Nyt BMW i4:kin julkaistu jollain niukalla tavalla. Ei sisustasta kuvia.
Hieman pettymys. Onhan se sellainen tyylikäs nelossarjalainen, jossa vähän coupemaisuutta. Mutta eikö tuota keulaa ja kyljen linjaa nyt olisi saanut alemmas ihan oikeasti? Samalla tietenkin madaltaen kattolinjaa, sekä pullistaen kylkiä. Katsokaa (eri segmentti okei) Taycania tai E tronia. Nyt I4 on hieman orpo, korkea ja raskas. Vaikuttaa et kylkilinjan ja keulan korkeus/pulleus johtuu et käytetään polttomoottorivehkeiden osia. Polttomoottoreissa katsos kun moottorin ja konepellin välissä pitää olla jokin turvaetäisyys jalankulkijoita varten, sähkössä tietty kun kone puuttuu, niin voidaan laskea koko keulalinjaa ja tällöin todennäköisesti myös kylkeä ja kattoa. Meh, kai kauniiseen muotoiluun tulee löytyä tilitä se 100 000 euroa.
https://g20.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1808569
BMW i4 - 2021
Onhan se vähän mitäänsanomattoman näköinen. Korirakenne on selvästi sukua muulle G2x-sarjalle, joka ei muutenkaan ole kovin räväkkää (paitsi M3 ja M4). Luvatusta toimintamatkasta päätellen akku on isompi kuin Taycanissa, siksi auto varmaan on korkeampikin.
Muotoilu on hieman konservatiivinen, mutta ehkä juuri siitä syystä miellyttää meikäläistä. Tämä meni heittämällä kärkeen seuraava autoni -listalla. Mahtaakohan tuosta tulla nelivetoa?
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: 29 Joulu 2019, 20:38
- Auto: i3 60Ah REX -16
A6 BiT quattro -02 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Nuo majavanhampaat keulassa vaatii vähän totuttelua. Mutta tuollainen suuntaus BMW:llä on kyllä läpi mallisarjan ja henki on se, että minkä piirsin, sen piirsin. Tykätkää tai ei, se on nyt tuollainen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 17
- Liittynyt: 02 Heinä 2020, 13:12
Tilaus jätetty M50 mallista ilman mitään paketteja, mutta muutamilla lisävarusteilla, kuten kattoluukku, HK-hifi ja jotain pientä. M50 mallin kohdalla on turha maksaa M-sport paketista 5000 euroa, kun suurin osa paketin varusteista kuuluu vakiovarusteina hintaan. Lisäksi en missään nimessä halunnut mitään kaistavahteja ja muuta ajamista haittaavaa sontaa autoon, joita olisi fully charged pakettiin olisi kuulunut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 22 Marras 2020, 11:13
- Auto: BMW 530e M-sport -19
Kun laskee et 40 malliin ruksailee M-sportin ja jotkin muut parin tonnin perusvarusteet, niin hintaeroa enää M50 "tonneja" (67k€ vr. 72k€). M50 kuitenkin näyttäisi olevan mm. adaptiivinen alusta vakiona (1200€). Kun ottaa huomioon todennäköisen arvonaleneman ensivuosina, niin M50 todennäköisesti pitää arvonsa nelikkoja ja noin 500hv 4-ovisena 40-mallia paremmin - eli ei ihme että M50 houkuttelevampi. Toki varmaan aika perus alenemat molemmilla 10...15%....mut huiput BMW:llä kuitenkin 5er osalta saattaa olla lähellä 20%/vuosi jos ruksittu uutena varusteita.akusamulin kirjoitti: ↑04 Kesä 2021, 21:26 Tilaus jätetty M50 mallista ilman mitään paketteja, mutta muutamilla lisävarusteilla, kuten kattoluukku, HK-hifi ja jotain pientä. M50 mallin kohdalla on turha maksaa M-sport paketista 5000 euroa, kun suurin osa paketin varusteista kuuluu vakiovarusteina hintaan. Lisäksi en missään nimessä halunnut mitään kaistavahteja ja muuta ajamista haittaavaa sontaa autoon, joita olisi fully charged pakettiin olisi kuulunut.
Saisi tulla lisää ulkokuvia ja videota, hahmottaisi mittasuhteita.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Toiselta palstalta kun selailee niin ulkokuvia useammastakin autosta
https://g20.bimmerpost.com/forums/showp ... ostcount=1
https://g20.bimmerpost.com/forums/showp ... stcount=58
https://g20.bimmerpost.com/forums/showp ... stcount=76
4-sarjan gran coupe polttomoottorien valmistus allaa heinäkuussa, joten syksymmällä niitä pääsee hypistelemään. Ulkoa ja kabiinista lähes sama auto.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 22 Marras 2020, 11:13
- Auto: BMW 530e M-sport -19
Kiitti, noita Belgian ja Tukholman kuvia ei ole tullut nähtyä.
Hyvä pointti, kun ulkoa taitaa olla 1:1 fossiiliin, akkupaketti siis maastoutuu jonnekin penkin ja pohjan väliin.... Sisällä erona se näyttö, joka tulee sit muihin kuin i4 Bimmerpostin mukaan faceliftissä.
Hyvä pointti, kun ulkoa taitaa olla 1:1 fossiiliin, akkupaketti siis maastoutuu jonnekin penkin ja pohjan väliin.... Sisällä erona se näyttö, joka tulee sit muihin kuin i4 Bimmerpostin mukaan faceliftissä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Thanks kuvista! näyttää kyllä tosi upealta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Vähän i4 ajelua .. todella vähän kyllä. Mutta paljon parempaakaan ei ole vielä tarjolla. Laittakaa käännetyt tekstit päälle jos ei saksa taitu
https://www.youtube.com/watch?v=48TQGiKAx1w
https://www.youtube.com/watch?v=48TQGiKAx1w
Hieno auto ja kovasti odottanut tätä mallia mutta tuo rangen jääminen tuohon 300km on suuri pettymys. Ei ehkä vastaa normaalia Suomessa tapahtuvaa ajoa mutta tuskin paljon nouseekaan kylmyydestä johtuen.
https://www.youtube.com/watch?v=8PPnuy0AYZ8
https://www.youtube.com/watch?v=8PPnuy0AYZ8
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Kannattaa huomioida että videon varusteilla WLTP kantama onkin enää noin 420km. Bemarin konfiguraattori kertoo varusteiden vaikutuksen kantamaan kun niitä ruksii. Tuon filmin mukaisella ajolla tuohon WLTP kantamaan ei tietenkään päästä, mutta tasaisella 80km/h nopeudella voi mennä sen verran.Umberto kirjoitti: ↑31 Loka 2021, 10:18 Hieno auto ja kovasti odottanut tätä mallia mutta tuo rangen jääminen tuohon 300km on suuri pettymys. Ei ehkä vastaa normaalia Suomessa tapahtuvaa ajoa mutta tuskin paljon nouseekaan kylmyydestä johtuen.
https://www.youtube.com/watch?v=8PPnuy0AYZ8
Noin muuten, mä odotan että i4 kulkee omalla ajotyylillä matka-ajossa suunnilleen 400 km kesällä ja 300 km talvella. Enempää en uskalla toivoa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Carwow testas i4 M50 varttimaililla Tesla Model 3 Performancea vastaan. Tätä onkin jo kauan spekuloitu ja nyt saatiin vastaus.
https://youtu.be/pbdiQ9FjBwc
https://youtu.be/pbdiQ9FjBwc
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Eikö se "M3" pitänyt olla ylivoimainen?lnaukkar kirjoitti: ↑01 Tammi 2022, 14:10 Carwow testas i4 M50 varttimaililla Tesla Model 3 Performancea vastaan. Tätä onkin jo kauan spekuloitu ja nyt saatiin vastaus.
https://youtu.be/pbdiQ9FjBwc
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 22 Marras 2020, 11:13
- Auto: BMW 530e M-sport -19
Yllättävä tulos, kuitenkin M3 3,3s ja i4 3,9s 0-100km/h. Bmw tosin on toisinaan ilmoittanut hitaammaksi autoja.Anssi79 kirjoitti: ↑04 Tammi 2022, 13:08Eikö se "M3" pitänyt olla ylivoimainen?lnaukkar kirjoitti: ↑01 Tammi 2022, 14:10 Carwow testas i4 M50 varttimaililla Tesla Model 3 Performancea vastaan. Tätä onkin jo kauan spekuloitu ja nyt saatiin vastaus.
https://youtu.be/pbdiQ9FjBwc