Iltaa kaikille! Tässä muutama vikaa mitä olen huomannut heti auton oston jälkeen ja toivoisin teiltä apuaa/neuvoja.
Eli ongelma on se että kaikki pakokaasuhajut ym hajut tulee todella herkästi sisälle. Huomaan että edessäni olevasta autosta tulee pakokaasuhajut sisälle. Ja tämmöstä ongelmas ei ole kyllä missään aikasemmassa autossani ollut.
Myöskin talvella kun oli pakkasta huomasin että tyhjäkäynnillä omasta konehuoneesta tuli erittäin pistävä ja voimakas pakokaasuhaju ja ne tuli sisälle.
Myöskin huomasin että varsinki talvella kun oli pakkasta ja käynnistin autoa ja kun laitoin D-vaihteen päälle niin moottoritilasta tulee aika voimakas tärinä/värinä ja se tuntuu ihan jarrupolkimessa asti.
Auto ostettu 10.2.2022 ja siinä on 2v bps takuu.
Auto ollut 2 kertaa tutkittavana raision autokeskuksessa, mutta ei ole kuulemma mitään vikoja löytyny. Eivät osaa sanoa mistä tuo pistävä haju tulee konehuoneesta eikä sitä että miksi hajut tulee niin herkästi sisälle.
Myöskään tärinästä eivät löytäneet vikoja.
Osaisko täällä joku kertoa että on autoss oikeasti joku vikaa vai onko ominaisuus tuo moottoritärinä??
Mutta hajuongelmia mulla ei koskaan ole aikasemmin ollut vaikka mulla ollut aika monta bemaria.
Eli tässä vielä
1. Pistävä haju konehuoneessa
2. Hajut tulee herkästi sisälle
3. Moottorin värinä/tärinä kun d-vaihde päällä
Auto on g31 520xd 2018 ajettu 93tkm
Kiitos etukäteen vastauksista
Bmw g31 hajuongelma
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: ix1 30 xdrive
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Saman oon huomannut omassani talvella et kylmänä täristää kun D-päällä ja jarru pohjassa. Kilsoja nyt 125tkm. Liittyyköhän samoihin jyrinä oireisiin mitä on 100 vauhdista alkaen Auto käyty läpi näiden jyrinöiden takia mutta ei mitään löytynyt...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
- Auto: F10 530dA xDrive -11
U11 iX1 -23 - Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Aikanaan edellisessä autossa (E39) tuli jossain vaiheessa pakokaasunhajua sisälle ja silloin oli kyseessä suht yleinen ongelma eli pakoputken joustopala oli hajonnut ja sieltä pääsi pakokaasuja juurikin etupenkkien alle. Luulisin että ainakin tuo johtui siitä että moottorin tukikumit olivat väsyneet ja päästivät moottorin heilumaan liian paljon esim. moottorin saamutuksen yhteydessä (koko kone heilahti ihan kunnolla sammutettaessa). Joustoputki uusittiin pakoputkikorjaamolla ja moottorin tukikumit vaihdettiin uusiin ja ongelmatkin hävisivät ainakin tuon yksilön osalta.
Ex: F45 225xe -20, F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03