530e ja KLE moduuli

G30, G31
Alehandro13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Syys 2015, 09:06

Auto -18 vuosimallia ja noin 65000 km ajettu, nyt tuo KLE moduuli paskana. Korjausarvio noin 2100€. Siinä menee kivasti kaikki ne säästöt ja vähän ylikin mitä tolla sähkölla ajaessa on kahteen vuoteen säästäny. Eikä ilmeisesti ole ainakaan Mikkelin Rinta-Joupin mukaan takuunalaista hommaa. Huollon mukaan ilmeisesti kosteutta vetänyt boksiin ja sen syystä moduuli pimeenä. Lataa ajaessa, mutta töpselistä ei suostu virtaa ottamaan. Onko muilla kokemusta aiheesta ja lähinnä onko kukaan lähtenyt suoraan BMW:n kantaa goodwilliin kysymään, koska selkeästä googlettaessa tämä vika on ainakin jonkin verran yleinen myös muissa e -malleissa (330, 740).
sepeteus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 79
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 09:19

Ihmettelen suuresti miksi näitä sähköpaskoja suomeen ostetaan ja maksetaan itsensä kipeäksi, kuinka hyvän ja hyvinvarustellun auton ostin...voi hyvää päivää...eikö se järjenhäivä jo sano, ettei näitä ole tänne tehty vaan johonkin Kalifornian lämpöön missä niitä latauspaikkojakin löytyisi helpommin.....
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Mun käsitys on että BMW ei tule vastaan, mutta maahantuoja tulee. Oliko tässä tapauksessa tuontiauto vai mitenkä?

Omassa 530e:ssä KLE meni takuuseen.
Alehandro13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Syys 2015, 09:06

lnaukkar kirjoitti: 10 Joulu 2021, 21:00 Mun käsitys on että BMW ei tule vastaan, mutta maahantuoja tulee. Oliko tässä tapauksessa tuontiauto vai mitenkä?

Omassa 530e:ssä KLE meni takuuseen.
Ostin suomesta autoliikkeestä vajaa 2v sitten mutta ruotsista tuotu. Ilmeisesti suomen maahantuonti pesee kivasti kätensä tällä verukkeella. Voinko olla ruotsin maahantuontiin yhteydessä jotenkin, jonkunhan näistä on vastuu otettava? Tollanen sähköboksi pitäis olla kuitenkin sellanen osa jonka olettaa, että pitäs kestää hieman pidempään kuin esim. jarrupalat.
sepeteus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 79
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 09:19

Otan osaa, lycka till
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Alehandro13 kirjoitti: 11 Joulu 2021, 09:57
lnaukkar kirjoitti: 10 Joulu 2021, 21:00 Mun käsitys on että BMW ei tule vastaan, mutta maahantuoja tulee. Oliko tässä tapauksessa tuontiauto vai mitenkä?

Omassa 530e:ssä KLE meni takuuseen.
Ostin suomesta autoliikkeestä vajaa 2v sitten mutta ruotsista tuotu. Ilmeisesti suomen maahantuonti pesee kivasti kätensä tällä verukkeella. Voinko olla ruotsin maahantuontiin yhteydessä jotenkin, jonkunhan näistä on vastuu otettava? Tollanen sähköboksi pitäis olla kuitenkin sellanen osa jonka olettaa, että pitäs kestää hieman pidempään kuin esim. jarrupalat.
Ei sillä tuonnilla ole merkitystä jos huoltohistoria on kunnossa. Ei se maahantuoja sitä maksa vaan tehdas loppukädessä
JohnB
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 21 Syys 2010, 23:57

Oma kokemukseni on se, että goodwillia ei valitettavasti saa. Laakkosella diagnoosi 122 euroa ja itse korjaus 1900e. Autolla oli ajettu hieman yli 3 vuotta ja 40 tkm kun hajosi.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

wsaarja kirjoitti: 12 Joulu 2021, 09:06
Ei sillä tuonnilla ole merkitystä jos huoltohistoria on kunnossa. Ei se maahantuoja sitä maksa vaan tehdas loppukädessä
Kumma juttu, en ole kuullut yhdestäkään tuontiautosta johon ois maksettu, mutta kuuluisat suomi-autot ovat saaneet vastaantuloja :)

KLE vika on tosiaan siitä jännä että kaikki parin vuoden "polttoainesäästöt" menee vessasta alas tuon osan muodossa.
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

lnaukkar kirjoitti: 20 Joulu 2021, 08:34
wsaarja kirjoitti: 12 Joulu 2021, 09:06
Ei sillä tuonnilla ole merkitystä jos huoltohistoria on kunnossa. Ei se maahantuoja sitä maksa vaan tehdas loppukädessä
Kumma juttu, en ole kuullut yhdestäkään tuontiautosta johon ois maksettu, mutta kuuluisat suomi-autot ovat saaneet vastaantuloja :)

KLE vika on tosiaan siitä jännä että kaikki parin vuoden "polttoainesäästöt" menee vessasta alas tuon osan muodossa.
En toki minäkään juuri KLE:n kohdalta jos sitä tarkoitit. Mutta oma esimerkkini on B47, joka Ruotsista laivattu, ja tehdas kuittasi 100% turbon vaihdosta.
Olettaisin, että ei sillä komponentilla ole väliä tuon tuontiauton GW:n suhteen
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

JohnB kirjoitti: 20 Joulu 2021, 07:44 Oma kokemukseni on se, että goodwillia ei valitettavasti saa. Laakkosella diagnoosi 122 euroa ja itse korjaus 1900e. Autolla oli ajettu hieman yli 3 vuotta ja 40 tkm kun hajosi.
Jos tuossa goodwill ei auta, niin kuluttajasuojalaki auttaa.
Valmistajan virhevastuu on sitova ja kuluttajan on kohtuullista odottaa, että tuo osa kestää kauemmin kuin 3 vuotta/40tkm.
Vaivaahan se tietenkin pahimmillaan kuluttajalta vaatii melkoisesti, se pitää sitten kunkin arvioida kohdallaan kannattaako se vaiva.
JohnB
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 21 Syys 2010, 23:57

jva kirjoitti: 21 Joulu 2021, 15:53
JohnB kirjoitti: 20 Joulu 2021, 07:44 Oma kokemukseni on se, että goodwillia ei valitettavasti saa. Laakkosella diagnoosi 122 euroa ja itse korjaus 1900e. Autolla oli ajettu hieman yli 3 vuotta ja 40 tkm kun hajosi.
Jos tuossa goodwill ei auta, niin kuluttajasuojalaki auttaa.
Valmistajan virhevastuu on sitova ja kuluttajan on kohtuullista odottaa, että tuo osa kestää kauemmin kuin 3 vuotta/40tkm.
Vaivaahan se tietenkin pahimmillaan kuluttajalta vaatii melkoisesti, se pitää sitten kunkin arvioida kohdallaan kannattaako se vaiva.
Näin on, Saksan (vakuutus) premium selection -takuu hoiti niin ei tarvinnut kinastella. Kuitteja toimittaessa kyselivät hekin että eikö muka mennyt GW piikkiin.

Tästä sellainen huomio vielä että tähän mennessä kaikkiin korjaustarpeisiin ovat todenneet että menee varmasti GW, mutta hoitavat kyllä kuntoon jos ei jostain syystä mene. Eikä kertaakaan ole moista suopeutta maahantuojan osalta suotu. Saksassa taitaa olla eri tulkinnat kun kyseessä ihan Saksassa valmistettu auto (joka on nyt pilattu laivaamalla se Suomeen).

Premium selection maksanut noin 5000 euron korjaukset reilussa kolmessa vuodessa. Suurimmat KLE ja käsijarrun ohjausboksi / mekaniikka.

Auto olisi kaupan jos jotain kiinnostaa :mus: Vanhoista postauksista pitäisi löytyä kuvaus varusteista ja lista on varsin kattava ja takuutakin vielä jäljellä.
Vastaa Viestiin