530e xDrive parkkitutkan herkkyys

G30, G31
kirintala
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Tammi 2022, 07:30

Eli uusi 2021 vuosimallin 530e xDrive alla ja parkkitutkan "epäherkkyys" eteenpäin ajossa, esim. taliin tai parkkruutuun mietityttää.
Tuo ei siis tunnu aktivoituvan kuin lähes vasta koskettaessa estettä, hankala ominaisuus tosiaan esim. parkkihallissa.

Jos pysäyttää kesken eteenpäin parkkiin ajon, ja käyttää pakkia päällä, pamahtaa parkkitutkan näyttö päälle ja saattaa olla jo punaisella alueella, aloittaa myös hälytyksen. . Siitä sitten eteenpäin parkkeeraus loppuun jatkaen.

Kenelläkään vastaavia kokemuksia? Huollossa säädettävissä? Liikkeestä sanottiin että saattaa olla ominaisuus, mikä tuntuisi aika oudolta.
PAT
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 20:29
Auto: 530eX LCI M Sport 2021
Paikkakunta: Tuusula

En ole moista ongelmaa noteerannut, vaikka joka päivä katokseen ajaessa tällään tutkan avulla keulan lähelle seinää. Etututka aktivoituu ehkä puolisen metriä ennen estettä, mutta en ole tätä kokenut mitenkään ongelmaksi. Ja saahan sen aktivoitua halutessaan myös napista.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

PAT kirjoitti: 17 Tammi 2022, 22:40 Etututka aktivoituu ehkä puolisen metriä ennen estettä
Jep, about näin sen pitäisi toimia, koska näin se toimii meidän molemmissa bemareissa ...
kirintala
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Tammi 2022, 07:30

Ok,
Itselläni aktivoituu n. 5-10 senttiä ennen törmäystä ja pari kertaa nokan saanut (onneksi) pehmeään lumipenkkaan kosketuksille. Sitten tutka kyllä lähti päälle. Olihan kyseessä uusi 2021 mallin 520 molemmilla vastaajilla? Autoliikkeestä meinasivat että voisi olla muuttunut nyt 2020-2021 välillä.
Pitänee vaan käyttää huollossa jos muilla on oikeamman suuntaisia kokemuksia.
Jasp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 260
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 18:13
Auto: X3 30e 2022

Lumipenkan tunnistus riippunee penkan "tiheydestä"; jäisen tunnistanee helpommin. Tekeekö kovaa seinää vasten samaa?
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1859
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ainakin vanhemmissa malleissa on melkoinen viive peruutusvaihteen päälle laittamisesta takatutkan heräämiseen. Herääkö tutka jos ajat metrin päähän esteestä ja jäät odottamaan?
kirintala
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Tammi 2022, 07:30

Tekee seinää vasten samaa kun lumipenkkaakin, eli ei aktivoidu kauempaa. Ja odottelu ei auta aktivoitumiseen, sitäkin jo kokeilin.

Selvitän vielä onko tuo aktivoitumisraja juurikin "keltaiselta punaiselle" mennessä, eli sen n. 10 senttiä ennen kuin kolahtaa.
Olisi siis ns. "kuski osaa" -ominaisuus jossa auto ei turhaan varoittele osaavaa kuljettajaa :)
Testailen autokatoksessa kohtapuoliin ja palaan vielä että löytyikö tuo ominaisuutena. Itselle mieluisempi olisi se aiemmin ketjussa mainittu n. 40-50 senttiä ennemmin
näytön aktivointi, niin tutkaa voisi käyttää jopa parkkiapuna marketin pihalla.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Onko sulla muuten autossa perusmallinen parking assistant vai plus versio?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

kirintala kirjoitti: 19 Tammi 2022, 12:33 Olihan kyseessä uusi 2021 mallin 520 molemmilla vastaajilla? Autoliikkeestä meinasivat että voisi olla muuttunut nyt 2020-2021 välillä.
Pitänee vaan käyttää huollossa jos muilla on oikeamman suuntaisia kokemuksia.
Aika järjetön muutos, jos uusi toimis tolleen eri tavalla. Mitä sillä automaattisella aktivoinnilla tekee jos kolahdus ajaa saman asian? Epäilen kyl vahvasti että sulla on yksilövika tai kalibraatio pielessä. Eihän siinä ole mitään kalvoka tai teippejä vedetty antureiden yli? Tai ylimaalattu puskuria?
Jasp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 260
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 18:13
Auto: X3 30e 2022

Tätä mainitsemaasi ominaisuutta vasten, niin ei ole kyllä ominaisuus: "Jos pysäyttää kesken eteenpäin parkkiin ajon, ja käyttää pakkia päällä, pamahtaa parkkitutkan näyttö päälle ja saattaa olla jo punaisella alueella, aloittaa myös hälytyksen. . Siitä sitten eteenpäin parkkeeraus loppuun jatkaen". Minusta selvä vika toiminnassa.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
BMWG20
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Kesä 2024, 18:45

Ketju on vanha, mutta aihe erittäin ajankohtainen.
Itselläni on G20 korinen bensamoottori 20-vuoden auto.
Ostin auton käytettynä 55 tuhatta ajettuna.
Sen kummemmin jaarittelematta suoraan ongelmaan
eli parkkitutkan AUTOMAATTISEEN PDC-toimintoon.
Manuaalisen puolen tutkat ja napilla konsoleista toimii moitteetta, mutta PDC nimenomaan hälyttää vasta kosketuksesta.
Osumia ei ole tullut, koska en ole ottanut riskiä, mutta turhauttaa kun auto hälyttää vasta kun oksat tai heinät ottavat kiinni.
Pajalla sanovat, että vikaa ei ole. Asennoituminen luokkaa naiskuljettaja, et ole ostanut autoa meiltä, tutkitaan 180€
Olen samaa mieltä ketjussa mainitusta kalibroinnista, koska tutkat toimii.
Lisäksi marmorilla vahvisti etäisyydeksi 70 senttiä.
Ei vaan ole halua lähteä kokeilemaan onnea, kuka osaa oikeasti auttaa ja korjata vian.
Mutta pointtina, että aloittaja ei ole väärässä eikä ainoa.
Vastaa Viestiin