muutaman kuukauden bemarihybridikokemuksella olen erittäin tyytyväinen autooni. kuitenkin pari pientä juttua/hölmöyttä on, ei taida olla mitään tehtävissä?
- navigaattori ”hukkaa” määränpään auton sammuessa? eli jos nousen hakemaan postit tai tankkaan auton niin kohde pitää hakea uudelleen? Edellinen Volvo kysyi startatessa jatketaanko opastusta. Enkö vaan osaa käyttää
- vakionopeussäätimellä kiihdyttäessä rynnii niin nopeasti että ottaa polttomoottorin käyttöön. esim tietyömaan jälkeen maantiellä jälkeen tms. eli pitää muistaa kiihdyttää itse rauhallisesti ja sitten vasta vakkari päälle että pysyy sähköllä
- naviäly ei osaa käyttää sähköä kuin 110 km/h asti, jos ajan stadista jäkeen motaria pitkin ”itse” electric modella menee koko matkan sähköllä mutta naviohjauksella hybridmodella rangea on perillä 30 km ja motari menty polttiksella
- pystyykö autolla ajamaan tarkoituksella polttomoottorilla ilman että akkua ladataan asetettuun minimilataustasoon? siis kun haluan pyöritellä bensiksellä onnistuuko ilman massiivista kulutusta jos akku lähes tyhjä?
- kumit oli tehtaalta >3 barin paineissa. tiputin 2,5 ja rengasmeteli pieneni ja ajettavuus mielestäni parani. miksi näissä on niin kovat paineet? säästääkö bensaa vai mikä? vaimon golfissa oli sama
auto siis 530e touring jos sillä on merkitystä noihin
530e kokemuksia ja keskustelua
No oma kokemus kertoo seuraavaa:
Itse olen havainnut parhaaksi pitää auton aina max-e asennossa, niin että "käynnistyy" siihen moodiin. Silloin ei tule pieniä katkokäyntejä polttikselle käynnistyessä. Sitten tarvittaessa keppiä vasemmalle, jos haluaa lämmitellä polttista ennen kuormittavia ajoja.
Jos pistät max-e, niin pysyy kyllä sähkönä, ellet ihan kick-downia tee.vakionopeussäätimellä kiihdyttäessä rynnii niin nopeasti että ottaa polttomoottorin käyttöön. esim tietyömaan jälkeen maantiellä jälkeen tms. eli pitää muistaa kiihdyttää itse rauhallisesti ja sitten vasta vakkari päälle että pysyy sähköllä
Sama juttu, max-e antaa mennä 140km/h asti pelkällä sähköllä.naviäly ei osaa käyttää sähköä kuin 110 km/h asti, jos ajan stadista jäkeen motaria pitkin ”itse” electric modella menee koko matkan sähköllä mutta naviohjauksella hybridmodella rangea on perillä 30 km ja motari menty polttiksella
Jep, vaihdekeppi vasemmalle on avain onneen. Ei edes suotta tee mitään start-stop syklejä, vaan on valmis pyörittelyyn aina.pystyykö autolla ajamaan tarkoituksella polttomoottorilla ilman että akkua ladataan asetettuun minimilataustasoon? siis kun haluan pyöritellä bensiksellä onnistuuko ilman massiivista kulutusta jos akku lähes tyhjä?
Itse olen havainnut parhaaksi pitää auton aina max-e asennossa, niin että "käynnistyy" siihen moodiin. Silloin ei tule pieniä katkokäyntejä polttikselle käynnistyessä. Sitten tarvittaessa keppiä vasemmalle, jos haluaa lämmitellä polttista ennen kuormittavia ajoja.
Omani kyllä sanoo, että navigointi keskeytyi jatketaanko. Viimeksi eilen kävin tankilla.
Max e-drive asetus päälle niin auto pysyy sähköllä. Omani ei juurikaan yli 90kmh vauhdissa halua akkua käyttää ellei siihen pakota käyttämällä max e-drivea. Sitä en osaa sanoa mikä logiikka tuossa on. Oma auto kyllä käyttää akun aika nopeasti loppuun automaattisella modella jos moottoritielle lähtee. Ei puhettakaan että olisi mitään 30km rangea jäljellä ellei sitten ole jokin battery control mode päällä.- vakionopeussäätimellä kiihdyttäessä rynnii niin nopeasti että ottaa polttomoottorin käyttöön. esim tietyömaan jälkeen maantiellä jälkeen tms. eli pitää muistaa kiihdyttää itse rauhallisesti ja sitten vasta vakkari päälle että pysyy sähköllä
- naviäly ei osaa käyttää sähköä kuin 110 km/h asti, jos ajan stadista jäkeen motaria pitkin ”itse” electric modella menee koko matkan sähköllä mutta naviohjauksella hybridmodella rangea on perillä 30 km ja motari menty polttiksella
Omassa 18/245 renkaassa suositus oli ajotietokoneen perusteella 2.4/2.6 sedanissa. Mukavuus ja melu aika hyvä, mutta etenkin moottoritiellä paineiden nosto lähemmäs kolmosta toi vakautta lisää. Varmasti kovemmat paineet myös lisää rullaavuutta ja sitä kautta energiaa.- kumit oli tehtaalta >3 barin paineissa. tiputin 2,5 ja rengasmeteli pieneni ja ajettavuus mielestäni parani. miksi näissä on niin kovat paineet? säästääkö bensaa vai mikä? vaimon golfissa oli sama
Mulla on autossa sellainen probleema, että jos kolmikaistaisella vasemmalle kartavalla moottoritiellä ajat oikeata kaistaa ja keskimmäisellä on hitaampaa liikennettä, niin auton vakkari jarruttaa aina niin kuin edessä olisi auto.
Sitten vielä semmoinenkin vika, että auto on alannut näyttämään väärää akun varaustasoa lähtiessä. Esim. se voi näyttää 7km, eli saman mitä siinä oli kun aloitit lataamaan. Vasta sitten kun ajaa vähän, niin näyttöön ilmestyy oikea lukema.
Tai jos akku on vaikka ladattu yöllä täyteen, niin aamulla se voi näyttää 30km ja sitten ajaessa voi tulla jopa 20km lisää.
Eka ongelma on saattanut olla uudesta asti, toka ongelma on uusi.
Sitten vielä semmoinenkin vika, että auto on alannut näyttämään väärää akun varaustasoa lähtiessä. Esim. se voi näyttää 7km, eli saman mitä siinä oli kun aloitit lataamaan. Vasta sitten kun ajaa vähän, niin näyttöön ilmestyy oikea lukema.
Tai jos akku on vaikka ladattu yöllä täyteen, niin aamulla se voi näyttää 30km ja sitten ajaessa voi tulla jopa 20km lisää.
Eka ongelma on saattanut olla uudesta asti, toka ongelma on uusi.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Onkohan se kaistojen välinen viiva kuinka hyvin näkyvissä? Itsellä joskus vasemmalle kääntyvien autojen takia hidastaa, kun autot liittymässä osittain viivan päällä vielä, tai viiva ei kunnolla näkyvissä. Voi tosin olla ominaisuus...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 17 Helmi 2020, 10:08
- Auto: G30 530e
- Paikkakunta: Oulu
Joo, tänne ilmestyi sama vika kesällä. Aiemmin näytti aina lähtiessä rangen oikein, nyt näyttää samaa mikä jäi sammuttaessa ennen latauksen kytkemistä.El_Ucca kirjoitti: ↑19 Elo 2021, 15:05 Sitten vielä semmoinenkin vika, että auto on alannut näyttämään väärää akun varaustasoa lähtiessä. Esim. se voi näyttää 7km, eli saman mitä siinä oli kun aloitit lataamaan. Vasta sitten kun ajaa vähän, niin näyttöön ilmestyy oikea lukema.
Tai jos akku on vaikka ladattu yöllä täyteen, niin aamulla se voi näyttää 30km ja sitten ajaessa voi tulla jopa 20km lisää.
530e xDrive 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Samaa tekee myös pikkuveli G20 330e. Eilen aamulla täydellä akulla näytti 7km (ajelin hiukan rapiat 30km sähköllä ja sit töpseliin takas). Iltapäivällä lähdettäessä (taas akku täynnä) näytti 54km - eli silloin tällöin sekoilee. Ensimmäisen kerran tämän huomasin joskus alkukesästä, sitä ennen on näyttänyt aina lähtiessä suhtkoht oikein
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Vastaa itse tähän. Autossa oli päällä asetus: Vältä ohittamista oikealta.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Onkos muilla ollut sellaista käytöstä esilämmityksessä että kun laitettu "viikottain" -ajastus tietyille päiville, niin ei se lämmitys ollutkaan lähtenyt päälle? Laitoin viime viikolla ekan kerran viikkoajastuksen ti, ke ja to -aamuille ja toimi kuten pitää. Nyt toisen viikon tiistaina ei ollut käynnistynyt. Appi kertoo edelleen että viikkoajastus on päällä.
Morjensta vaan, olen tässä jo jonkin aikaa pähkäillyt plug in hybridin hankkimista. Tällä hetkellä ajelen MB:n 250 Cla:lla ja bensan kulutus on aika kovaa ja nykyhinnoilla se käy kukkaron päälle.
Olen tässä katsellut lähinnä pari-kolme vuotta ajettuja vaihdokkeja ja haluaisinkin kysellä kokemuksia vaikkapa 2019 vuosimallin 530e:stä.
Lähinnä kiinnostaa ihan yleisellä tasolla auton ajettavuus jne, sekä tietysti toteutunut sähkörange vs. luvattu.
Tuossa olisi yksi kiinnostava yksilö karvan alle 40 kiloeuron tarjolla. Vuosimalli 2019 ja mittarissa 66tkm ja kaikenmoista hilavitkutinta löytyy varustelistauksesta.
Onko tuohon rahamäärään nähden hyvä sijoitus, vai käännänkö katseen suosiolla muualle? Ulkoisesti ja sisustan puolesta oikein nätti peli!
Olisin erittäin kiitollinen jos joku jaksaisi tähän vastailla.
Olen tässä katsellut lähinnä pari-kolme vuotta ajettuja vaihdokkeja ja haluaisinkin kysellä kokemuksia vaikkapa 2019 vuosimallin 530e:stä.
Lähinnä kiinnostaa ihan yleisellä tasolla auton ajettavuus jne, sekä tietysti toteutunut sähkörange vs. luvattu.
Tuossa olisi yksi kiinnostava yksilö karvan alle 40 kiloeuron tarjolla. Vuosimalli 2019 ja mittarissa 66tkm ja kaikenmoista hilavitkutinta löytyy varustelistauksesta.
Onko tuohon rahamäärään nähden hyvä sijoitus, vai käännänkö katseen suosiolla muualle? Ulkoisesti ja sisustan puolesta oikein nätti peli!
Olisin erittäin kiitollinen jos joku jaksaisi tähän vastailla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Kävin tänään katsomassa kyseistä kulkinetta ja täytyypi jatkaa plugarin etsintää muista malleista tai merkeistä. Ei vaan iskeny, takakonttikin oli niin pieni että ei palvele mun tarpeita. Itseäni rupesi bemmi kiinnostelemaan isomman akun takia, vertauskohtana mb:n c- ja e-sarjalaiset tuolta muutaman vuoden takaa.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑24 Marras 2021, 20:10Laitappa linkki tuohon nimenomaiseen autoon niin voi sitten mielipiteitään paiskata
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
No, tästäkin keskustelusta löytyy paljon kokemuksia. Laitan nyt muutaman oman kokemuksen vajaan parin kk:n ajalta.Jabinho kirjoitti: ↑24 Marras 2021, 12:38 Morjensta vaan, olen tässä jo jonkin aikaa pähkäillyt plug in hybridin hankkimista. Tällä hetkellä ajelen MB:n 250 Cla:lla ja bensan kulutus on aika kovaa ja nykyhinnoilla se käy kukkaron päälle.
Olen tässä katsellut lähinnä pari-kolme vuotta ajettuja vaihdokkeja ja haluaisinkin kysellä kokemuksia vaikkapa 2019 vuosimallin 530e:stä.
Lähinnä kiinnostaa ihan yleisellä tasolla auton ajettavuus jne, sekä tietysti toteutunut sähkörange vs. luvattu.
Tuossa olisi yksi kiinnostava yksilö karvan alle 40 kiloeuron tarjolla. Vuosimalli 2019 ja mittarissa 66tkm ja kaikenmoista hilavitkutinta löytyy varustelistauksesta.
Onko tuohon rahamäärään nähden hyvä sijoitus, vai käännänkö katseen suosiolla muualle? Ulkoisesti ja sisustan puolesta oikein nätti peli!
Olisin erittäin kiitollinen jos joku jaksaisi tähän vastailla.
Päällimmäisenä mielessä on se, että odotin ilman muuta enemmän. Ajettavuus ei mielestäni ole ihan sitä mitä pitäisi olla, varsinkaan autolla jonka maine on pitkälti rakennettu sloganin "ajamisen iloa" ympärille. G30:ä täytyy todella ajaa. En uskonut muiden kokemuksia, mutta nyt on uskottava. G30 ei mene motarilla kuin juna. Hetken kun huomio kiinnittyy muuhun, niin jo on auto menossa kohti ojaa tai vastaantulevien kaistalle. Ohjaus on mielestäni aavistuksen tunnnoton, ehkä jopa laiska. Aiemmista BMW-malleista tuttu sporttisuus on poissa, tai jos ei kokonaan poissa niin vähentynyt ainakin.
Sähkörange on vähän erikoisempi juttu. Netissä olevat kokemukset pitävät paikkansa. Yli 30km toteutuneeseen rangeen on vaikea päästä. Ihmettelen tätä siksi että f15:sta pääsin usein sen 30km tai jopa vähän yli = sen mitä valmistaja lupaakin. G30:llä ei pääse lähellekään sitä mitä valmistaja lupaa. Autossa tai akussa ei ole vikaa, sillä ei vain pääse enempää. Veikkaan että valmistaja on vain luvannut kilpailijoiden paineessa vähän liikoja.
No, muotoilu on makuasia. Henk.koht pidän G30 muotoilusta sekä sisällä että ulkoa. Sport-penkit ovat hyvät, ohjaamoergonomia on hyvä jne.
Kokonaisuutena kelvollinen käyttöautohan se on, mutta kyllä siitä se "ajamisen ilo" ja aiemmille BMW-malleille ominainen sporttinen ajofiilis ja -tuntuma puuttuu. Jopa F15:sta teki mieli välillä ajaa huvikseen, sitä edeltäneellä E63:lla tuli hupia ajeltuakin. G30:llä ei kyllä tee edes mieli erikseen koukata mutkatien kautta tai ajella omaksi ilokseen joutoajoja, sen verran se sporttinen ajamisen ilo on kateissa. Muutama kiusallinen tyyppivikakin löytyy. Keulan säleiköt ja umpioihin kerääntyvä kosteus. Umpiot ovat nykyautoissa jo ikuisuusongelma. Keulan säleikköjen häiriöt eivät useinkaan sytytä vikavaloja, mutta vikakoodeista näkee että toimintahäiriöitä on usein.
Siinä päällimmäisiä ajatuksia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
^ allekirjoitan aika pitkälti tämän kommentoinnin G30 ajo-ominaisuuksista. Se nimenomaan korostuu kommentin kohdassa" ei tee mieli koukata erikseen mutkatien kautta jne.."
Sinänsä todella hyvä auto, mutta se ajamisen ilo puuttuu. 2,5 vuotta kokemuksella omat kommentit. Mutta kaikkihan ei hae sitä aktiivista ajofiilistä ja iloa autosta. Omalla 30v pojalla oli myös autokuume päällä ja annoin ajella pari viikko G30 xdrivea. Ajattelin että jos siitä haluaa seuraavan auton, mutta palautti ja sanoi, että hieno auto, mutta jos kuitenkin jotain muuta hänelle.
No, nykyinen Alfa Giulia Veloce Q4 kelpaisi pojallekin, mutta ostakoon oman, jos haluaa, tämä on minun ja nyt mutkatielle tekee koko ajan mieli
Sinänsä todella hyvä auto, mutta se ajamisen ilo puuttuu. 2,5 vuotta kokemuksella omat kommentit. Mutta kaikkihan ei hae sitä aktiivista ajofiilistä ja iloa autosta. Omalla 30v pojalla oli myös autokuume päällä ja annoin ajella pari viikko G30 xdrivea. Ajattelin että jos siitä haluaa seuraavan auton, mutta palautti ja sanoi, että hieno auto, mutta jos kuitenkin jotain muuta hänelle.
No, nykyinen Alfa Giulia Veloce Q4 kelpaisi pojallekin, mutta ostakoon oman, jos haluaa, tämä on minun ja nyt mutkatielle tekee koko ajan mieli
Sain X1sen just ja ihmettelen kans tämän "pysäköinti-ilmastoinnin" kanssa, että miten sen pitäisi toimia. Autosta kun katsoin, niin se oli ajastettu tänään oikein, mutta auto oli ihan umpijäässä. Pitääkö tuo ilmastointi laittaa manuaalisesti täysille kun lähtee autosta, jotta se puhaltaa? Jotenkin sellainen fiilis, että ajastus ehkä toimi, mutta puhallusta ei ollut.Espe64 kirjoitti: ↑23 Marras 2021, 07:34 Onkos muilla ollut sellaista käytöstä esilämmityksessä että kun laitettu "viikottain" -ajastus tietyille päiville, niin ei se lämmitys ollutkaan lähtenyt päälle? Laitoin viime viikolla ekan kerran viikkoajastuksen ti, ke ja to -aamuille ja toimi kuten pitää. Nyt toisen viikon tiistaina ei ollut käynnistynyt. Appi kertoo edelleen että viikkoajastus on päällä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Maalis 2012, 20:29
- Auto: 530eX LCI M Sport 2021
- Paikkakunta: Tuusula
Samoilla linjoilla. Tosin itse olen yhdistänyt heikon suuntavakauden tieuriin ja sivutuuleen. Ja jos ne sattuu samaan aikaan, niin matka-ajo on suorastaan rasittavaa. Tyynellä säällä ja uudella asfaltilla menee puolestaan suoraan. Se yhdistelmä vain on aika harvinaista herkkua Suomessa. Parasta tässä autossa on mielestäni laatuvaikutelma, joka yhdessä ainakin hybridin hiljaisuuden kanssa luo varsin ylellisen tunnelman. Tässä tämä pesee kilpailijat mennen tullen. Mutta toki nämä on jo makuasioita. Ergonomia ja voimalinja ovat myös erinomaiset.jva kirjoitti: ↑27 Marras 2021, 13:07No, tästäkin keskustelusta löytyy paljon kokemuksia. Laitan nyt muutaman oman kokemuksen vajaan parin kk:n ajalta.Jabinho kirjoitti: ↑24 Marras 2021, 12:38 Morjensta vaan, olen tässä jo jonkin aikaa pähkäillyt plug in hybridin hankkimista. Tällä hetkellä ajelen MB:n 250 Cla:lla ja bensan kulutus on aika kovaa ja nykyhinnoilla se käy kukkaron päälle.
Olen tässä katsellut lähinnä pari-kolme vuotta ajettuja vaihdokkeja ja haluaisinkin kysellä kokemuksia vaikkapa 2019 vuosimallin 530e:stä.
Lähinnä kiinnostaa ihan yleisellä tasolla auton ajettavuus jne, sekä tietysti toteutunut sähkörange vs. luvattu.
Tuossa olisi yksi kiinnostava yksilö karvan alle 40 kiloeuron tarjolla. Vuosimalli 2019 ja mittarissa 66tkm ja kaikenmoista hilavitkutinta löytyy varustelistauksesta.
Onko tuohon rahamäärään nähden hyvä sijoitus, vai käännänkö katseen suosiolla muualle? Ulkoisesti ja sisustan puolesta oikein nätti peli!
Olisin erittäin kiitollinen jos joku jaksaisi tähän vastailla.
Päällimmäisenä mielessä on se, että odotin ilman muuta enemmän. Ajettavuus ei mielestäni ole ihan sitä mitä pitäisi olla, varsinkaan autolla jonka maine on pitkälti rakennettu sloganin "ajamisen iloa" ympärille. G30:ä täytyy todella ajaa. En uskonut muiden kokemuksia, mutta nyt on uskottava. G30 ei mene motarilla kuin juna. Hetken kun huomio kiinnittyy muuhun, niin jo on auto menossa kohti ojaa tai vastaantulevien kaistalle. Ohjaus on mielestäni aavistuksen tunnnoton, ehkä jopa laiska. Aiemmista BMW-malleista tuttu sporttisuus on poissa, tai jos ei kokonaan poissa niin vähentynyt ainakin.
Sähkörange on vähän erikoisempi juttu. Netissä olevat kokemukset pitävät paikkansa. Yli 30km toteutuneeseen rangeen on vaikea päästä. Ihmettelen tätä siksi että f15:sta pääsin usein sen 30km tai jopa vähän yli = sen mitä valmistaja lupaakin. G30:llä ei pääse lähellekään sitä mitä valmistaja lupaa. Autossa tai akussa ei ole vikaa, sillä ei vain pääse enempää. Veikkaan että valmistaja on vain luvannut kilpailijoiden paineessa vähän liikoja.
No, muotoilu on makuasia. Henk.koht pidän G30 muotoilusta sekä sisällä että ulkoa. Sport-penkit ovat hyvät, ohjaamoergonomia on hyvä jne.
Kokonaisuutena kelvollinen käyttöautohan se on, mutta kyllä siitä se "ajamisen ilo" ja aiemmille BMW-malleille ominainen sporttinen ajofiilis ja -tuntuma puuttuu. Jopa F15:sta teki mieli välillä ajaa huvikseen, sitä edeltäneellä E63:lla tuli hupia ajeltuakin. G30:llä ei kyllä tee edes mieli erikseen koukata mutkatien kautta tai ajella omaksi ilokseen joutoajoja, sen verran se sporttinen ajamisen ilo on kateissa. Muutama kiusallinen tyyppivikakin löytyy. Keulan säleiköt ja umpioihin kerääntyvä kosteus. Umpiot ovat nykyautoissa jo ikuisuusongelma. Keulan säleikköjen häiriöt eivät useinkaan sytytä vikavaloja, mutta vikakoodeista näkee että toimintahäiriöitä on usein.
Siinä päällimmäisiä ajatuksia.
Onko muuten joku huomannut jotain eroa noissa moottorin äänivaihtoehdoissa? Ainakin tässä hybridissä moottorin (keinotekoista) ääntä voi vaihtaa valikoissa, mutta itse en huomaa eroa niiden välillä. Kaikilla vaihtoehdoilla moottori ’pörisee’ omaan makuuni melko rumasti. Jos tuo ääni tuotetaan keinotekoisesti, niin olisi siitä voinut tehdä samalla miellyttävämmän.
Itse pääsen kesäkeleillä noin 50km rangeen sähköllä, nollakeleissä noin 40km (esilämmitettynä). Pakkasista kunnon kokemuksia ei vielä ole. Ja tämä siis LCI mallilla.
Edellinen takavetoinen 225/55 17 renkailla oli todella levottoman tuntoinen ja sitä joutui ohjailemaan kaiken aikaa. Täysin sileällä kulki kyllä ongelmitta. LCi MSport neliveto on aivan siedettävä. Johtuiko levottomuus korkeasta rengasprofiilista. Nastarenkailla oli mielestäni kesärenkaita rauhallisempi. Range tällä faceliftillä oli kesällä kuivalla 63-65 km tienoilla. Eilen 8,5 asteen pakkasella kylmästä hallista lähdön jälkeen pystyi ajamaan 40 km sähköllä ja perillä 1 km ja 11 prosenttia jäljellä. Matkasta 35 km moottoritietä tasan 100 km tunnissa ja lämmitys 19;asteeseen säädetty,