http://www.bmwblog.com/tag/g30-5-series/
http://www.autobild.de/artikel/bmw-5er- ... 76054.html
https://www.google.fi/search?q=bmw+g30+ ... QIHw&dpr=1
Vuonna 2017 se on markkinoilla!
BMW G30 (uusi 5-sarja)
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
No nyt on hyvä, pappafiilis on tiessään ja luxusfiilis tilalla. Tuommoisen voisi jopa haluta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Onko uusi 5-sarja nyt siis G30, ettei G30 ole uusi 3-sarja niin kuin voisi olla loogista?
Tekisi mieli potkaista sitä joka tuohonkin malliin päätti laittaa kojelaudan päällä törröttävän iDrive-näytön.
Tekisi mieli potkaista sitä joka tuohonkin malliin päätti laittaa kojelaudan päällä törröttävän iDrive-näytön.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Uusi G10 http://www.bmwusa.com/bmw/7series
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Tänään tuli 2kpl G30 peiteteipeissä vastaan seututie 786:lla....luulin reilun sadan metrin päässä et minkähän värinen F10 tulee ja pitäiskö se sittenkin laittaa ku kaupoissa oltu, kun jo tuolta matkalta herätti kovan kiinnostuksen...no nyt vahvistu käsitykseni toisesta autostani Yllättävää että tuollapäin ajelivat, luullut et pohjois-ruotsi ois niiden pääasiallinen paikka, mutta tietä pitkin pääsee.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 55
- Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12
Yllättävän paljon samannäköinen on kuin nykyisetkin mallit. Tavallaan sekoitus kolmosen F30:stä, uutta seiskaa ja nykyistä viitosta.
Sedanissa tuo takahuuli on hassun näköinen mutta siihen varmaan äkkiä tottuu. Farmari on tasaisen tyylikäs ja hienostunut.
Saksalaisilla on hyvin varovasta tuo muotoilulinja jos vertaa esimerkiksi Volvoon. Uusi S90, V90 ja XC90 on kynäilty todella rohkeasti.
Ilmeisesti heidän on pakko ottaa riskiä jotta merkki säilyy hengissä. Saksalaiset voivat pelata varman päälle muotoilussa.
Sedanissa tuo takahuuli on hassun näköinen mutta siihen varmaan äkkiä tottuu. Farmari on tasaisen tyylikäs ja hienostunut.
Saksalaisilla on hyvin varovasta tuo muotoilulinja jos vertaa esimerkiksi Volvoon. Uusi S90, V90 ja XC90 on kynäilty todella rohkeasti.
Ilmeisesti heidän on pakko ottaa riskiä jotta merkki säilyy hengissä. Saksalaiset voivat pelata varman päälle muotoilussa.
Juuri näin! Eipä juuri riskejä ole otettu muotoilussa, eikä luotu kummemmin mitään uutta. No, en valita, sillä onhan f10:kin erittäin hyvän näköinen auto.Rennfahrer kirjoitti:Yllättävän paljon samannäköinen on kuin nykyisetkin mallit. Tavallaan sekoitus kolmosen F30:stä, uutta seiskaa ja nykyistä viitosta.
.
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
On kyllä suuri pettymys, jos G30 tulee noin pienin ulkonäöllisin muutoksin. Kovimpien kilpailijoiden uusien mallien rinnalla F10 näyttää jo vanhentuneelta, eikä G30 tuo asiaan mitään oleellista parannusta.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Onko BMW lopettanut tämän revoluutio-evoluutio -mallikierron, jossa aluksi tuodaan radikaalimmin muotoiltu revoluutiomuotokieli (E60) jota seuraa maltillisemmin muotoiltu evoluutio-muotoilu (F10)? G30:n pitäisi näin ollen olla taas revoluutiota jos tätä kiertoa jatkettaisiin. Ei näytä siltä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 55
- Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12
Tai ehkä ne on vaan kasvaneet taatuneiksi papoiksi ja eivät enää keksi mitään radikaalia ja uutta ? Toisaaltavaarana ettei tule yhtä hyvännäköistä kuin nykyiset mallit..
Ehkä parempi että radikaalit hommelit ovat taakse jäänyttä elämää. On tuo e6x-sarja kokonaisuudessaan jumalattoman ruma, rumin 600-sarja. Ja ruma oli e-sarjasta 700 ja kyllä e90 on ruma kanssa. E39, ja F-sarja menetteli paitsi F10 ja F11 ei miellytä silmääni.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
salmol kirjoitti:Ehkä parempi että radikaalit hommelit ovat taakse jäänyttä elämää. On tuo e6x-sarja kokonaisuudessaan jumalattoman ruma, rumin 600-sarja. Ja ruma oli e-sarjasta 700 ja kyllä e90 on ruma kanssa. E39, ja F-sarja menetteli paitsi F10 ja F11 ei miellytä silmääni.
Hei salmol, nyt olet melkein kaikki mallit julistanut rumiksi. Olisko joku bemari tyylikäs tai edes siedettävä. . .
Joo on 22 mallia, voin toistaa jos lukeminen ei sujunut. Hyviä on:
E39 5-series
F01 5th-gen 7-series, 2008-
F02 5th-gen 7-series LWB, 2008-
F03 5th-gen 7-series armoured, 2008-
F12 3rd-gen 6-series convertible, 2011-
F13 3rd-gen 6-series coupe, 2011-
F15 3rd-gen X5 replacement, 2014-
F16 2nd-gen X6 replacement, 2014-
F20 2nd-gen 1-series five-door, 2011-
F21 2nd-gen 1-series three-door, 2011
F22 2nd-gen 1-series coupe (badged 2-series), 2013-
F23 2nd-gen 1-series cabriolet (badged 2-series), 2014-
F25 2nd-gen X3, 2011-
F30 6th-gen 3-series saloon, 2011-
F31 6th-gen 3-series Touring, 2012-
F32 3-series coupe replacement (badged 4-series), 2013-
F33 3-series convertible replacement (badged 4-series), 2014-
F34 3-series Gran Turismo, 2013-
F35 4-series four-door coupe, 2015-
F44 1-series Gran Turismo, 2014-
F45 1-series Touring, 2014-
F46 1-series City, 2015-
E39 5-series
F01 5th-gen 7-series, 2008-
F02 5th-gen 7-series LWB, 2008-
F03 5th-gen 7-series armoured, 2008-
F12 3rd-gen 6-series convertible, 2011-
F13 3rd-gen 6-series coupe, 2011-
F15 3rd-gen X5 replacement, 2014-
F16 2nd-gen X6 replacement, 2014-
F20 2nd-gen 1-series five-door, 2011-
F21 2nd-gen 1-series three-door, 2011
F22 2nd-gen 1-series coupe (badged 2-series), 2013-
F23 2nd-gen 1-series cabriolet (badged 2-series), 2014-
F25 2nd-gen X3, 2011-
F30 6th-gen 3-series saloon, 2011-
F31 6th-gen 3-series Touring, 2012-
F32 3-series coupe replacement (badged 4-series), 2013-
F33 3-series convertible replacement (badged 4-series), 2014-
F34 3-series Gran Turismo, 2013-
F35 4-series four-door coupe, 2015-
F44 1-series Gran Turismo, 2014-
F45 1-series Touring, 2014-
F46 1-series City, 2015-
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Ja takaisin G30:in.
Voikohan myynti alkaa kuitenkin jo tänä vuonna? Mallivuosi on 2017, mutta monet sivustot on jenkkisivustoja , minne uutuus muutenkin tulee myöhemmin. Lisäksi bemari tyypillisesti aloittaa syksyllä jo seuraavan vuoden mallin tuotannon.
Voikohan myynti alkaa kuitenkin jo tänä vuonna? Mallivuosi on 2017, mutta monet sivustot on jenkkisivustoja , minne uutuus muutenkin tulee myöhemmin. Lisäksi bemari tyypillisesti aloittaa syksyllä jo seuraavan vuoden mallin tuotannon.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Miksei tilaukset jo alkaisi mutta kannattaako ryhtyä beta-testaajaksi ensimmäisen erän mallilla? Ainahan niissä on vikoja, joita sitten myöhemmin korjataan vähin äänin. Lederhosenin autohauseista varmaan saa tilattua jo aiemmin, jos on kova kiire. Yleensähän siellä on raha kelvannut. :-)Kuudensuora kirjoitti:Voikohan myynti alkaa kuitenkin jo tänä vuonna?
Vaikka noista kaikista E-sarjan malleista en pitänytkään, E60 istui parhaiten silmään. F10 jäi ulkonäöltään jotenkin mitäänsanomattomaksi. Siksi tämä G30 vaikuttaisi olevan myös vähemmän kiinnostava, koska piirtolaudalla on paljon F10:tä jäljellä. Ehkä sitten X5 tai Teslan X-malli voisivat istua paremmin, niin olisi enemmän kuljetuskapasiteettiä ja tehoa, varsin Teslassa, kun konepellinkin alle menee tavaraa, bemarissa kun siellä on vielä moottori.
Bemari on jotenkin muuttumassa kansanautoksi (paitsi hinnoiltaan), kun matskut muuttuvat muovisemmiksi, melu lisääntyy vuosi vuodelta (E38 on vain muisto hiljaisuudesta), ihme säännöt lisävarusteiden kanssa jatkuvat ja on surkean lyhyt takuu muihin verrattuna (esim. Teslan X 4v). Lisäksi noin kerran vuoteen hajoavat termostaatit eivät lisää laatua.
Mielenkiintoista on nähdä, saako uutta viitosta nelivetoisena e-mallina eli autoveroltaan Suomistanissa ainoana järkevänä vaihtoehtona. Jos ei ole nelivetoa, on seuraava joko X5 e-malli tai Teslan X. Jälkimmäisessä ominaisuudet kyllä näyttäisivät vievät voiton ja ei vaapukaan matalan massakeskipisteensä takia kuten X5. Täytyy molemmat käydä kuitenkin ajamassa heti, kun Teslaa pääsee ajamaan täällä.
Varmaan hieno peli tuo G30 silti tulee olemaan. Ovathan viissatkut olleet aina hyviä autoja. Kuitenkin jos laatua on edelleen ruuvattu alaspäin hinnan säilyessä samana, kannattaa ehkä alkaa äänestämään lompakollaan.