Laitetaanpas tällainen keskustelu hyvissä ajoin pystyyn ennen talven tuloa.
Minulla siis G31 530d takavetoisena, johon ei ole tarjolla kummalakaan tunnetulla lämmitinvalmistajalla säteilylämppäriä. Ainoastaan 530d x-drive-malleihin niitä saa.
Eli ainoa vaihtoehto on letkulämmitin. Esim Calixin 550W tehoinen FCH550, jota Calix tarjoaa ainakin G20 3-sarjalaiseen B57-koneeseen. Joka siis sama kone kuin G31:ssä. Onko sellaista kukaan asennuttanut tai asentanut itse?
Jos jollakin on asennettuna, niin kiinnostaisi tietää että mihin letkuun se on laitettu ja tarvitseeko tueksi erillisen sähköisen vesipumpun? G20:ssä ainakin Calixin ohjeessa asennetaan sisätilakennon ja moottorin väliseen letkuun.
Ja vielä sellainen, että saakohan moottorinohjainta sietämään millään metodilla 1000W TT-Thermo-letkulämppärin tehoa?
G30/G31 Esilämmitinvaihtoehdot
Onko tämä asia edennyt. Itselle tuli käsiin tuollainen 520d MHEV, eikä siinä ole mitään lämmitintä.
Toki pääsääntöisesti lähden lämpimästä tallista, mutta olisi talvella mukavampaa lyödä ulkoa käyntiin, mikäli moottori olisi vähän lämmin.
Tuomo
Toki pääsääntöisesti lähden lämpimästä tallista, mutta olisi talvella mukavampaa lyödä ulkoa käyntiin, mikäli moottori olisi vähän lämmin.
Tuomo
G30 520dA MHEV Msport -20
E82 118dA -12
E46 325ti -01
E82 118dA -12
E46 325ti -01