Bmw 330i E90 nokka akselin asentotunnistin

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Jappe11
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Syys 2021, 10:07

Hei!

Olisin tässä lähiaikoina ostamassa E90 330 2005 vuosimallin autoa. Autoon kaikki huollot tehty ajallaan ja kaikki paperit kunnossa yms. Vanos huollettu sekä jakopää rempattu ja kaikista kuititkin. Autoa olen myös koeajanut ja koeajolla auto myös toimivaksi todettu.

Autolla kilometrejä alla 250 000km. Ainoa huolenaihe on että välillä koeajon aikana moottorinvikavalo syttyy ja auto herjaa nokka-akselin asento tunnistinta. Auto siis täysin toimiva ei kierrokset ei heijaa eikä tehot katoa. Mitä olen netistä tutkinut nii kaikissa autoissa ei kuulemma ole pakollinen” että kyseinen venpele toimii mutta kuinkas tässä. Ostanko pois ja vaihdan vai jätänkö suosilla ostamatta?
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Mitä herjaa se tarkalleen ottaen antaa? Jostain syystä ajoitusvirhekoodeja vissiin tupataan tulkitsemaan anturivirhekoodeiksi ja sitten vaihdellaan vääriä osia ihmetellen, kun ei siitä apua ollutkaan.

Tarkka vikakoodi esille, niin voi antaa parempaa vinkkiä, millaisia vikoja siellä voi olla.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Jappe11
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Syys 2021, 10:07

Aero kirjoitti: 13 Syys 2021, 10:26 Mitä herjaa se tarkalleen ottaen antaa? Jostain syystä ajoitusvirhekoodeja vissiin tupataan tulkitsemaan anturivirhekoodeiksi ja sitten vaihdellaan vääriä osia ihmetellen, kun ei siitä apua ollutkaan.

Tarkka vikakoodi esille, niin voi antaa parempaa vinkkiä, millaisia vikoja siellä voi olla.
P0341 on kyseinen koodi ja vika on ilmennyt jakopää remontin jälkeen
alpine3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Heinä 2021, 02:22
Paikkakunta: Kajaani

Kun vika on tullut jakopääremontin jälkeen niin ensimmäisenä tulee mieleen että jakoa ei ole saatu kokoamisvaiheessa kohdilleen. Tai sitten on käynyt uskomattoman huono tuuri että nokka-akselin asentotunnistin on mennyt rikki juuri remontin jälkeen.

Tuo anturi kannattaa ostaa vain alkuperäisenä, tarvikkeet eivät välttämättä toimi kunnolla. Auto ei mene läpi esim. katsastuksesta jos tuo vikakoodi on päällä, eikä moottori myöskään toimi optimaalisesti jos jako ei ole kohdallaan. Eli kannattaa hoitaa kuntoon.

Jaon tarkastus tai/ja uusi alkuperäinen anturi.
BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
Jappe11
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Syys 2021, 10:07

alpine3 kirjoitti: 13 Syys 2021, 12:01 Kun vika on tullut jakopääremontin jälkeen niin ensimmäisenä tulee mieleen että jakoa ei ole saatu kokoamisvaiheessa kohdilleen. Tai sitten on käynyt uskomattoman huono tuuri että nokka-akselin asentotunnistin on mennyt rikki juuri remontin jälkeen.

Tuo anturi kannattaa ostaa vain alkuperäisenä, tarvikkeet eivät välttämättä toimi kunnolla. Auto ei mene läpi esim. katsastuksesta jos tuo vikakoodi on päällä, eikä moottori myöskään toimi optimaalisesti jos jako ei ole kohdallaan. Eli kannattaa hoitaa kuntoon.

Jaon tarkastus tai/ja uusi alkuperäinen anturi.
Tätä itsekkin olen epäillyt. Taidan auton ostaa pois ja tarkastaa jaon sekä anturin vaihtaa. Muuten auto toimii kuin pitääkin joten isompaa vikaa en usko autossa olevan
Jappe11
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Syys 2021, 10:07

Auto nyt kotipihassa ja oireet ovat. Vikavalo palaa kone lämpimänä, sammunut pari kertaa matalilla kierroksilla. Lähtee heikosti käyntiin sekä tyhjäkäynti heijaa. Huomenna vien pajalle tutkittavaksi'
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Vie sitten auto oikeasti Bemareista ymmärtävälle korjaamolle. Joku nyrkkipaja yleistestereineen voi tulla kalliiksi,jos osia aletaan vaihtelemaan mu-tu systeemillä ja epäselviä vikakoodeja "tulkiten". Edes merkkikorjaamokaan ei ole ihan aina kartalla,vaikka oikeat koodit löytyisikin.

Joku asian osaava foorumilainen täältä tai naapurifoorumilta voisi myös olla hyvä vaihtoehto. Eli www.btcf.fi Tuolla ainakin on osaavia heppuja.
Vastaa Viestiin