G30 facelift

G30, G31
jartsa2018
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 11 Huhti 2018, 10:09
Auto: Tulossa: i4M50

Ei ole hehku vaan sentään led siinä perusmallissa. Eli vilkkuledi umpion yläp. Ja sieltä valo ohjautuu umpion alap.olevaan heijastinpintaan. Kävin katsomassa liikkeessä .
THell
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Joulu 2020, 09:58

Laitetaan nyt tännekin, kun vasta nyt huomasin, että 530e faceliftille on oma ketjunsa.
Viime viikon pe lähti ihka ensimmäinen oma BMW tilaukseen.

BMW 530e xDrive Touring

Aventurine Red II Metallic
Keinonahkajakkrat Sensatec mustat
Tumma sisäkatto
Ambient light - tunnelmavalaistus
Urheiluistuimet edessä
M-ratti
Hifit (ne halvemmat)

Luonnossa en ole väriä nähnyt, mutta muutaman Laakkosen myyjän kanssa jutelleena pitäisi olla komea. Toimitus arviolta viikolla 8/2021, ei muuta kuin odotellaan...
jartsa2018
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 11 Huhti 2018, 10:09
Auto: Tulossa: i4M50

Hieno väri toi aveturine red! Itse en jättäisi pois noita ajovaloja ja ottaisin adaptive tai laser ajovalot. Ne on paremmat näkyvyydeltään ja ulkonäöltään.
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

jartsa2018 kirjoitti: 02 Joulu 2020, 15:53 Hieno väri toi aveturine red! Itse en jättäisi pois noita ajovaloja ja ottaisin adaptive tai laser ajovalot. Ne on paremmat näkyvyydeltään ja ulkonäöltään.
Jokainen tavallaan, mutta en ymmärrä miksi ajovaloihin pitäisi panostaa pelkän ulkonäon takia. Varsinkaaan autossa, josta puuttuu tärkeitä varusteita.

Jos on paljon ajoa valaisemattomilla teillä, niin silloin adaptiiviset ovat yksi tärkeimmistä varusteista. Ei kuitenkaan ulkonäön takia.

Omassa 530e:ssä on tavalliset led-ajovalot. Uuteen autoon tulee mukautuvat, vaikka niillä ei ole juurikaan ollut käyttöä kun autolla ajellaan lähinnä taajamassa tai taajaman lähellä. Ne tulivat kuitenkin bonuksena innovation-paketin mukana.

Kertaakaan ei hybridissä ole harmittanut valojen ulkonäkö, vaan enemmän autoon on enemmän on kaivannut käytännöllisiä varusteita kuten Driving Assistant Professional, joka ei paljon laser-valoja kalliimpi ole ja on hyödyllinen joka paikassa.

Toisella autolla tehdään sitten pidemmät matkat, mutta ei siihenkään ulkonäön takia adaptiivisia otettu, vaan pelkästään siksi kun ne on siinä käytössä jatkuvasti.

Auton ulkonäkö on kyllä erittäin tärkeä asia minulle, mutta en lähtisi muiden varusteiden kustannuksella siihen valojen kautta panostamaan. Tosin sama koskee myös Hifiä, jonka ottamista muiden varusteiden kustannuksella pidän aika erikoisena. Tässä taidan kuitenkin olla vähemmistössä.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
bvz9
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 00:39

tervehdys,

minäkin hankin elämäni ensimmäisen bemarin, 530e xdrive touringin. Nyt kun tuli nelivetofarmarihybridi tarjolle 5-sarjaan iskin heti kiinni 😊. Laakkoselle tuli koeajoautoksi sellainen viime viikolla ja pääsin kokeilemaankin. Auto aika perussettiä, adaptiiviset ledit otin, hifit (lueskelin täältä kommentteja) ja sen sensatec sisustuksen urheilupenkeillä joka näytti minun silmääni hyvältä

charged editionissa on minusta ihan hyvät varusteet jo sellaisenaan, tiedätte varmasti paremmin kuin minä. Ja 18” vanteet, oliko niin että kaikissa xdrive farmareissa vakiona?
bvz9
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 00:39

Minullakin on ollut Audia ja ihmettelen miten ne on päästäny tän hybriditouhun luisumaan käsistään, bemari vie ihan 6-0. A6:ssa ainoa vaihtoehto se jota vastaa 545e. Varmaan 90 % myynnistä on tätä nelipyttyistä settiä joka on minun mielestäni vähintään riittävä. Nyt kun tuli tuo farmari vielä niin aika hyvä fleetti bemarilla eri kokoluokkiin 👍
bvz9
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 00:39

oikeastaan dieselhybridi puuttuu, sehän löytyy mersulta ainoastaan. on helppo tyrmätä että diesel on vanhenevaa tekniikkaa mutta paljon ajaville kuten minä niin olisi ihan hyvä vaihtoehto edelleen, samoin taksit jne. Dieselistä tähänkin vaihdan. Mersuun ei vaan pystyny venyy, ehkä sitten vanhempana 😂
Sammy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Syys 2020, 16:10

Tavaratila kutistuu farkussa aika paljon akuston takia, joka itseäni ainakin pännii. Oliko niin että vain 430l on tämän 530e touringin kontti?
bvz9
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 00:39

joo se on, siis ikkunatason alareunaanhan se mitataan, yläosa on samankokoinen kuin dieselissä.

sellaisen ~5 cm on se lattiataso ylempänä kuin ei-hybridissä. on vähän hölmön näköinenkin. Itseä ei haittaa koon pienentyminen koska ei ole enää mitään lastenvaunuja tms. harkitsin jopa sedania mutta kun tuli tuo farkku nyt niin otin sen
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Itsellä pre facelift full loaded G30 2020 530e x-drive M-sport sedan.
Hieman mietitytti ostaa hyvällä diilillä vanhentuvaa mallia.
Nyt näin jälkeenpäin ulkonäkö vanhassa on jopa parempi.
En pidä uuden mallin J-mallin valoista ja munuaistenkaan ei tarvitse olla isompia.
Etäkarttapäivitysten ja aavistuksen suuremman iDrive -näyttöä en ole osannut kaivata.
Laser-valoja tuskin olisin ottanut, adaptiiviset valot toimivat jo niin hyvin.
Kaikenkaikkiaan tyytyväinen hankintaan. Hankala taitaa olla parantaa kokoluokan esikuvaa.
bvz9
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 00:39

joo visuaalisiahan noi muutokset tosiaan on ja tuskin vanhenee edellinenkään sen myötä. Enkä usko että teholisäkään maata merelle vie. Hienoja vehkeitä ennen ja jälkeen faceliftin
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Kävin kokeilemassa eilen lci 530e. En huomannut mitään eroa prelci:hin lukuunottamatta kaiuttimilla tehtyä sporttisempaa ääntä ja suurempaa näyttöä keskikonsolissa.
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

bvz9 kirjoitti: 19 Joulu 2020, 16:47 joo visuaalisiahan noi muutokset tosiaan on ja tuskin vanhenee edellinenkään sen myötä. Enkä usko että teholisäkään maata merelle vie. Hienoja vehkeitä ennen ja jälkeen faceliftin
Kaiken lisäksi tehot on aivan samat, vain paperilla speksi on muuttunut. Pre faceliftin kaikki hummat saa käyttöön napauttamalla kepin vasemmalle. :thup:
pedro78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Joulu 2016, 13:19
Auto: G30 520da xdrive -18

Facelift G31 530e xdrive kokeiltu. Voimalinja on kyllä hieno ja auto kaikin puolin. Oma 520d tuntui jotenkin vanhanaikaiselta kun liikkeen pihalta lähdin. Koeajettu auto oli m-sport ja aivan kuin ohjaus olisi ollut nopeampi kuin omassani? Ainoa miinus tulee taas hybridin toimintamatkalle. Täydellä akulla pääsin 29km varsin sekalaista ajoa. Ulkona -6 ja lämppäri 21 pyynti ja auto, ratin lämmitin päällä. Ei oikein riitä minun käyttööni vielä :(
bvz9
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 00:39

aijjaa, en tosiaan ole mikään bmw-asiantuntija. Luulin että tähän faceliftiin tuli joku lisäboosti ohitustilanteisiin, 10s ajaksi tai jotain. Taisi myyjä puhua omiaan 😊

M-Sport kirjoitti: 19 Joulu 2020, 18:54
bvz9 kirjoitti: 19 Joulu 2020, 16:47 joo visuaalisiahan noi muutokset tosiaan on ja tuskin vanhenee edellinenkään sen myötä. Enkä usko että teholisäkään maata merelle vie. Hienoja vehkeitä ennen ja jälkeen faceliftin
Kaiken lisäksi tehot on aivan samat, vain paperilla speksi on muuttunut. Pre faceliftin kaikki hummat saa käyttöön napauttamalla kepin vasemmalle. :thup:
bvz9
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 00:39

eikös ne kuitenkin valot muuttuneet edessä ja takana? ei se iso ero toki ole

se iso näyttö on juhlava, ja Volvon jälkeen osaa arvostaa langatonta apple-kytkostä 👍 niiden johtoken kanssa sählääminen riittää jo
Sod-3 kirjoitti: 19 Joulu 2020, 17:01 Kävin kokeilemassa eilen lci 530e. En huomannut mitään eroa prelci:hin lukuunottamatta kaiuttimilla tehtyä sporttisempaa ääntä ja suurempaa näyttöä keskikonsolissa.
bvz9
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 00:39

joo itselle riittää 20 km ja saan duunissa ladattua eli ok. mutta eihän tuolla hirveesti juhli. 30km päivässä antaa reilu 10 tkm vuodessa. harvalle riittää sellaisenaan, mutta ehkä täyssähköt on erikseen?

veljellä on se uudi mersun gle ja se menee sillä 30kW akulla niin ettei juuri polttomoottoria tarvitse vaikka enemmänkinnajaa
pedro78 kirjoitti: 19 Joulu 2020, 18:55 Facelift G31 530e xdrive kokeiltu. Voimalinja on kyllä hieno ja auto kaikin puolin. Oma 520d tuntui jotenkin vanhanaikaiselta kun liikkeen pihalta lähdin. Koeajettu auto oli m-sport ja aivan kuin ohjaus olisi ollut nopeampi kuin omassani? Ainoa miinus tulee taas hybridin toimintamatkalle. Täydellä akulla pääsin 29km varsin sekalaista ajoa. Ulkona -6 ja lämppäri 21 pyynti ja auto, ratin lämmitin päällä. Ei oikein riitä minun käyttööni vielä :(
jartsa2018
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 11 Huhti 2018, 10:09
Auto: Tulossa: i4M50

Minusta taas pre lci ja lci ero huima (ulkonäkö) ja parempaan suuntaa mennyt lci myötä, lisää tullut agressiivisuutta. Mutta ennen kaikkea ne ajovalot on hienot (adaptive/laser). Itselle tulee tuo jossa laserit. Nuo bmw perusvalot (kokemusta pre lci) oli aivan surkeat, meidän retkeilyauto fiatissa on yhtä paskat lähivalot. On kuitenkin tärkeää että piemeässä näkee ja tulee nähdyksi - pimeässä maassa kun elämme.
Monni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 73
Liittynyt: 07 Heinä 2019, 19:19

On hienoa, että on mahdollisuus valita paremmat laservalot, jos niille käyttöä. Oma auto täyttää kohta 2 vuotta ja melkein sama onko valoja ollut lainkaan. 40 km työmatkaa tulee ajettua ja katuvalot koko matkalla. Ei kannata valoihin investoida, kun autoa vaihtaessa siitä investoinnista ei saa senttiäkään hyvitystä takaisin.
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Miksi ihmeessä tässä faceliftissä on estetty navigoinnin äänenvoimakkuuden säätö tietyn rajan alle? Todella raivostuttavaa.

Samaten navi ei yhtäkkiä osaa puhua enää suomea kunnolla. Ennen faceliftiä navin puhe oli todella selkeä. Nyt se kuulostaa paikoin kiinalaiselta maahanmuuttajalta tai virolaiselta.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Vastaa Viestiin