BMW:lle sitten tullut odotettua enemmän takuutapauksia vai onko kolmanneksen hinnannosto vain katteen parantamista? Olin jo hankkimassa vanhaan hintaan, tämä alkaa olemaan jo aika kova.. Autolla on ajettu 58tkm, takuu päättyy tammikuun alussa.
Joo kävi hyvä tuuri kun kysyin jatkotakuulle (4 vuosi) hintaa Autokeskukselta 3.11. (takuu umpeutui 2.12). Sain tarjouksen vanhalla hinnalla, 500€. Onneksi pyysin kirjallisena, joka oli kuukauden voimassa. Päivää ennen umpeutumista jatkotakuun hinta oli noussut 800€ tuntumaan. Möivät kuitenkin vanhalla hinnalla kun oli paperilla. Jää kyllä 5.vuosi hankkimatta.....
Mutta nythän kyseessä olevan jatkutakuun hinta oli eri Laakkosella ja Autokeskuksella lähtökohtaisestikin? Jos jatkotakuun myöntää maahantuoja, niin eikö hinnan pitäisi olla kohtuudella sama? Tässä kohtaa oli 4. vuoden jatkotakuu, auton alkup. tilaaja oli jo ruksinut 3-vuoden jatkotakuun Saksasta.

Kyllähän se taas mietitytti, kun hyvin moneen ns. volyymiautoon saa 4 vuoden ja korealaisilla on vuosia ollut 7 vuoden takuu voimassa. Tuo vain alkaa menemään hiukan kalliiksi, käytännössä n. satanen kuussa takuusta. Vikoja on ollut kyllä vähemmän kuin edellisessä F30 320iA:ssa, se taisi olla vähän tiistaikappale joka tuli viimeistelyä Espoon Laakkosella sitten omistajuuden aikana seuraavalle omistajalle.

Sijaisautona oli 530e xDrive farmari.
- Talviajo on oikein kivaa 4-vedolla. En tule ikinä vaihtamaan takaisin nastarenkaisiin, mutta jäällä 19-tuumaisilla on parempi pito ja ajo vakaampaa. No, kunhan loskakelit tulevat ja tiet sulavat, niin ei tarvitse ropinaa kuunnella..
- Auto maksaa uutena reilusti yli 60k€, kaukovaloavustin on jo asennettu, mutta siitä pitää vielä maksaa..?
- LCI:n uudet takavalot näköjään keräävät lunta/jäätä siihen keskiuraan, ainakaan samanlaista ei ole koskaan tullut omaan vanhanmalliseen.
- Sport-penkit olivat varmasti ihan OK:t, mutta Comfort-istuimiin on näköjään tullut totuttua. Tai siihen, että ratti ei liikukaan sähköllä.
- Kuten myös täysturhuuteen, eli kojelaudan alcantara-tms -päällystykseen. Vakio on todella muovisen tuntuinen autossa, joka maksaa sen yli 60k€ uutena..
- Kattokaiteet farmarissa vaikeuttavat lumen harjausta suunnattomasti. Siksi varmaan sen sijaisauton katolla oli se vajaa 10cm hyvin pakkautunutta valkoista tavaraa odottamassa.
- Moottori lämpeni ed. kohtaa suorittaessa yllättävän nopeasti!
- Uudemmassa iDrivessä saa moottorin öljynlämpötilan, saako tätä päivitettyä vanhempiin??
- G30 on iso, G31 vielä isompi.. jos ikinä tulee vielä autoa vaihdettua, niin 3-sarjalainen on varmaan valintana. Paitsi jos tottuu tähän ison ylellisyyteen vieläkin enemmän.

Ao sijaisauto oli ollut siis lumihangessa ainakin muutaman päivän, ajoakku täysin tyhjä. Millaisia vaikutuksia pakkasilla voi olla korkeajänniteakkuun, jos niitä ei melkein koskaan ladata täyteen?
JKK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 16:42
Auto: BMW G30 530e X-Drive 2020
Paikkakunta: Järvenpää

Täytyy kyllä sen verran hehkuttaa että tämä 530e x-drivena saattaa olla paras talviauto mikä minulla on ollut. Renkaina on napsun ylikokoiset 245/45R19" GoodYearin uudet nastat. Kyyti on kyllä tukevaa ja vakaata. Mielestäni kyyti tällä talvirengastuksella on jopa tukevammman ja turvallisemman tuntuista kuin edellisessä X4:ssä.

Jollain tavalla tämä auto on mielestäni talvella huomattavasti vakuuttavampi kuin kesällä. Mitä talvisempi keli, sitä parempi. Kesällä kyseisen mallin ohjaukseen liittyvät valuviat pääsevät hieman korostumaan, joka syö osaltaan kesäajon fiilistä.
Monni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 73
Liittynyt: 07 Heinä 2019, 19:19

Jasp kirjoitti: 16 Joulu 2022, 13:15 Jos oikein katoin niin 5-sarjan jatkotakuu on myös kalliimpi kuin X3:n, ainakin 2 vuotta mitä katsoin...
Lokakuun puolessa välissä ostettu 330 e 4. Vuosi jatkotakuu maksoi 386 euroa. Syyskuun viimeisellä viikolla ostettu 530 e 3. Vuosi maksoi 428 euroa.
PAT
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 57
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 20:29
Auto: 530eX LCI M Sport 2021
Paikkakunta: Tuusula

Onko muut huomanneet pakkaskeleillä ikkunoiden huurtumista, kun lämpötila laskee maagisen -10˚C rajan alle? Omassa autossa kaikki pelaa -9.5˚C asti, mutta kun mittariin pyörähtää -10˚C, niin heti alkaa huurtua sivu- ja takaikkunat. Huurteenpoistoasetuksella huurteet häviää hetkessä, mutta kaikilla muilla asetuksilla alkaa heti huurtua uudestaan. Oliskohan tuo softapuolen juttuja, eli tiputtaako ilmastoinnin (kosteuden poiston) pois päältä juurikin tuossa lämpötilassa?

Harvemminhan täällä etelässä noin kylmiä kelejä on, mutta ärsyttävää venkslaamistahan tuo silloin on, kun huurteenpoistoasetuksella alkaa varpaita palella.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: i3 94Ah 2016
Paikkakunta: Nokia

Kosteudenpoisto putoaa pois päältä kaikissa autoissa yleensä +4°C:n asteen paikkeilla, ettei kondenssivedet jäädy vääriin paikkoihin. Kuinka suurella pidät puhallinnopeudenrajoitinta, paraneeko jos laitat puoliväliin tai vähän yli?
PAT
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 57
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 20:29
Auto: 530eX LCI M Sport 2021
Paikkakunta: Tuusula

Ei auta puhallinnopeus eikä muutkaan asetukset. Paitsi huurteenpoistoasetus, jolla puhallinnopeutta voi huoletta pudottaa reippaastikin maksimista ja silti huurteet lähtee hetkessä.
Vastaa Viestiin