530e kokemuksia ja keskustelua

G30, G31
Topias33
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Tammi 2022, 20:06

Moro!

Bmw 530e touring vm 2021 ollut vuoden käytössä. Olen nyt talvella säätänyt asetuksista niin että ajoneuvo ei sammuisi oven avatessa, jotta auton voisi esim jättää ”päälle” puhaltamaan ja samalla putsata autoa lumesta.

Asetuksista huolimatta joka kerta kun avaan oven nii auto menee OFF tilaan ja puhallus sammuu. Tällöin laitan sitten bmw sovelluksen kautta puhalluksen. Onkohan tässä joku softavika kun asetus tähän kuitenkin löytyy jos haluaisi että auto sammuu kun ovi avataan mutta ei ole käytössä. Ei kuitenkaan ole vaikutusta mun autossa tuolla eli ihan sama onko asetuksessa täppä vai ei
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Siis jos auto on ajovalmis, paina P nappulaa vaihdekepistä, jos esim R tai D ollut päällä. Mulla 3 ainakin jää virrat päälle jos vei koske starttinappiin. Uskoisin myös että puhallus jää normisti päälle, jos ei jää, aseta ”aktivoi seisontailmastointi heti”. Tämä on mulla näytössä, kun painan startstop näppäintä pysähdyksen jälkeen sammuttaakseni auton. Lämmitys/jäähdytys jää päälle.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Niin puhallukset saa päälle myös painamalla esim kuskin puolen ilmanvaihdon auto-nappulaa, se on yleensä kätevin jos loppuu hönkä.
Topias33
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Tammi 2022, 20:06

Jep. Erikoista vaan että asetuksissa on tuo että auton oven avaamalla voisi auton jättää käyntiin. Mutta saahan tuon puhalluksen kyllä mainitsemillanne tavoilla päälle, kun softassa ehkä sit jotain häikkää.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Topias33 kirjoitti: 22 Tammi 2022, 23:58 Jep. Erikoista vaan että asetuksissa on tuo että auton oven avaamalla voisi auton jättää käyntiin. Mutta saahan tuon puhalluksen kyllä mainitsemillanne tavoilla päälle, kun softassa ehkä sit jotain häikkää.

”Sammuta ajoneuvo kun avaat oven”
-> Asettaa lepotilan heti kun etuovi avataan

Ilmanvaihto on päällä vain ajovalmiustilassa eli polttomoottoritermein sen jälkeen kun painat starttia ja ennen kuin painat stoppia. Mutta tää plugari painaa sun puolesta stoppia heti kun avaat (kuskin) turvavyön ja oven.

Ts toimii oikein

Asetuksen konkreettisin ero on jääkö stereot pauhaamaan kun avaat oven vai ei.
Topias33
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Tammi 2022, 20:06

Tämä ei pidä ainakaan mulla paikkaansa vaan radio jää pauhaamaan oven avattatua riippumatta asetuksesta. Kyllä toi bugi taitaa olla. Tuosta oli foorumilla muutkin kirjoittaneet.
Vastaa Viestiin